Spa dla każdego

Dorota GumkowskaAutoka jest prezesem firmy Bionatech Cosmetics Rosnące zainteresowanie ludzi tym sposobem   relaksu   i   pielęgnacji sprawia,   że   coraz  więcej   hoteli, pensjonatów, gabinetów odnowy biologicznej i gabinetów kosmetycznych stara   się  przystosować   do  tego   rodzaju usług. Firmy wyprzedzają się w propozycjach     dotyczących     kosmetyków, sprzętu oraz zabiegów Spa. W prawidłowo zaprojektowanym Spa należy zwrócić uwagę na wiele ważnych […]

Czytaj dalej


Z widokiem na morze

Bryła hotelu nawiązuje do modernistycznej tradycji architektury gdyńskiej. Front kojarzy się ze statkiem – z wyraźnie zarysowaną półkolistą rufą i dziobem oraz mostkiem kapitańskim, a elewacja zawiera elementy marynistyczne Hotel Nadmorski w Gdyni został rozbudowany w 2001 r. Wcześniej    funkcjonował    –   jako obiekt     dwugwiazdkowy w willi „Średniawa” wchodzącej   obecnie   w   skład   całego kompleksu, a zbudowanej […]

Czytaj dalej


Hospitality 2010 – The Future of Hospitality and Travel

Autorzy książki zatytułowanej „Hospitality 2010″ starają się opisać zmiany, jakie zachodzą w hotelarskim świecie. Postawili sobie trudne zadanie wskazania tych zmian liderom branży hotelarskiej i turystycznej. Książka opisuje stan, w jakim znajduje się obecnie światowy przemysł hotelarski i turystyczny, a także inteligentnie przepowiada przyszłość hotelarstwa, cruisingu, światowej turystyki, biznesu restauracyjnego i związanych z tymi przemysłami […]

Czytaj dalej


Witold Abratański

Szef kuchni restauracji Parkhotelu Yienna****. W Parkhotelu Yienna**** pracuje od momentu powstania obiektu. Jest członkiem Klubu Szefów Kuchni. Specjalizuje się również w szkoleniu młodzieży. W swojej karierze uczestniczył w wielu szkoleniach w kraju i zagranicą. Jest laureatem wielu nagród, m.in. zdobył Zieloną Czapkę Boundelle. Pasjonuje się Kuchnią Staropolską. Wiele ciekawych i starych przepisów odszukał w […]

Czytaj dalej


Roladki z indyka faszerowane musem łososiowym, w asyście aksamitnego sosu grzybowego i smażonych prawdziwków

Receptura na 1 porcję: •  Pierś z indyka – 1 50 g•  Filet z łososia bez skóry – 90 g•  Prawdziwki – 120 g•  Słodka śmietanka – 100 ml•  Masło – 50 g•  1 żóttko•  sól, pieprz, świeży estragon Sposób przyrządzenia: Piersi indyka wyciąć trzy filety, dokładnie rozbić,doprawić solą i pieprzem. Do zmiksowanego łososia dodać […]

Czytaj dalej


Pościel dla alergików

Włókno Hollofil Allerban do kołder i poduszek zostało opracowane z myślą o osobach cierpiących na alergie, a także tych szczególnie dbających o zdrowie i higienę. Wtókno to w naturalny sposób nie wywołuje alergii, a ponadto jego formuła zawiera aktywny składnik antybakteryjny – Allerban – który hamuje rozwój bakterii i grzybów, zapobiegając schorzeniom alergicznym układu oddechowego, […]

Czytaj dalej


Nowa armatura Axor Starek X

Philippe Starek – „enfant terrible” światowego wzornictwa – zaprojektował kolekcję armatury Axor Starek X, dla marki Axor firmy Hansgrohe. Armatura odzwierciedla poszukiwania istoty i roli przedmiotu, które nie eliminują jednak pierwiastka zaskoczenia. Projekty prezentują rzeźbiarskie, pomnikowe kształty, które niosą z sobą powiew ekstrawaganckiego luksusu. Dzięki prostocie i klarowności formy obyto się jednak bez zbędnego przepychu. […]

Czytaj dalej


Najpotężniejsza z central Panasonic

Panasonic wprowadził do sprzedaży KX-TDA600, największą z oferowanych dotychczas przez firmę hybrydowych central IP-PBX z serii TDA. Nowe urządzenie charakteryzuje elastyczność rozbudowy, łatwość obsługi, szeroką funkcjonalność. Hybrydowa centrala telefoniczna KX-TDA6QO to wydajne narzędzie komunikacyjne, gwarantujące wyjątkowo efektywną obsługę połączeń telefonicznych i wspomagające pracę firmy. Modułowa konstrukcja centrali umożliwia stworzenie systemu, który rozbudować można do blisko […]

Czytaj dalej


Hotel Management and Loss Prevention: A Management Perspective

„Hotel and Motel Loss Prevention” oferuje zarówno obecnym, jak i przyszłym menedżerom generalnym hoteli wiele praktycznych i efektywnych pod względem kosztowym sposobów minimalizacji strat. W książce tej znajdziemy również szczegółową analizę znaczenia fizycznego bezpieczeństwa hotelu. Opisana została integracja zagadnienia bezpieczeństwa do wszystkich innych aspektów działalności hotelu, w taki sposób, aby zminimalizować straty – nawet w […]

Czytaj dalej


Human Resources Management for Hospitality

Książka skierowana jest do szerokiego grona czytelników (w tym także do studentów), którzy wcześniej nie mieli kontaktów z Human Resources (HRM). Odbiorcami będą jednak zapewne głównie praktycy tego zagadnienia, a zwłaszcza ci, którzy zechcą swoje zawodowe doświadczenia uporządkować za pomocą akademickiej wiedzy. Książka jest także przeznaczona dla menedżerów hoteli odpowiedzialnych za rozwój zawodowy swoich pracowników. […]

Czytaj dalej