Przyjazne i ciepłe

Oświetlenie holu recepcyjnego i samej recepcji służy przedewszystkim podkreśleniu elegancji miejsca, jego wyjątkowości.Powinno robić silne wrażenie i ugruntować przekonaniegościa, że jego wybór hotelu był właściwy. Najlepiej nadaje się dotego oświetlenie halogenowe. Tego typu żarówka działa do 6 tys.godzin, dając bardzo ładne białe światło. Jest przy tym o 50 proc.wydajniejsza niż lampy żarzeniowe. Oprócz tego w […]

Czytaj dalej


Systemy CCTV i ochrony budynków

Oferta produktów high-tech służących ochronie i zapewnieniu bezpieczeństwa gościhotelu jest szeroka: począwszy od powszechnie używanych zamków na karty, przezsystemy kamer, do najnowocześniejszych, wykorzystujących mikrofale stosowaneprzy detekcji ruchu, ciepła, technologii sejsmicznych rejestrujących ciężar. Jednak cenytych urządzeń, zwłaszcza dla małych hoteli, mogą wydawać się zaporowe. Osoba decydującao zakupie powinna ocenić potrzeby w zakresie bezpieczeństwa hotelu, przetestowaćprodukt i […]

Czytaj dalej


Capp… capp…Cappucino

Włosi mówią cappuccio, ponieważ przypomina im kapucyńskie kaptury. Przyrządzane z espresso i spienionego mleka jest rozkoszą dla podniebienia. Nie ma dobrego cappuccino bez najlepszej kawy i doskonałegokrowiego mleka, dzięki któremu kożuszekna kawie jest delikatniejszy i bardziej puszysty.Cappuccino, jak twierdzą jego smakosze, może byćpite bez cukru, ponieważ samo w sobie ma już słodkąśmietankę. Inni jednak przekonują, […]

Czytaj dalej


Ładne i funkcjonalne

W małym hotelu lub pensjonacie ładny, zachęcający i przyjaznygościowi hol recepcyjny stworzy ciepły i rodzinny klimat.W obiektach położonych w kurortach basenu MorzaŚródziemnego ustawia się tu duży stół i wygodne kanapy, kreującw ten sposób hotelowe centrum życia towarzyskiego. W dużychhotelach recepcja jest raczej miejscem „tranzytowym”, jednaki w tym przypadku tworzy się w nich „oazy spokoju”, w […]

Czytaj dalej


Otwarta na gościa

Recepcja powinna być widoczna już od samego wejścia do hotelu.Dobrze, jeśli sprawi na gościu dobre wrażenie – i niechodzi tu tylko o jej architekturę (która jest ostatnimi czasycoraz bardziej wspaniała i majestatyczna). Recepcja nie możeonieśmielać. Musi być przyjazna i zachęcająca, dawać namiastkęciepłej, domowej atmosfery. Lada recepcyjna jako mebel w sposóbestetyczny i dyskretny powinna komponować się […]

Czytaj dalej


Powiew ciepła

Idea zastosowania strumienia powietrza jako niewidzialnejbariery między ciepłem a zimnem powstała w StanachZjednoczonych. W Polsce kurtyny powietrzne na szersząskalę pojawiły się dopiero w latach 90. ubiegłego wieku. Są to kompaktowe urządzenia grzewcze i chłodzące, które tworząskuteczną barierę powietrzną i zapewniają właściwą temperaturęwewnątrz pomieszczeń. Kurtyny znajdują zastosowaniew ciągu całego roku. Zimą chronią przed wydostawaniemsię ogrzanego powietrza […]

Czytaj dalej


Efektowne wejście

Pierwsze wrażenie jest bardzo ważne. W przypadku hotelujednym z elementów budujących to wrażenie jest czystei zadbane wejście. Pomogą nam tu maty wejściowe,które zatrzymują kurz, piasek i bród wnoszony do pomieszczeń(w znacznym stopniu zmniejsza to także koszt sprzątania).Maty umiejscawiamy przy wejściu do hotelu, w holu,przy recepcji – we wszystkich tych miejscach, gdzie podłogisą najbardziej narażone na […]

Czytaj dalej


Sezamie, otwórz się!

Pulsujące życiem miasta. Codziennie tysiące ludzi wchodzą i wychodząz hoteli. Wejścia i wyjścia w obiektach o dużej przepustowościmają specjalne zadanie. Muszą być wygodne dla użytkownikówi niezawodne, chronić przed hałasem, wiatrem i zanieczyszczeniami.Nie powinny stanowić bariery dla niepełnosprawnych.Przy doborze odpowiednich drzwi należy zwrócić uwagę nasprawnie działający system ewakuacyjno-ratunkowy, gwarantującybezpieczeństwo odwiedzającym. W hotelach, gdzie najważniejsząrolę odgrywają względy […]

Czytaj dalej