PPP szansą dla hotelarzy

Branża hotelarska rozwija się coraz bardziej dynamicznie. Jednak przedsiębiorcy w obliczu kryzysu finansowego coraz ostrożniej podejmują decyzje o inwestowaniu kapitału w rozwój własnej bazy hotelowej. Szerzej niedostrzeganym dotychczas przez branżę obszarem, w którym nowe inwestycje hotelowe mogą być z powodzeniem realizowane, jest sfera użyteczności publicznej.

Samorządy, planując rozbudowę własnej bazy turystycznej o nowoczesne obiekty sportowo-rekreacyjne tj. hale sportowe, aquaparki czy SPA, coraz częściej dostrzegają potrzebę zapewnienia użytkownikom tych obiektów profesjonalnego zaplecza noclegowego w ramach zintegrowanego kompleksu hotelowo-rozrywkowego. Jednak z uwagi na ograniczone możliwości finansowe sektora publicznego, samorządów najczęściej nie stać na samodzielną realizację tego typu projektów. Rozwiązaniem tych problemów może być zaangażowanie kapitału prywatnego - także z branży hotelarskiej. Współpraca sektora prywatnego z publicznym w obszarze, który dotychczas wydawał się zastrzeżony wyłącznie dla przedsiębiorstw jest możliwa w ramach coraz popularniejszej formuły partnerstwa publiczno-prywatnego (PPP).

Inwestycje od lat, prawo od niedawna

Inwestycje w ramach szeroko rozumianego partnerstwa publiczno-prywatnego realizowane są w Polsce od wielu lat, przede wszystkim w formie spółek o kapitale publiczno-prywatnym. Jednak oddzielnej regulacji instrument ten doczekał się dopiero w 2009 r. za sprawią ustawy o partnerstwie publiczno-prywatnym. Na gruncie tej stosunkowo „młodej” regulacji, formuła PPP definiowana jest jako metoda realizacji zadań publicznych z wykorzystaniem prywatnego kapitału. Opiera się ona na długofalowej współpracy sektora publicznego i prywatnego, na mocy której obie strony umowy czerpią określone korzyści: strona publiczna uzyskuje możliwość świadczenia usług na rzecz obywateli bez ponoszenia całości nakładów inwestycyjnych, zaś prywatna – wymierne korzyści finansowe. Podsumowując, współpraca w ramach PPP, w odróżnieniu od klasycznych inw [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Michał Liżewski

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *