4-gwiazdkowy Focus Premium Inowrocław

Polska sieć Focus Hotels wprowadza na rynek nową 4-gwiazdkową markę Focus Premium. Otwarcie pierwszego hotelu w jej ramach planowane jest w grudniu w Inowrocławiu. Focus Premium Inowrocław z 35 pokojami będzie dzierżawiony przez sieć. Głównym założeniem nowej marki jest oferowanie najlepszej ceny w swoim segmencie. Właścicielom obiektów hotelowych sieć zaproponuje model współpracy na zasadzie dzierżawy […]

Czytaj dalej


Marka PURO się zmienia

Rozmowa z Rune Askevoldem, współzałożycielem i dyrektorem zarządzającym Puro Hotels oraz Markiem Karysiem, dyrektorem generalnym Puro Hotel Kraków. Uruchomiony w sierpniu Puro Hotel w Krakowie to drugi hotel tej sieci. Czym różni się od tego we Wrocławiu? Rune Askevold: Przede wszystkim rynkiem, na którym funkcjonuje. Wrocław jest rynkiem biznesowym, a Kraków raczej turystycznym. Turyści zazwyczaj […]

Czytaj dalej


BoniFaCio czyniący dobro

Latem odbyła się uroczystość otwarcia 4-gwiazdkowego hotelu BoniFaCio SPA & Sport Resort położonego 70 km od Warszawy, w samym środku lasów mazowieckich. Zaproszeni goście mogli liczyć na szereg atrakcji, m.in. pokazy pływania synchronicznego, pokazy sokolnicze, spektakl w wodnej kuli, akrobacje na szarfie podwieszonej nad basenem. Dla nieco młodszych gości hotel BoniFaCio przygotował gry i zabawy […]

Czytaj dalej


Gdynia: kamień węgielny pod Marriott Courtyard

Na początku września wmurowano kamień węgielny pod budowę zespołu biurowo-hotelowego stanowiącego pierwszy etap kompleksu Gdynia Waterfront. W jego ramach działał będzie 4-gwiazdkowy Marriott Courtyard z 200 pokojami. Otwarcie hotelu planowane jest na połowę 2015 roku. Hotel powstaje przy nadbrzeżu Basenu Prezydenta w Gdyni, obok kompleksu Sea Towers. Wraz z kamieniem węgielnym tradycyjnie została wmurowana kapsuła […]

Czytaj dalej


Marka hotelowa od podstaw i jako podstawa

Silna marka to istotny element aktywów każdej firmy – wspiera strategię biznesową i podnosi skuteczność działania firmy. Konsekwentnie zarządzany brand jest odwzorowaniem potrzeb otoczenia, odpowiedzią na wyzwania i zachodzące zmiany, a jednocześnie dostosowuje się do nowego otoczenia i zmian rynku. Przekłada się na wysokość zysków hotelu – wywierając wpływ na preferencje gości umożliwia zdobycie przewagi […]

Czytaj dalej


PURO w Krakowie

5 września odbyło się oficjalne przyjęcie z okazji otwarcia Puro Hotel w Krakowie. Ponad 300 osób, w tym partnerzy biznesowi, dziennikarze oraz przyjaciele i współtwórcy marki, spędziło wyjątkowy wieczór w nowo otwartym hotelu w sercu Krakowa. Dla gości został przygotowany specjalny catering w wykonaniu szefa kuchni Michała Góry oraz jego zespołu. Serwowano też prosecco oraz […]

Czytaj dalej


World Travel Awards dla polskich hoteli

Hotel Bristol uznany został za najlepszy hotel w Polsce, warszawski Hilton za najlepszy hotel biznesowy, a krakowski Copernicus za najlepszy hotel butikowy podczas 20. edycji World Travel Awards. WTA nazywane są „Oskarami przemysłu turystycznego”, ponieważ w konkursie głosują przedstawiciele branży turystycznej z całego świata. Najlepszy hotel – Bristol Najlepszy biznesowy hotel – Hilton Najlepszy hotel […]

Czytaj dalej


Prawne aspekty franczyzy hotelowej

Franczyza hotelowa to dogodne rozwiązanie dla przedsiębiorców, którzy mają kapitał, ale nie mają doświadczenia w branży hotelarskiej lub napotkali na istotną barierę w dalszym rozwoju działalności (brak wiedzy, małe doświadczenie, niedostateczne kompetencje marketingowe itp.). Franczyzobiorca prowadzi działalność gospodarczą jako odrębny przedsiębiorca, jedynie w kilku elementach zależną od franczyzodawcy. Wspólne są przeważnie: logo marki (znak towarowy), […]

Czytaj dalej