ORBIS: podpisał franczyzę na ibis Styles w Lublinie

WLublinie, przy głównej arterii komunikacyjnej, Al. Solidarności powstanie hotel sieci ibis Styles ze 110 pokojami. Budowa rozpocznie się w pierwszej połowie 2017 roku. Inwestorem i właścicielem obiektu jest firma TBV Hotele. Hotel będzie położony w pobliżu Starego Miasta. W swojej ofercie, oprócz oryginalnego wystroju wnętrz, charakterystycznego dla tej marki, posiadał będzie pięć sal konferencyjnych i […]

Czytaj dalej


Filet z drobiu

Faszerowany marynowaną w ziołach polędwiczką wieprzową, na musie z kolorowych i aromatycznych warzyw, z sosem koperkowym i balsamicznym (10 porcji).     Składniki: Filet z kurczaka – 700 g Polędwiczki wieprzowe – 200 g Liście szpinaku – 100 g Kukurydza (ziarno) – 200 g Marchew – 200 g Szpinak siekany – 200 g Żelatyna – 20 […]

Czytaj dalej


Krystyna Pietruszewska

Od stycznia br. jest menedżerem trzygwiazdkowego Motelu Chabrowy Dworek w Serokach koło Teresina (woj. mazowieckie). Będzie odpowiedzialna za działalność hotelową, gastronomiczną oraz sprzedaż i marketing. Przez 31 lat pracowała w hotelach Orbisu, ostatnio (2003–2004) w Petropolu w Płocku, gdzie była asystentką dyrektora, a wcześniej (1977–2002) w pięciogwiazdkowym Hotelu Victoria (obecnie Sofitel Victoria) w Warszawie, początkowo […]

Czytaj dalej


Szczeciński portal także dla hoteli

Zachodniopomorska Izba Turystyki wraz ze szczecińską firmą ATS Sp. z o.o. przygotowuje portal internetowy poświęcony turystyce w Szczecinie. Portal zo- stanie prawdopodobnie uruchomiony jeszcze w tym miesiącu. Będzie go można znaleźć pod adresem www.szczecin.travel.pl. Według założenia twórców serwisu znajdą się w nim oferty biur podróży, hoteli i innych podmiotów zrzeszonych w Zachodniopomorskiej Izbie Turystyki, związane […]

Czytaj dalej


Szukają inwestora

Poznańska spółka Banking poszukuje inwestora do budowy trzygwiazdkowego hotelu z 80 pokojami, w sąsiedztwie Fortu VII przy ulicy Polskiej w Poznaniu. Jeśli go nie znajdzie, zamierza sprzedać teren pod hotel. Działka o powierzchni siedmiu tysięcy metrów kwadratowych jest przygotowana do inwestycji, również od strony prawnej – mówi Lester Kulze, prezes spół-ki Banking.

Czytaj dalej


Zarzuć sieci w sieci – Internet w hotelu

Maksymilian PawłowskiAutor jest asystentem wiceprezesa spółki Orbis SA. Zajmuje się sprawami korporacyjnymi i relacjami inwestorskimi. Interesuje się wspomaganiem  marketingu i sprzedaży w hotelarstwie bezprzewodowymi systemami  informatycznymi i teleinformatycznymi.Przewiduje się, że e-commerce, handel elektroniczny, będzie rósł  w Europie o 33 proc. rocznie, a w 2010 r. osiągnie w skali światowej obroty w wysokości 316 mld dolarów. […]

Czytaj dalej


Talent i ciężka praca

Celem promocji i marketingu hotelu jest zapewnienie mu trwałej obecności w świadomości ludzi oraz podtrzymywanie jej. Przemyślany i należycie zrealizowany plan marketingowy wydatnie wspomoże wysiłki architektów, dekoratorów wnętrz i działu sprzedaży w przyciągnięciu  do hotelu gości i jego pozycjonowaniu. Koszty nie muszą być wysokie.  Problem z promocją nie polega na finansowaniu, ale na znalezieniu  odpowiednich […]

Czytaj dalej


Orbis – zmierzch marki

Polityka francuskiego Accoru w stosunku do polskiego rynku przypomina tę, którą zrealizowano już na Węgrzech – tamtejszy potentat hotelowy Pannonia Hotels został zmarginalizowany i sprowadzony do roli marki korporacyjnej. Podobny los czeka Orbis – i ogłoszono to w 85-lecie istnienia tej firmy. Nowa strategia spółki Orbis SA zakłada zainwestowanie do końca 2009 r. 725 mln […]

Czytaj dalej


Hotelarstwo na polskiej prowincji

Jerzy MiklewskiAutor, związany z branżą hotelarską od kilkunastu lat, jest konsultantem. Był wieloletnim (do lipca ubiegłego roku) prezesem spółki INVESTON, współtwórcą koncepcji hoteli ekonomicznych IDEAL. Wcześniej przez kilka lat zajmował stanowisko dyrektora ds. inwestycji w Polskiej Agencji Rozwoju Turystyki SA W małych i średnich miastach spada wskaźnik wykorzystania pokoi hotelowych. Wojna cenowa powoduje obniżenie ogólnego […]

Czytaj dalej


Hotel butik w Starym Browarze

W rozbudowywanym centrum handlowym Stary Browar w Poznaniu być może powstanie hotel. Inwestor, poznańska spółka Fortis, jeszcze nie podjął co do tego ostatecznej decyzji. Plany zakładają budowę niewielkiego (około 15 pokoi) luksusowego hotelu typu butik. Spółka Fortis złożyła w miejskim wydziale architektury komplet dokumentów i czeka na wydanie pozwolenia. Jeśli je otrzyma, prace budowlane ruszą […]

Czytaj dalej