Różany Gaj na sprzedaż

Trudna sytuacja finansowa Jastrzębskiej Spółki Węglowej spowodowała, że na sprzedaż wystawiony został jej 3-gwiazdkowy hotel Różany Gaj w Gdyni z 39 pokojami. Cena wywoławcza wynosi 28,5 mln zł netto. Przy okazji wyszło na jaw, ile zarządzający nim Dobry Hotel płaci miesięcznie za dzierżawę – 70 tys. zł. JSW próbowała sprzedać ten hotel kilka lat temu, […]

Czytaj dalej


Hammam SPA w hotelowych łazienkach

Hammam – orientalny rytuał pielęgnacji – cieszy się coraz większą popularnością w obiektach SPA. Dlatego ADA Cosmetics wprowadziła kosmetyki hotelowe Hammam SPA. Samo slowo hammam oznacza po prostu „rozgrzewać“. Kryje się za nim starożytny rytuał łaźni parowej, mający na celu wzmocnienie i oczyszczenie ciała i ducha. ADA Cosmetics wprowadziła do swojej oferty ekskluzywną linię kosmetyków […]

Czytaj dalej


Rok 2014 był (jeszcze) lepszy

Rok 2014 był całkiem dobry dla polskich hoteli, a biorąc pod uwagę, że nie wspomagało go żadne wielkie wydarzenie jak prezydencja w UE, Euro 2012, czy Konferencja Klimatyczna, to nawet bardzo dobry. W większości dużych miast wzrosło zarówno obłożenie hoteli o 1,5-5 proc., jak również średnie ceny, choć nieco mniej, bo o ok. 1-2 proc. […]

Czytaj dalej


Z Courtyard do Courtyard

Dyrektor generalną hotelu Courtyard by Marriott w Gdyni, którego otwarcie planowane jest w maju, została Joanna Stachowiak- Szczotko. Przez ostatnie 1,5 roku zarządzała hotelem tej samej marki w Warszawie. Swoją karierę w hotelarstwie zaczynała jako recepcjonistka w hotelu Radisson SAS w Szczecinie. Potem pracowała m.in. w The Water’s Edge Hotel w Jersey w Wlk. Brytanii […]

Czytaj dalej


Kierownik liniowy najsłabsze ogniwo struktury

Często zakłada się, że jedyną rolą kierowników liniowych jest nadzór nad zadaniami wykonywanymi przez szeregowych pracowników. Nic bardziej mylnego! Kierownik liniowy stanowi istotne ogniwo struktury każdej organizacji. Bardzo słabe ogniwo – obserwując organizacje hotelowe w Polsce – któremu należy się więcej uwagi ze strony dyrekcji hoteli. W dużej mierze wpływ na osiągane rezultaty i atmosferę […]

Czytaj dalej


Znika Micros Fidelio

Pojawia się Oracle. Z początkiem marca polski oddział Micros Fidelio – lidera w branży oprogramowania dla hotelarstwa, zacznie działać w ramach koncernu Oracle w dziale Oracle Hospitality. Jakie przyniesie to zmiany w strukturze dotychczasowego Microsa? Na razie nie wiadomo. Zmiana jest efektem globalnego przejęcia przez Oracle w 2014 roku Micros Fidelio. „Oracle, w oparciu o […]

Czytaj dalej


Z Port-Hotelu do DoubleTree

Mirosław Moczarski, były prezes spółki Port-Hotel zarządzającej m.in. hotelami Courtyard by Marriott i Hampton by Hilton Airport, został wiceprezesem zarządu spółki Polaris Hospitality Enterprises, właściciela hotelu DoubleTree by Hilton Warsaw. Mirosław Moczarski swoją karierę w hotelarstwie zaczął w 1985 roku w orbisowskim hotelu Mrongovia w Mrągowie, którym potem zarządzał w latach 1993–2004. Następnie pełnił funkcję […]

Czytaj dalej


Feedback czyli jak poprawić efektywność pracy i zmotywować pracownika

W jaki sposób przekazywać pracownikowi hotelu informację zwrotną, doceniać lub konstruktywnie krytykować, by zmotywować go do poprawy działań? Jak reagować, aby wpłynąć na zmianę zachowania pracownika? Narzędziem, które może okazać się przydatne, jest feedback. Feed + back („feed” oznacza „karmić”, „zasilać”, „back” – „z powrotem”) – „zasilanie informacją zwrotną” służy temu, by pracownik rozwijał się, […]

Czytaj dalej