Nowe możliwości organizacji dla branży MICE

To, co do tej pory wydawało się niemożliwe, wkrótce może stać się codziennością. Organizacja zakupu usług konferencyjno-eventowych będzie mogła odbywać się za pomocą pojedynczej platformy internetowej. W grudniu 2013 roku na rynku pojawił się system meeting.pl. - Jest to projekt unikalny w Polsce. W takim kształcie, takiego systemu jeszcze nie było. Platforma dedykowana jest branży MICE. A służy do zakupu usług konferencyjnych-eventowych oraz szkoleń. Od tych prostych do skomplikowanych. Jest skierowany zarówno do organizatorów, jak i do chociażby hotelarzy – powiedział w trakcie konferencji e-Travel Forum, Jacek Stasikowski, dyrektor zarządzający meeting.pl. Jak można przeczytać na stronie, platforma meeting.pl oferuje dostęp do bazy rekomendowanych obiektów, szczegółowy kreator zapytań ofertowych, krótki czas uzyskania odpowiedzi na zapytania, analizę porównawczą ofert konferencyjnych, możliwość prowadzenia bezpośrednich negocjacji online i przejrzysty sposób zarządzania całym procesem, ze względu na fakt, że wszystkie dane są w jednym miejscu. Twórcy projektu są przekonani o przełomie, który może nastąpić, właśnie dzięki tego typu pomysłom. - To jest w stanie zmienić aktualny sposób sprzedaży konferencji. Coś co kiedyś zrobiły platformy internetowe z możliwością rezerwacji pokojów hotelowych dla klientów indywidualnych, teraz meeting.pl może zrobić z rynkiem usług konferencyjnych – stwierdził Stasikowski. W swoich założeniach, system ten na celu ma zaoszczędzenie kosztów i czasu dla obydwu stron. Obecność obiektów w systemie jest gratisowa. System zarabia na prowizji od zorganizowanych i zrealizowanych konferencji. Wedle Stasikowskiego, meeting.pl pozwala organizatorowi w kilku krokach na skompletowanie profesjonalnego zapytania ofertowego, gdzie system podpowiada mu o co ma zapytać. Dzięki temu, przykładowo hotel otrzymując od organizatora zapytanie, dokładne wie co ma wycenić i w jakich datach. Hotel widzi, kto jest organizatorem. System jest w stu procentach transparentny. Na zapytanie, hotel odpowiada już bezpośrednio do organizatora. - Kto jest pomysłodawcą i kiedy, jak na to wpadł? Autorem pomysłu na serwis meeting.pl jest Witold Janczyński, Prezes Zarządu firm Steel Point i Planners, który od blisko 20 lat aktywnie działa w obszarze organizacji spotkań i eventów korporacyjnych na terenie Polski, a także poza granicami kraju. Korzystając ze swojego doświadczenia i wiedzy oraz rozwoju techniki wpadł na pomysł opracowania systemu, który pozwoli na pełną automatyzację i optymalizację procesu ofertowania i zakupu konferencji za pomocą przeglądarki www. Okazało się, że na rynku istnieje nisza, gdyż brakuje rozwiązań, które oferowałyby funkcjonalności pozwalające na pełną, efektywną współpracę organizatorów z obiektami konferencyjno-eventowymi. Wynika to ze stopnia złożoności aplikacji oraz posiadania dużej wiedzy i doświadczenia, aby takie narzędzie mogło powstać. Pomysł pojawił się więc z pragmatycznych przyczyn i jest odpowiedzią na zapotrzebowanie rynku – branży MICE. - Jakie plany rozwoju samego portalu na najbliższe miesiące, czy coś może zostać zmienione, dodane? System został bardzo dogłębnie przemyślany i zaprojektowany przed uruchomieniem. Dlatego teraz poprawiamy tylko detale, na które uwagę zwrócili nam również nasi użytkownicy. Aktualnie skupiamy swoje działania na pozyskaniu jak największej liczby Obiektów i Organizatorów. Zachęcamy Ich do bezpłatnego zarejestrowania się w systemie i wprowadzenia swoich danych. W ten sposób najszybciej mogą liczyć na otrzymanie zapytań ofertowych. Zapytania ofertowe z naszego systemu trafiają już do hoteli takich sieci jak Accor, Hilton, Rezidor, Marriott, Hyatt, Best Western, De Sliva, Dobry Hotel oraz kilkuset hoteli działających pod własną marką. Natomiast w drugiej połowie 2015 roku planujemy ekspansję poza granicę Polski. - Jakie macie państwo założenia co do liczby zarejestrowanych? Naszym celem jest, aby do końca lutego 2015 zarejestrowanych w systemie było 1000 hoteli i obiektów konferencyjnych oraz 350 Organizatorów konferencji i szkoleń. Liczymy również na to, że każdy kolejny miesiąc będzie przynosił nam wzrost liczby użytkowników. System został opracowany pod kątem firm z niego korzystających, dlatego im więcej będziemy mieć użytkowników, tym większą korzyść będą Oni odnosić z tytułu pracy z meeting.pl.

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *