Kultura saunowania w hotelowych SPA

Goście hotelowych SPA świadomi korzyści zdrowotnych kąpieli w saunach chętnie z nich korzystają, ale czy na pewno w sposób odpowiedni to robią? Czy nawyki Polaków są właściwe i jak wygląda to w innych krajach? Hotelowe strefy SPA & wellness z tymi różnicami kulturowymi mają do czynienia prawie każdego dnia i muszą stawić temu czoła tak, […]

Czytaj dalej


Analiza oferty hotelowego SPA

Oferta zabiegów w SPA nie zawsze cieszy się popularnością gości hotelu. Przyczyn takiego stanu może być wiele i dlatego warto modyfikować menu i bacznie obserwować decyzje zakupowe naszych gości. Nowocześnie zarządzane SPA opiera się więc na analizach, bez których nie ma mowy o rentowności departamentu SPA w hotelu. Oferta SPA w hotelu nie powinna być […]

Czytaj dalej


Nowości w SPA

Rewitalizująca Mezo-Maska od Dr Irena Eris Bogatopeptydowa, nowatorska Rewitalizująca Mezo-Maska do Twarzy na noc zapewnia natychmiastowy efekt poprawy wyglądu skóry. Skuteczność działania preparatu opiera się na unikatowej formule PPCF (Poli-Peptides Cell Fusion), która stymulując pracę komórek podczas snu, uruchamia funkcje autonaprawcze skóry. Wyselekcjonowany polipeptyd FGF1 – czynnik wzrostu fibroblastów, czyli otrzymane w drodze zaawansowanych technik […]

Czytaj dalej


Jak podnieść wyniki sprzedaży w SPA?

Personel SPA ma ogromny wpływ na wartość przychodów w tym departamencie hotelu. Osobisty kontakt z gościem jest idealną okazją do rekomendowania zabiegów i kosmetyków. Mimo sprzyjających okoliczności, sprzedaż w hotelowych SPA nie zawsze jest satysfakcjonująca. Jaka jest tego przyczyna i co zrobić, aby ten dział wreszcie zaczął na siebie zarabiać? Sprzedaż bywa piętą achillesową departamentów […]

Czytaj dalej


SPA&MORE – nowa platforma komunikacji dla branży SPA & wellness

Rosnące zainteresowanie usługami SPA oraz powstające w zawrotnym tempie nowe hotele ze strefami wellness zrodziły pomysł na ułatwienie klientom dotarcia do bogatej oferty dostępnej na polskim rynku. Spółka Wellamo stworzyła serwis internetowy spaandmore.pl, który łączy w sobie wyszukiwarkę obiektów, możliwość zakupów kart lojalnościowych i podarunkowych oraz merytoryczne treści redakcyjne. Docelowo ma to być największa baza […]

Czytaj dalej


Marketing mix usług SPA

Marketingowa koncepcja zarzadzania ma wiele elementów, które są wzajemnie powiązane. Marketing mix w usługach służy do kształtowania oraz badania popytu i preferencji zakupowych klientów. W hotelowych SPA nie zawsze jest on najmocniejszą stroną, a przecież bez tego trudno być konkurencyjnym. Marketing mix to koncepcja kompozycji marketingowej, która zakłada, że za pomocą odpowiednich instrumentów możemy oddziaływać […]

Czytaj dalej


Zarządzanie zmianą, czyli jak efektywnie wprowadzać innowacje do hotelowego SPA

„Jedyną stałą rzeczą w życiu jest zmiana” – ta sentencja Heraklita z Efezu sprzed 4,5 tys. lat jest aktualna do dzisiaj. W biznesie SPA & wellness, aby przetrwać i być konkurencyjnym, stale trzeba wprowadzać innowacje, które wymagają zmian nie tylko w zakresie oferowanych usług, ale także organizacyjnym czy marketingowym. Tego oczekują coraz bardziej wymagający goście. […]

Czytaj dalej


Terapie odchudzające w hotelowych SPA

Liczba osób z nadwagą i otyłością stale rośnie, dlatego rośnie też popyt na kuracje odchudzające. W związku z tym wiele hoteli decyduje się wprowadzić do oferty pakiety pobytowe wspomagające redukcję wagi. Jednak nie każdy pakiet cieszy się uznaniem gości, a przyczyn takiego stanu rzeczy może być wiele. Hotele, zwłaszcza te, które dysponują siłowniami, czyli infrastrukturą […]

Czytaj dalej


Wellness w hotelu – żyła złota czy kamień u szyi?

Koniunktura na wellness w hotelarstwie nie maleje. Turystyka w tym segmencie tylko w ciągu dwóch lat urosła o 6,5 proc. Dlatego właściwie już każda duża marka hotelowa ma swój dział well-being, który jest odpowiedzialny za wprowadzanie programów prozdrowotnych dla gości. Ale czy ten biznes jest opłacalny dla każdego? Dokładnie rok temu pisałem na łamach „Hotelarza”, […]

Czytaj dalej