Ocena finansowa funkcjonowania hotelowego SPA

Organizacja pracy hotelowego SPA to nie tylko układanie grafików pracy pracowników. To sprawne zarządzanie finansami, promocjami, ceną i zapasami. Wynik powinien zawsze być na plusie. Co zrobić, kiedy tak się nie dzieje? Wprowadzić zmiany. Na ocenę finansową składa się wiele elementów, które należy wziąć pod uwagę. Najprościej rzecz ujmując można powiedzieć, że to nic innego […]

Czytaj dalej


Zabiegi anty-COVID-19 w hotelowym SPA, czyli jak zbudować ofertę na dzisiejsze czasy

Wirus nie przestaje dawać się we znaki. Mimo usilnych starań farmacja jeszcze nas nie wspiera w walce z COVID-19. Wiemy już, że nasza indywidualna odporność organizmu może znacznie złagodzić przebieg zakażenia, a niekiedy sprawić, że przechodzimy je bezobjawowo. Sprawny system odpornościowy to dzisiaj niebywały kapitał. Trzeba o niego dbać i budować odporność przez całe życie. […]

Czytaj dalej


Profesjonalna komunikacja w recepcji SPA

Recepcja SPA to miejsce, które koordynuje cały ruch. Jest pierwszym i ostatnim miejscem, gdzie gość ma kontakt z hotelowym SPA. Od tego, w jaki sposób zarządzamy informacjami w recepcji SPA, bardzo wiele zależy. Profesjonalna komunikacja nie tworzy się sama, trzeba ją dokładnie zaplanować i ustalić zasady, które będą przez wszystkich realizowane. Nad organizacją pracy recepcji […]

Czytaj dalej


Jak zrekrutować najlepszego pracownika SPA

W obecnych czasach, gdy wydaje się, że rynek pracownika zmieni się w rynek pracodawcy, wbrew pozorom proces rekrutacji wcale nie stanie się łatwiejszy. Wprost przeciwnie, może i więcej kandydatów będzie się zgłaszało, ale to tylko oznacza, że jeszcze więcej pracy trzeba będzie wykonać, aby wyłonić najodpowiedniejszego. Właśnie teraz ten temat nabiera jeszcze większego znaczenia. Wiele […]

Czytaj dalej


Wyzwania w SPA w czasach COVID-19

Koronawirus jeszcze nas nie opuścił, choć pewnie bardzo byśmy sobie tego życzyli. Po kilku miesiącach wracamy do pracy w hotelowych SPA, pełni zapału i wiary, że będzie lepiej. A jak jest? Czy i kiedy odrobimy straty? To pytanie zadajemy sobie często, ale odpowiedź nie jest prosta. Przez kilka miesięcy, hotele, w tym departamenty SPA, były […]

Czytaj dalej


Strefy wellness, kiedy wracamy?

Covid-19 mocno skomplikował wszystkim życie. Dzisiaj, powoli, trochę nieśmiało, ale jednak wracamy do normalności. Problemy z jakimi dzisiaj się mierzymy są zgoła inne niż wcześniej. Trzeba dostosować się do nowej rzeczywistości. Usługi SPA, kosmetyczne, a niebawem i masaże wrócą do hoteli. Ale strefy wellness jeszcze czekają… Z dużą ulgą biznes wellness przyjął decyzję o uruchomieniu […]

Czytaj dalej


Sezon bez mokrych atrakcji?

Zaledwie w ciągu dwóch tygodni marca cała polska branża usług kosmetycznych i SPA stanęła w miejscu. Rynek wart 1,5 mld zł rozpłynął się. A to wszystko z powodu jednego koronawirusa. Oznacza to, że kiedy wyjdziemy z domów, będziemy musieli się zmierzyć z zupełnie inną rzeczywistością. Także w branży SPA, którą ogrania największy w historii kryzys. […]

Czytaj dalej


Restart hotelowego SPA w nowej rzeczywistości

Usługi osobiste, w tym zabiegi SPA, są dzisiaj zakazane. Czy słusznie? Po kilku tygodniach, od kiedy patogen zamknął SPA, wiemy o nim znacznie więcej niż na początku. Również to, że dopóki nie pojawi się szczepionka, trzeba nauczyć się z nim żyć. Niezbędne więc jest znalezienie sposobów bezpiecznego wykonywania zabiegów. Można i trzeba to zrobić jak […]

Czytaj dalej


Wyzwania w budowaniu zespołu SPA

Jak budować motywację i cementować zespół SPA w tak dynamicznie zmieniających się czasach – to pytanie, na które próbuje znaleźć odpowiedź wielu managerów. Nie ma jednej recepty na sukces, ponieważ nie ma identycznych zespołów. Każdy z pracowników jest inny i ma inną osobowość, a te trzeba zespoić w jeden monolit. To wyzwanie, z jakim trzeba […]

Czytaj dalej