PHH z ponad 50 mln zł zysku w ubiegłym roku   WYNIKI RYNKOWE

222,5 mln zł przychodów i zyskiem netto na poziomie na poziomie 50,6 mln zł zamknął ubiegły rok Polski Holding Hotelowy – wynika ze sprawozdania zarządu sieci. Zgodnie z  powszechnie obowiązującymi regulacjami dotyczącymi państwowych przedsiębiorstw, spółka z wypracowanego zysku przekazała 4,2 mln zł na rozwój dróg i 8,5 mln zł na inwestycje Skarbu Państwa.

Należący do spółki hotel Courtyard by Marriott Warsaw Airport

PHH wypracowała za 2022 r. zysk netto w wysokości 50,7 mln zł. Z dokonywanych przez spółkę wpłat z zysku, zgodnie z przepisami ustawy o wpłatach z zysku przez jednoosobowe spółki Skarbu Państwa oraz ustawy o zasadach zarządzania mieniem państwowym, kwota 8,5 mln zł zasiliła Fundusz Inwestycji Kapitałowych, z którego środki mogą być przeznaczone m.in. na nabywanie lub obejmowanie akcji przez Skarb Państwa. Zatem wpłata z zysku dokonana przez PHH zasila Fundusz, z którego Prezes Rady Ministrów może finansować kolejne inwestycje. Ponadto Polski Holding Hotelowy dokonał wpłaty na Rządowy Fundusz Rozwoju Dróg (dawniej Fundusz Dróg Samorządowych) w wysokości 4,2 mln zł.

- Jesteśmy coraz większą firmą hotelarską i nasze zyski są też coraz większe. Na mocy ustawy jesteśmy zobligowani, aby część naszych zysków przekazywać m. in. na Fundusz Rozwoju Dróg. W tym roku Polski Holding Hotelowy przeznaczył na ten cel ponad 4,2 mln zł. W ten sposób dzielimy się z obywatelami wypracowanym przez nas zyskiem i dokładamy naszą cegiełkę do rozwoju dróg w naszym kraju, z których korzystają wszyscy przemieszczający się po polskich drogach – podkreślił Gheorghe Marian Cristescu, prezes zarządu Polskiego Holdingu Hotelowego.

Jak dowiadujemy się ze sprawozdania, przeciętne zatrudnienie w spółce w ubiegłym roku, wyniosło 436,15 osoby( w tym 4 osoby na urlopie wychowawczym), w tym 379 osób zatrudnionych w hotelach i 72 w biurze zarządu.

EBITDA uzyskany przez spółkę w ubiegłym roku wyniósł w 2022 roku 68 194 879,22 PLN. Jak wynika z w Rachunku Zysku i Strat, w 2022 roku odnotowano wzrost przychodów operacyjnych o 127,69% zaś kosztów operacyjnych (z uwzględnieniem amortyzacji) o 54,84%, w porównaniu do roku 2021.

Wskaźniki operacyjne hoteli

W raporcie podano także kluczowe wskaźniki efektywności hoteli Grupy. -W 2022 roku średni wskaźnik frekwencji gości wyniósł 75,20 %, co w porównaniu do roku poprzedniego stanowiło wzrost o 157,59 %. Średnia cena sprzedanego pokoju wyniosła 339,29 PLN i była o 84,10 PLN wyższa niż w 2021 roku. W związku ze wzrostem obłożenia w 2022 roku oraz ceny średniej za sprzedany pokój (ADR) uzyskano wyższy o 209,5%, wskaźnik RevPAR (Revenue per Available Room) – czytamy w dokumencie.

Z wypracowanego zysku Polski Holding Hotelowy pokrył również straty spółki z lat poprzednich w wysokości 26,6 mln zł, które powstały w trakcie kryzysu wywołanego pandemią COVID-19 i wynikającą z tego koniecznością ochrony miejsc pracy. Pozostałe środki z zysku w wysokości 11,4 mln zł spółka przeznaczyła na kapitał zapasowy, który stanowi dodatkowe źródło finansowania firmy. Holding może przeznaczyć te środki na bieżącą działalność lub inwestycje.



Komentarze zamieszczane przez użytkowników wyrażają ich własne poglądy. Wydawca portalu e-hotelarz.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść. Komentarze nie stanowią materiału prasowego w rozumieniu ustawy – Prawo prasowe

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *