Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Przeczytaj całość, Zamknij to okno informacyjne


O nas    Prenumerata    Kontakt  
     


HOTELARZ » Najnowsze Informacje (1) » W I półroczu transakcje na polskim rynku hotelowym wyniosły 350 mln euro

W I półroczu transakcje na polskim rynku hotelowym wyniosły 350 mln euro


W pierwszym półroczu na polskim rynku hotelowym sfinalizowano 16 transakcji na kwotę 350 mln euro, podczas gdy w tym samym okresie ub.r. zainwestowano w Polsce zaledwie 4 mln euro. Jak wynika z analizy międzynarodowej firmy doradczej Cushman & Wakefield, Polska jest liderem regionu Europy Środkowo-Wschodniej zarówno pod względem wolumenu zainwestowanego kapitału, jak i liczby transakcji.

 


Sheraton Grand w Krakowie sprzedany za 70 mln euro





Na rynkach hotelowych Europy Środkowo-Wschodniej w pierwszym półroczu odnotowano 34 transakcje na ponad 700 mln euro. Dla porównania w tym samym okresie ub.r. sfinalizowano 20 transakcji na nieznacznie powyżej 630 mln euro. Na 350 mln euro obrotu na polskim rynku złożyły się m.in. sprzedaż pakietu hoteli przez Warimpex, a także sprzedaż Sheratona w Krakowie, Radissona Blu w Warszawie, oraz hoteli Mercure w Mrągowie, Jeleniej Górze i Karpaczu przez Orbis.

Na drugim miejscu po Polsce znajdują się Czechy z sześcioma transakcjami o łącznej wartości 165,5 mln euro, Na czeskim rynku sfinalizowano jednak największą transakcję w regionie – zakup 293-pokojowego hotelu Marriott w Pradze za ok. 90 mln euro czyli ok. 307 tys. euro za pokój (krakowski Sheraton z 232 pokojami sprzedany został za 70 mln euro czyli 301 tys. za pokój). Trzeci najlepszy wynik odnotowały Węgry, gdzie wartość transakcji inwestycyjnych na rynku hotelowym wzrosła w porównaniu z pierwszym półroczem ub.r. ponad trzykrotnie do 99,3 mln euro. – Rosnące zainteresowanie Europą Środkowo-Wschodnią wśród inwestorów lokalnych i międzynarodowych odnotowano zwłaszcza w branży turystycznej i hotelarskiej ze względu na generowane przez nią duże przychody. Zapoczątkowało to cykl wzrostowy aktywności inwestycyjnej, wpływając korzystnie w ostatnich kilku latach na początkowe stopy kapitalizacji, zwłaszcza w stolicach takich jak Budapeszt, Praga i Warszawa. Pozytywny efekt domina zaczyna docierać także do miast regionalnych, które cieszą się coraz większym zainteresowaniem inwestorów – mówi David Nath, dyrektor działu hotelowego na Europę Środkowo-Wschodnią w firmie Cushman & Wakefield.

Od czterech lat systematycznie rosną wszystkie kluczowe wskaźniki efektywności, w tym średnia cena za pokój (ADR) i przychody na jeden dostępny pokój (RevPAR). Wynika to przede wszystkim z rosnącej liczby turystów przyjeżdżających do Europy Środkowo-Wschodniej na urlop oraz silnego popytu wśród klientów biznesowych. Wraz z coraz silniejszym popytem rośnie również średnia cena za pokój, co przekłada się na wyższe wyniki finansowe operatorów hoteli. – W Europie Środkowo-Wschodniej wolumen transakcji inwestycyjnych w sektorze hotelowym rośnie szybciej niż na bardziej dojrzałych rynkach Europy Zachodniej, częściowo za sprawą wysokich przychodów. Ponadto ograniczone możliwości realizacji inwestycji deweloperskich na bardziej rozwiniętych rynkach Europy Środkowo-Wschodniej mogą przyczynić się do dalszego wzrostu średniej ceny za pokój, gwarantując inwestorom jeszcze wyższe przychody w przyszłości – mówi Frederic Le Fichoux, dyrektor sekcji rynku hotelowego w regionie Europy firmy Cushman & Wakefield.

Polska jest obecnie niekwestionowanym liderem wśród krajów Europy Środkowo-Wschodniej pod względem zarówno wolumenu, jak i liczby transakcji inwestycyjnych. Przewidujemy, że dobre wyniki branży hotelarskiej, która zapewnia wysokie przychody, będą zachęcać inwestorów międzynarodowych i lokalnych do większej aktywności na rynku hotelowym. Inwestorzy są zainteresowani głównie hotelami działającymi pod markami międzynarodowymi w atrakcyjnych lokalizacjach – mówi Maria Zielińska, starszy doradca ds. rynku hotelowego firmy Cushman & Wakefield w Polsce.

Skomentuj artykuł


Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.

Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Małgorzata Morek z Orbisu do Hiltona

Małgorzata Morek po 20 latach spędzonych w Grupie Orbis, dołączyła do zespołu Hilton jako dyrektor ds. rozwoju odpowiedzialna za obszar Polski i Europy Wschodniej. Drugą (...)

Kolejny soft brand w portfolio Best Western

Best Western Hotels&Resorts ogłosiły jedenastą markę w ramach swoich struktur, będącą zarazem najnowszym soft brandem w portfolio – BW Signature Collection by Best Western. Wraz (...)

Katowicki hotel Best Western Premier Forum zmienia markę na Park Inn by Radisson

Sieć Carlson Rezidor sfinalizowała proces podpisywania umowy dotyczącej otwarcia trzeciego hotelu Park Inn by Radisson w Polsce. W pierwszym kwartale przyszłego roku zadebiutuje pod tą (...)

Finaliści kategorii Dyrektor generalny hotelu sieciowego

Przedstawiamy nominacje w kolejnej kategorii konkursu na „Hotelarzy Roku 2017” organizowanego przez miesięcznik „Hotelarz” – Dyrektor generalny hotelu sieciowego. Ogłoszenie laureatów konkursu odbędzie się podczas (...)

Finaliści w kategorii Dyrektor generalny hotelu niezależnego

Przedstawiamy nominacje w kolejnej kategorii konkursu na „Hotelarzy Roku 2017” organizowanego przez miesięcznik „Hotelarz” – Dyrektor generalny hotelu niezależnego. Zwycięzca wyłoniony zostanie przez Kapitułę Konkursu (...)

Bezpłatny newsletter
Z Branży
więcej...

Na piszemy:









Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl     Restauracja www.e-restauracja.com

Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl     Polski Jubiler www.polskijubiler.pl    

Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl
REKLAMA