RACHUNKOWOŚĆ WEDŁUG USALI – Przychody, koszty, zyski

Ukształtowana na przestrzeni lat struktura organizacyjna i operacyjna działalności hotelowej była główną przesłanką do przyjęcia rozwiązań w branżowych standardach rachunkowości zarządczej USALI. Najważniejszymi cechami działalności hotelowej, które zdeterminowały postać tych standardów, były m.in. modułowa budowa struktury organizacyjnej, rozdrobniona i różnorodna struktura sprzedaży usług, duża odrębność działań operacyjnych dla poszczególnych jej elementów, czy wreszcie dominacja kosztów […]

Czytaj dalej


Noworoczne obowiązki podatkowe – podatek od nieruchomości

Jak co roku w styczniu właściciele nieruchomości zajętych na cele związane z działalnością gospodarczą muszą przygotować i złożyć odpowiednią deklarację oraz wpłacić należny podatek od nieruchomości. Poniższy artykuł stanowi przewodnik ułatwiający wypełnienie tych obowiązków oraz poradnik dla nowych inwestorów, którzy planując budowę swojego hotelu powinni uwzględnić w budżecie również te opłaty. KTO SKŁADA DEKLARACJĘ I […]

Czytaj dalej


Technologie w odpowiedzi na wyzwania branży hotelarskiej

Branża hotelarska podlega dynamicznym zmianom. Obserwując poczynania konkurencji i działając w niestabilnym środowisku biznesowym, hotelarze zdają sobie sprawę, że aby utrzymać i wzmocnić dotychczasową pozycję rynkową, muszą połączyć procesy biznesowe z nowoczesnymi technologiami. Pozwoli im to usprawnić funkcjonowanie firmy, zwiększyć zyski z prowadzonej działalności oraz obniżyć koszty operacyjne.     Nowoczesne technologie umożliwiają hotelarzom kompleksowe […]

Czytaj dalej


Lider czy kierownik SPA?

Każda ambitna osoba, nawet dopiero rozpoczynająca karierę, chce kiedyś zarządzać. Bycie szefem, kierownikiem, dyrektorem to silny motywator do działania. Z tymi stanowiskami z reguły wiąże się prestiż i wyższe wynagrodzenie. Jednak szef i lider to nie są pojęcia tożsame i należy mieć tego świadomość. Lider zawsze jest kierownikiem, ale nie każdy kierownik może być liderem. […]

Czytaj dalej


20 lat Chopin Hotel Kraków

„And the award goes to…” – pod takim hasłem Chopin Hotel Cracow Old Town obchodził pod koniec listopada jubileusz swojego 20-lecia. Gala urodzinowa, w której wzięło udział ok. 300 gości, miała oscarowy rozmach: nie zabrakło rozdania nagród dla najlepszych klientów i występów artystycznych.     Goście gali wchodzili do hotelu w błysku fleszy i po […]

Czytaj dalej


Otwarcie Golden Tulip Kraków City Center

22 listopada odbyło się uroczyste otwarcie hotelu Golden Tulip Kraków City Center należącego do sieci Louvre Hotels Group.   Na uroczystość licznie przybyli zaproszeni goście reprezentujący władze miejskie, środowiska biznesowe oraz przedstawiciele czołowych biur podróży z Polski i zagranicy. Budynek hotelu został na tę okoliczność udekorowany, a zabytkową elewację hotelu wyeksponowała iluminacja. Przybyłych gości w […]

Czytaj dalej


Jak zrobić wartościowy audyt hotelu

Od jakiegoś czasu modne jest pojęcie „tajemniczy gość”, z angielska „mystery shopper”. To rozwiązanie polegające na tym, że jedna lub kilka osób przybywa do obiektu w celu dokonania „zakupów” lub uzyskania usług w sposób możliwie zbliżony do tego, jak tego doświadcza zwykły gość hotelowy. Taki zakup ma pokazać właścicielom lub zarządzającym, jak sprawdza się zespół […]

Czytaj dalej


10+5 trendów w hotelarstwie na rok 2014

Pokusiliśmy się o prognozy, które mogą stać się podpowiedziami dla hotelarzy, w jakim kierunku powinny zmierzać ich działania i na co powinni zwrócić uwagę w ciągu najbliższych 12 miesięcy. Większość naszych wniosków opiera się na analizie twardych danych ze stron i systemów rezerwacyjnych ponad tysiąca hoteli, głównie polskich. W tym wydaniu „Hotelarza” przedstawimy szczegółowo pierwszych […]

Czytaj dalej


Tożsamość marki – przywiązuj do marki zachwycając obsługą

W ostatnich latach zmiany na rynku usług hotelowych następują szybciej niż miało to miejsce w poprzednich dekadach. Branża nie tylko dostosowuje się do nowych wyzwań, trendów oraz oczekiwań rynku, czyli gościa. Przewagę konkurencyjną zdobywają ci inwestorzy, którzy pamiętają o tym, że silne marki charakteryzuje wysoka dbałość o nieustanne wzmacnianie ich świadomości na rynku (wizerunek i […]

Czytaj dalej