Około 32 mln euro będzie kosztować budowa pięciogwiazdkowego Hotelu Sheraton w Poznaniu (wizualizacja na zdjęciu). Obiekt, który ma być częścią większego kompleksu pod nazwą Poznańskie Centrum Obsługi Biznesu, będzie zarządzany przez firmę Starwood Overseas Management Corporation. Kompleks powstanie w ścisłym centrum Poznania, w bliskim sąsiedztwie Międzynarodowych Targów Poznańskich (pomiędzy ulicami Zwierzyniecką, Roosevelta, Bukowską, Zeylanda). Projekt […]
02/2005
02/2005
Znaleźć inwestora. Hotelowy projekt inwestycyjny – cz. III
Jerzy MiklewskiAutor jest konsultantem. Z branżą hotelarską związany od kilkunastu lat – wieloletni prezes spółki Investon (do lipca ubiegłego roku), współtwórca konceptu hoteli ekonomicznych Ideal. Wcześniej przez kilka lat dyrektor ds. inwestycji w Polskiej Agencji Rozwoju Turystyki SA W ubiegłym miesiącu poruszałem problematykę przygotowania hotelowego projektu inwestycyjnego. W tym miesiącu: Co powinien uczynić Pomysłodawca Projektu, […]
Na garnuszku Ameryki
Światowy rynek podróży powoli odbudowuje swój potencjał. Liczba podróży biznesowych szybko rośnie, zwłaszcza na rynku amerykańskim. I choć na Starym Kontynencie sytuacja nie wygląda jeszcze aż tak optymistycznie, do Europy stopniowo wracają turyści zza oceanu. Powrót do Europy amerykańskich turystów cieszy jednocześnie hotelarzy, przewoźników i touroperatorów. Nie wiadomo jednak, czy ten trend utrzyma się do wiosny […]
Nagrody PTQV 2004
Przyznano nagrody za najlepsze internetowe oferty polskich hoteli. 18 stycznia br. w warszawskim Hotelu Polonia Palace odbyła się pierwsza edycja rozdania Nagród Polish Travel Quo Vadis. Otrzymali je dyrektorzy hoteli, których oferta była najczęściej wybierana w 2004 r. przez klientów internetowych korzystających z serwisu OdkryjPolske.pl oraz serwisów partnerskich. Nagrody rozdano w trzech kategoriach: (1) debiut […]
Prawo do strony www – umowa na wykonanie witryny internetowej
Piotr PiwowarczykAutor prowadzi firmę doradczą PROCEDER CONSULTING w Warszawie Faktura nie wystarczy, by w pełni zabezpieczyć interes prawny Czytelnika (związany z funkcją i przeznaczeniem strony internetowej oraz możliwością jej swobodnego wykorzystywania). Zamówienie na wykonanie witryny powinno być uregulowane w pisemnej umowie uwzględniającej podstawowe kwestie: (1) określenie rodzaju strony internetowej, w tym m.in. üjej przeznaczenie üobsługiwane przez nią […]
Fitness w pokoju
Great Health – Fit for You to nowy program sieci Marriott, oferujący fitness w pokoju. Na życzenie gościa personel tych hoteli dostarczy do pokoju trzy rodzaje urządzeń do ćwiczeń oraz trwający 15 minut film demonstrujący ich efektywne użytkowanie (zawiera 21 ćwiczeń proponowanych przez popularnego w USA trenera Michela Sennę).
Hotel Szydłowski ma certyfikat ISO
Gdański Hotel Szydłowski uzyskał certyfikat ISO 9001: 2001. Procedura uzyskania certyfikatu rozpoczęła się od szkolenia kadry kierowniczej z zakresu wdrażania i dokumentacji systemów jakości według norm ISO serii 9000 – powiedział Paweł Szydłowski, dyrektor hotelu. Zdobytą wiedzę wykorzystaliśmy, wdrażając system w hotelu. Cały proces uzyskiwania certyfikatu trwał dziewięć miesięcy. Trzygwiazdkowy Hotel Szydłowski jest pierwszym w […]
Meetings, Expositions, Events and Conventions
Gwałtowny rozwój przemysłu nastawionego na organizację spotkań, ekspozycji, sympozjów, konferencji (skrót z angielskiego: MEEC) spowodował, że na jego potrzeby pracuje na świecie cała armia ludzi. Publikuje się też wiele książek próbujących segmentować ten rynek – i właśnie taką próbą jest niniejsza publikacja omawiająca działy przemysłu organizującego konferencje. Książka korzysta z wiedzy i doświadczeń ekspertów pracujących w tej branży od […]
Razem czy osobno? Brak jedności środowiska osłabia całą branżę
Maciej GrelowskiAutor jest hotelarzem. W latach 1992–2004 był prezesem zarządu spółki ORBIS SA Tytułowy problem powrócił w dyskusjach moich kolegów za sprawą apelu, jaki wystosował do wszystkich zainteresowanych nestor polskiego hotelarstwa, pan Tadeusz Tulibacki, w styczniowym numerze „Hotelarza”. Odkąd sięgam pamięcią, problem jedności polskich hotelarzy, tak jak i innych polskich środowisk gospodarczych, był przysłowiową kwadraturą […]
Holiday Inn – nowy wizerunek
InterContinental, właściciel marki Holiday Inn, wprowadza na rynek (na razie amerykański) nowy typ hoteli tej sieci. Nowe obiekty mają powstawać szybciej i być tańsze w budowie oraz eksploatacji. Otrzymają też nowy wystrój wnętrz. Podobnie jak w accorowskim Novation, także i tu zaprojektowano zupełnie nowe meble. Telewizję będzie można oglądać z każdego punktu pokoju (a także […]