JW Construction buduje w Jachrance nad Zalewem Zegrzyńskim 200-pokojowy hotel. -Może uda się go uruchomić nawet jeszcze w przyszłym roku pod marką AC by Marriott - zapowiada w rozmowie z "Forbesem" Józef Wojciechowski, prezes JW. Spółka wystartowała także z nową inwestycją hotelowo-apartamentową na Seszelach.

Jak mówi Wojciechowski – firma ma 99-letnią dzierżawę całkowicie nowej, sztucznej wyspy. – Zbudujemy tam butikowy hotel oraz tysiąc luksusowych apartamentów. Do tego całą infrastrukturę z mariną, restauracjami, basenami i miejscami do rekreacji – zapowiada.
Na pytanie o segmentację projektu Wojciechowski podkreśla globalny zasięg: – Nie nastawiamy się wyłącznie na polskich klientów, ale polscy klienci będą dobrze ‘zaopiekowani’, a ceny będą bardzo konkurencyjne. Szacuję, że na poziomie mieszkań na Białołęce. Wyspa, jak podkreśla, została usypana od zera, wykorzystując technologie znane z Dubaju: – Zaskoczyło mnie, jak ta technologia się rozwinęła i jak szybko można dziś ‘zbudować’ wyspę.
Wojciechowski nie ukrywa, że w obecnej sytuacji rynkowej segment hotelowy jest najdynamiczniej rozwijającym się elementem portfela JW Construction: – W sytuacji stagnacji w mieszkaniówce to jest dziś dla nas najbardziej rosnący i rentowny biznes.
Kraków, Jachranka, Gdynia: JW Marriott i hotele modułowe
Nie tylko Seszele są dziś w centrum uwagi właściciela JW Construction. Spółka finalizuje także projekt hotelu JW Marriott w Krakowie, w historycznej siedzibie PKO BP – Zdobywanie pozwoleń zabrało nam więcej czasu, niż zakładaliśmy, ale pozyskaliśmy od Marriotta bardzo fajną markę JW Marriott, to ich najbardziej ekskluzywny brand – mówi Wojciechowski. – Za krakowski projekt odpowiada moja córka Wiktoria. Marriott do rozbudowy sieci JW Marriott podchodzi bardzo selektywnie i jest wymagający, tym większy to dla nas prestiż - dodaje.
Kolejne hotele JW Construction realizuje m.in. w i w Gdyni. Szczególnie warta uwagi jest inwestycja nad Zalewem Zegrzyńskim: – To będzie hotel modułowy, zrobiony z modułów wyprodukowanych w naszej fabryce w Tłuszczu. Dzięki tej technologii możemy budować o połowę krócej, a to daje duże oszczędności (…) W ten sam sposób budujemy obiekt w Gdyni. To jest nasza przewaga, bo przy dzisiejszym koszcie pieniądza możemy budować o połowę krócej, a to daje duże oszczędności. Jak dodaje: -Może uda się go uruchomić nawet jeszcze w przyszłym roku.
Wojciechowski podkreśla, że firma buduje przede wszystkim dla siebie, co daje jej przewagę nad innymi deweloperami: – Wygrywamy naszym 30-letnim doświadczeniem. Szukamy też innowacji. Średnio na hotelach zarabiamy ok. 7 proc. rocznie na poniesionych nakładach. Wskazuje też, że stopy zwrotu z inwestycji hotelowych są stabilne, w odróżnieniu od rynku condo, na którym ostatnio nie brak upadłości.
Moduły nie tylko do hoteli
W rozmowie nie zabrakło odniesień do budownictwa modułowego, które JW Construction rozwija od lat. – Na pięć budowanych przez nas osiedli mieszkaniowych dwa robimy z modułów i planujemy dwa kolejne w tej technologii. Modułowa budowa sprawdza się najlepiej do czterech kondygnacji - dodaje Wojciechowski.
Dodaj komentarz