Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Przeczytaj całość, Zamknij to okno informacyjne


O nas    Prenumerata    Kontakt  
     


HOTELARZ » Najnowsze Informacje (1) » W I półroczu transakcje na polskim rynku hotelowym wyniosły 350 mln euro

W I półroczu transakcje na polskim rynku hotelowym wyniosły 350 mln euro


W pierwszym półroczu na polskim rynku hotelowym sfinalizowano 16 transakcji na kwotę 350 mln euro, podczas gdy w tym samym okresie ub.r. zainwestowano w Polsce zaledwie 4 mln euro. Jak wynika z analizy międzynarodowej firmy doradczej Cushman & Wakefield, Polska jest liderem regionu Europy Środkowo-Wschodniej zarówno pod względem wolumenu zainwestowanego kapitału, jak i liczby transakcji.

 


Sheraton Grand w Krakowie sprzedany za 70 mln euro





Na rynkach hotelowych Europy Środkowo-Wschodniej w pierwszym półroczu odnotowano 34 transakcje na ponad 700 mln euro. Dla porównania w tym samym okresie ub.r. sfinalizowano 20 transakcji na nieznacznie powyżej 630 mln euro. Na 350 mln euro obrotu na polskim rynku złożyły się m.in. sprzedaż pakietu hoteli przez Warimpex, a także sprzedaż Sheratona w Krakowie, Radissona Blu w Warszawie, oraz hoteli Mercure w Mrągowie, Jeleniej Górze i Karpaczu przez Orbis.

Na drugim miejscu po Polsce znajdują się Czechy z sześcioma transakcjami o łącznej wartości 165,5 mln euro, Na czeskim rynku sfinalizowano jednak największą transakcję w regionie – zakup 293-pokojowego hotelu Marriott w Pradze za ok. 90 mln euro czyli ok. 307 tys. euro za pokój (krakowski Sheraton z 232 pokojami sprzedany został za 70 mln euro czyli 301 tys. za pokój). Trzeci najlepszy wynik odnotowały Węgry, gdzie wartość transakcji inwestycyjnych na rynku hotelowym wzrosła w porównaniu z pierwszym półroczem ub.r. ponad trzykrotnie do 99,3 mln euro. – Rosnące zainteresowanie Europą Środkowo-Wschodnią wśród inwestorów lokalnych i międzynarodowych odnotowano zwłaszcza w branży turystycznej i hotelarskiej ze względu na generowane przez nią duże przychody. Zapoczątkowało to cykl wzrostowy aktywności inwestycyjnej, wpływając korzystnie w ostatnich kilku latach na początkowe stopy kapitalizacji, zwłaszcza w stolicach takich jak Budapeszt, Praga i Warszawa. Pozytywny efekt domina zaczyna docierać także do miast regionalnych, które cieszą się coraz większym zainteresowaniem inwestorów – mówi David Nath, dyrektor działu hotelowego na Europę Środkowo-Wschodnią w firmie Cushman & Wakefield.

Od czterech lat systematycznie rosną wszystkie kluczowe wskaźniki efektywności, w tym średnia cena za pokój (ADR) i przychody na jeden dostępny pokój (RevPAR). Wynika to przede wszystkim z rosnącej liczby turystów przyjeżdżających do Europy Środkowo-Wschodniej na urlop oraz silnego popytu wśród klientów biznesowych. Wraz z coraz silniejszym popytem rośnie również średnia cena za pokój, co przekłada się na wyższe wyniki finansowe operatorów hoteli. – W Europie Środkowo-Wschodniej wolumen transakcji inwestycyjnych w sektorze hotelowym rośnie szybciej niż na bardziej dojrzałych rynkach Europy Zachodniej, częściowo za sprawą wysokich przychodów. Ponadto ograniczone możliwości realizacji inwestycji deweloperskich na bardziej rozwiniętych rynkach Europy Środkowo-Wschodniej mogą przyczynić się do dalszego wzrostu średniej ceny za pokój, gwarantując inwestorom jeszcze wyższe przychody w przyszłości – mówi Frederic Le Fichoux, dyrektor sekcji rynku hotelowego w regionie Europy firmy Cushman & Wakefield.

Polska jest obecnie niekwestionowanym liderem wśród krajów Europy Środkowo-Wschodniej pod względem zarówno wolumenu, jak i liczby transakcji inwestycyjnych. Przewidujemy, że dobre wyniki branży hotelarskiej, która zapewnia wysokie przychody, będą zachęcać inwestorów międzynarodowych i lokalnych do większej aktywności na rynku hotelowym. Inwestorzy są zainteresowani głównie hotelami działającymi pod markami międzynarodowymi w atrakcyjnych lokalizacjach – mówi Maria Zielińska, starszy doradca ds. rynku hotelowego firmy Cushman & Wakefield w Polsce.

Skomentuj artykuł


Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.

Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Awanse w kołobrzeskich obiektach Zdrojowej Hotels

Monika Murawska objęła stanowisko dyrektora Marine Hotel & Ultra Marine, a Bartosz Borowski rozpoczął pracę jako zastępca dyrektora Diune Hotel & Resort. Monika Murawska po (...)

W Krakowie otwarto INX Design Hotel

Na Kazimierzu przy ul. Starowiślnej od niedawna działa 4-gwiazdkowy INX Design Hotel ze 122 pokojami, którego wnętrza inspirowane są stylem art deco z geometrycznymi formami (...)

Otwarto Hampton by Hilton Gdańsk Oliwa

Otwarto siódmy obiekt Hampton by Hilton w Polsce. Jest nim 101-pokojowy hotel w Gdańsku Oliwie. – Niezmiernie cieszymy się z otwarcia Hampton by Hilton Gdansk (...)

Grupa Arche otworzyła Folwark Łochów

Grupa Arche uruchomiła przy Pałacu Łochów z 86 pokojami 4-gwiazdkowy kompleks konferencyjno-wypoczynkowy Folwark Łochów ze 120 pokojami w kilku budynkach, a do końca roku ma (...)

Minister sportu i turystyki gościem specjalnym konferencji Hotel Trends Poland&CEE 2017

Minister sportu i turystyki Witold Bańka wygłosi wykład na otwarcie V edycji konferencji Hotel Trends Poland & CEE, która odbędzie się w dniach 27-28 listopada (...)

Bezpłatny newsletter
Z Branży
więcej...

Na piszemy:







Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl     Restauracja www.e-restauracja.com

Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl     Polski Jubiler www.polskijubiler.pl    

Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl
REKLAMA