Sieć Best Western w Polsce sprawdziła, o co najczęściej pytają goście rezerwując pokój w hotelach tej marki. Najważniejszy w hotelu, zarówno dla gości biznesowych, jak i indywidualnych, okazał się dostęp do internetu. To właśnie o możliwość połączenia z siecią najczęściej pytali goście niemal wszystkich obiektów należących do Best Western. Na liście priorytetów znalazła się także […]
09/2013
Sukcesja – zasady przygotowywania następców
Nieoczekiwany wakat na stanowisku managerskim to częsta sytuacja i zwykle bolesna lekcja dla większości pracodawców. Proces zmian personalnych na najwyższych stanowiskach od zawsze budzi emocje wśród pracowników i frustrację u pracodawców, niezależnie od skali i rodzaju biznesu. Dlaczego tak się dzieje? Dlatego że zwykle działania kadrowe wynikają z potrzeby chwili, decyzje podejmowane są szybko, bez […]
Dlaczego hotel nie musi sprzedawać przez Groupon
Po informacji „Kołobrzeg sprzedaje przez Groupon” z lipcowego wydania „Hotelarza”, w której wymieniony został też hotel Arka Medical SPA, do tablicy poczuł się wywołany prezes zarządu hotelu Ryszard Kulawiak. „Odnosząc się do sformułowania sugerującego, że wysokie obłożenie latem, między innymi w naszym hotelu, jest jedynie efektem wcześniejszego wyprzedania się za pomocą serwisów sprzedaży grupowej, chciałbym […]
Sponsoring jako forma reklamy, cz.1
W czasach rosnącej konkurencji hotelarze muszą korzystać z różnych form promocji swojego biznesu. Do najbardziej interesujących form reklamy, które mogą poprawić obroty w firmie, a przy okazji pomóc osiągnąć oszczędności podatkowe, należy sponsoring. Umowy sponsoringu odgrywają coraz większą rolę w promocji biznesu, również ze względu na sposób rozliczeń podatkowych. Pojęcie sponsoringu nie zostało zdefiniowane przez […]
Dyrektor STR Global na Hotel Trends w Warszawie
Poszerza się grono ekspertów, którzy zapowiedzieli swój udział w największym forum branży hotelarskiej w Polsce – Hotel Trends Poland 2013, które odbędzie się 28 listopada w Sofitel Victoria. W panelu poświęconym nowym trendom w branży hotelowej udział weźmie Sarah Duignan, dyrektor działu Account Management w STR Global. Moderatorem tego panelu będzie James Chappell, Global Marketing […]
Pieczywo to podstawa
Śniadanie to dawka energii na wiele godzin. Zaopatruje organizm w glukozę, która pobudza mózg do pracy i przyśpiesza proces myślenia – i tego właśnie oczekują od hotelowego śniadania goście, nie tylko biznesowi. A podstawą każdego śniadania jest pieczywo, dlatego hotel musi zadbać o to, aby zapewnić jego jak najszerszy wybór i jak najlepszą jakość. Śniadanie […]
Nowy prezes Accoru
Pod koniec sierpnia, po czterech miesiącach od odwołania poprzedniego prezesa Denisa Hennequina, rada nadzorcza Accoru wybrała jego następcę. Został nim Sébastien Bazin z funduszu private equity Colony Capital, posiadającego wraz z Eurazeo 21 proc. udziałów w Accorze. Wybór ten oznacza, że spółka jeszcze mocniej skupi się na wyprzedaży hoteli w ramach strategii asset light. Sébastien […]
Jeśli śniadanie, to kawa przelewowa
Od kawy przy śniadaniu gość hotelowy oczekuje pobudzenia na dalszą część dnia, a także dobrego smaku. Od tego, czy spełni ona to zadanie, może zależeć opinia o całym pobycie w hotelu. Dlatego warto wiedzieć, co zrobić, aby gość wyszedł ze śniadania i hotelu pobudzony i jakich błędów unikać, żeby ten stan nie zmienił się w […]