Stres w hotelowym SPA, czyli nie zawsze jest miło

Autor: Anita Bajdalska
Codzienność to pośpiech, praca, wyścig z czasem, które wywołują stres. W poszukiwaniu równowagi goście hoteli wybierają miejsca, w których mogą na chwilę od tego odpocząć. Wybierają hotele SPA, bo oczekują miłej atmosfery, profesjonalnych zabiegów, życzliwego personelu czyli prawdziwego relaksu. Czy personel SPA sam pracuje w bezstresowych warunkach, które dają gwarancję udanego wypoczynku gości SPA? Stres, nieodłączny element cywilizacji, towarzyszy nam prawie każdego dnia. Wbrew powszechnej opinii, jest nam czasami niezbędny, ponieważ mobilizuje do działania i twórczej pracy. Jest pomocny, ale wyłącznie w krótkim okresie, jeśli przechodzi w stan przewlekły, nasz organizm zaczyna niedomagać i pojawiają się choroby cywilizacyjne, które wyniszczają ludzki organizm. Wellness & SPA to dobre samopoczucie i homeostaza, czyli pełna równowaga wewnętrzna, zatem jest antagonistą stresu. Goście hoteli SPA poszukują spokoju i pełnego relaksu w przyjaznym otoczeniu, który zredukuje poziom ich stresu. Piękne wnętrza, łagodne oświetlenie czy doskonałe masaże to zbyt mało. Potrzebny jest przyjazny i w pełni oddany personel SPA, który swoją postawą będzie dawał świadectwo dobrego samopoczucia i pozbawiony stresu będzie mógł podzielić się pozytywną energią z gościem hotelowego SPA. Najwięcej dzieje się na recepcji Tyle teorii, a teraz czas przejść do rzeczywistości. Czy faktycznie pracownicy SPA pracują w przyjaznej, pozbawionej stresu atmosferze? Czy sami mogą dzielić się dobrą energią? Czy też walczą z przeciwnościami, jakie są przed nim stawiane?. Warto przełamać pewne stereotypy, jakie często powielane są o pracy w hotelowym SPA, mówiące o miłej i przyjemnej atmosferze, bez skarg i problemów w gronie pracowników. Najwięcej dzieje się w recepcji SPA, która jest koordynatorem wszystkich działań w SPA. Recepcja SPA jest miejscem, gdzie zaczyna się i kończy kontakt gościa ze SPA. Pracownicy recepcji są tymi, którzy jako pierwsi dowiadują się o reklamacjach zabiegów. Goście skarżąc się na nieprawidłowo wykonany zabieg w pierwszej kolejności zgłaszają to w recepcji SPA. W jaki sposób to się odbywa, zależy od wielu czynników, należą do nich: poziom frustracji gościa oraz kultura osobista, ale również od reakcji pracownika recepcji i jego odporności na stres oraz tego, czy wie jak sobie z takim problemem poradzić. Nie każda osoba [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *