Michał Kozak, Arłamów: Rocznie przyjeżdża do nas 180 tys. ludzi

-W lipcu osiągnęliśmy wprawdzie 87,5 proc. obłożenia, więc nie możemy narzekać, ale cała sprzedaż odbywała się trochę na zasadzie „tylko teraz”, tzn. cały czas do ostatniej chwili trzeba było wielokanałowo, cyfrowo podążać za potencjalnymi kupującymi, codziennie zmieniając i dopasowując treści zakupowe produktu, który oferowaliśmy – mówi w dużej rozmowie z „Hotelarzem” Michał Kozak, prezes zarządu […]

Czytaj dalej


Dorota Janczukowicz, Grand Lubicz: Obroniliśmy sezon na bardzo dobrym poziomie

-Nasze hotele odwiedza wielu stałych gości, którzy bardzo doceniają jakość oraz komfort, który oferujemy. Pomimo rosnących kosztów prowadzenia działalności utrzymujemy ją na niezmiennym, wysokim poziomie. Wiemy, że oferowany standard oraz stały od lat przyjazny personel utrzymuje nas wysoko w rankingu wyboru miejsca na wakacje – podsumowuje letni sezon w najnowszym „Hotelarzu” Dorota Janczukowicz, Sales, marketing […]

Czytaj dalej


Przemysław Matyjanka, Seaside Park Hotel: Sezon udany, ale rynek wciąż przechodzi transformację

–Sezon wakacyjny 2023 można uznać za udany, jednakże warto zaznaczyć, że nadal przechodzi on pewną transformację. Nowe trendy i zmiany w zachowaniach turystów pozostawiają ślad na rynku turystycznym. Niewątpliwy jest fakt, że w tym sezonie pogoda nas nie rozpieszczała, dlatego też ogromne znaczenie przy wyborze hotelu miały atrakcje hotelowe, szeroka gama świadczonych usług, jak również […]

Czytaj dalej


Marek Hilla, Gwiazda Morza: Sezon wakacyjny można uznać za udany

– Wyniki za okres lipiec-sierpień w stosunku do planu i przyjętej strategii na rok 2023 są praktycznie identyczne. W stosunku do założeń przychody za okres lipiec-sierpień wynoszą +0,32 proc. do planu oraz -2,9 proc. do okresu lipiec-sierpień 2022. Widać zatem niewielki spadek w przychodach rok do roku w analizowanym okresie, jednakże jest on całkowicie zgodny […]

Czytaj dalej


Monika Murawska, Zdrojowa: W stosunku do zeszłego roku obłożenie było zbliżone

– W stosunku do zeszłego roku obłożenie było zbliżone, delikatnie niższe, natomiast z wyniku bylibyśmy bardzo zadowoleni, niestety ogromnym wyzwaniem operacyjnym pozostają wysokie koszty, w tym głównie mediów – mówi w najnowszym „Hotelarzu” Monika Murawska, regionalna dyrektor operacyjna Zdrojowej Invest&Hotels. Jak wyjaśnia Murawska -Goście naszych obiektów w Świnoujściu to turyści z Niemiec i Polski poszukujący […]

Czytaj dalej


Joanna Nowak, hotel Aquarion: Arabscy goście stanowili kilkanaście procent turystów

-W hotelu Aquarion w sezonie wakacyjnym goście z krajów arabskich stanowili kilkanaście procent wszystkich gości. Najczęściej są to pobyty rodzinne, kilkupokoleniowe – rodzice, dzieci, dziadkowie czy nawet dalsza rodzina. Zazwyczaj rezerwują oni kilka pokoi lub apartamenty. Zawsze proszą o pokój z widokiem – wyjaśnia w najnowszym „Hotelarzu” Joanna Nowak-Wojtanowska, dyrektor hotelu Aquarion Family & Friends. […]

Czytaj dalej


Wiktor Wróbel, Nosalowy Dwór: Turyści z Emiratów to klienci, których cenimy

-W tegorocznym sezonie letnim do Zakopanego ponownie przyjechało wielu gości z Bliskiego Wschodu. Są to przede wszystkim turyści ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Również w hotelach Nosalowy, szczególnie w 5-gwiazdkowym Nosalowy Park Hotel & Spa, była to zauważalna (aczkolwiek nie dominująca) grupa wśród naszych gości zagranicznych. Cały czas naszymi głównymi klientami są goście z Polski oraz […]

Czytaj dalej


Ogólnopolskie badanie wynagrodzeń w hotelarstwie

Jak pandemia i inflacja zmieniła pensje w branży hotelarskiej? Kto i gdzie zarabia najwięcej, jak duża jest różnica w zarobkach pomiędzy hotelami sieciowymi, a niezależnymi – we wrześniowym Hotelarzu przyjrzymy się zarobkom hotelarzy w 2023 roku. Aby nasza lista płac była w pełni wiarygodna potrzebujemy Twojej pomocy. Poświęć 5 minut na wypełnienie anonimowej ankiety i […]

Czytaj dalej


Bartosz Piechowiak, Radisson Blu Zakopane: Mieliśmy dwa razy więcej arabskich gości

-Duże znaczenie dla wzrostu popularności Zakopanego wśród arabskich turystów miał serwis TikTok. Filmiki z Podhala stały się tzw. wiralami i osiągały zawrotne liczby odsłon, czym trafiały do coraz większej grupy odbiorców. Podróżni z tej części świata podziwiają piękno naszej przyrody, tak różnej od pustynnych krajobrazów, bardzo cenią sobie warunki klimatyczne panujące w Polsce (niższe temperatury, […]

Czytaj dalej