Szkolenia, coaching i mentoring w hotelowym SPA

Szkolenia mają przekazać wiedzę i ustalić standardy pracy, podnieść kwalifikacje zawodowe. Coaching to już inna technika doskonalenia, która wymaga indywidualnej pracy. Mentoring to codzienność w pracy nie tylko menedżera SPA. Każda metoda doskonalenia jest potrzebna, aby personel mógł oferować jak najlepsze usługi. Bez względu na metodę, najważniejszy jest efekt końcowy – perfekcyjna usługa. Doskonalenie pracowników […]

Czytaj dalej


Prawie cała prawda o luksusowym SPA

Jeżeli dokładnie przeanalizujemy reklamy polskich hoteli SPA, to słowo „luksus” pojawi się prawie w każdej treści promującej tego typu usługi. To słowo klucz, które według części marketerów pracujących w hotelarstwie ma przyciągnąć uwagę gości i generować większe zyski. Czy jednak trafia ono rzeczywiście do klientów premium? Co naprawdę wyróżnia luksusowe strefy wellness? „Podaruj sobie odrobinę […]

Czytaj dalej


Jak (p)obudzić smykałkę do sprzedaży w zespole SPA

Każdy manager zarządzający SPA życzyłby sobie pracowników idealnych, ale przecież w rzeczywistości każdy z nas składa się z zalet i wad. Jedne nam w pracy pomagają, a inne skutecznie utrudniają, wręcz przeszkadzają w realizowaniu zadań. Nie ma szans na zbudowanie zespołu, w którym każda z osób ma potrzebny w SPA „zestaw kompetencji i predyspozycji osobowościowych”. […]

Czytaj dalej


Rekrutacja w hotelowych SPA. Jak przeprowadzić ją skutecznie?

Hotelowe SPA mają coraz więcej problemów ze znalezieniem pracowników, zwłaszcza w obiektach położonych poza dużymi miastami. Rekrutację niekiedy prowadzi się ustawicznie, choć nie zawsze przynosi to satysfakcjonujące rezultaty. Zdarza się, że nowy pracownik rozpoczyna pracę w hotelowym SPA, ale po trzymiesięcznym okresie próbnym rezygnuje. Jak rekrutować skutecznie, aby poświęcony czas i pieniądze przyniosły oczekiwane rezultaty? […]

Czytaj dalej


Jak zauroczyć turystę wellness? Praktyczne porady dla hotelu

Czym jest turystyka wellness? Kim jest turysta wellness? Dlaczego ten trend jest tak ważny dla branży hotelarskiej? Jak zaspokoić różne potrzeby turysty wellness i sprostać jego oczekiwaniom? Jak dotrzeć do niego z przekazem marketingowym? Goście podróżują coraz więcej. Wybierając obiekt hotelowy, zwracają uwagę na dobrą lokalizację, wyżywienie i standard pokoi, ale coraz częściej oczekują już […]

Czytaj dalej


Rynek pracownika w SPA

Kandydatów można zainteresować ofertą dobrych warunków płacy, benefitów pozapłacowych i komfortowych warunków pracy, ale w dzisiejszych czasach bardzo dużą wagę przykłada się do atmosfery w pracy, a ta w dużej mierze zależy od managera SPA. To ważny element, który dzisiaj może być kluczowy w walce o dobrego pracownika. Podaż pracowników w hotelarstwie i gastronomii jest […]

Czytaj dalej


Kultura saunowania w hotelowych SPA

Goście hotelowych SPA świadomi korzyści zdrowotnych kąpieli w saunach chętnie z nich korzystają, ale czy na pewno w sposób odpowiedni to robią? Czy nawyki Polaków są właściwe i jak wygląda to w innych krajach? Hotelowe strefy SPA & wellness z tymi różnicami kulturowymi mają do czynienia prawie każdego dnia i muszą stawić temu czoła tak, […]

Czytaj dalej


Analiza oferty hotelowego SPA

Oferta zabiegów w SPA nie zawsze cieszy się popularnością gości hotelu. Przyczyn takiego stanu może być wiele i dlatego warto modyfikować menu i bacznie obserwować decyzje zakupowe naszych gości. Nowocześnie zarządzane SPA opiera się więc na analizach, bez których nie ma mowy o rentowności departamentu SPA w hotelu. Oferta SPA w hotelu nie powinna być […]

Czytaj dalej