Pandemia poturbowała branżę hotelową bezlitośnie. Zamknięte hotele, straty liczone w milionach, potem nagłe decyzje o otwarciu, aby za kilka miesięcy na nowo zamykać hotele. Niepewność, co będzie jutro. Wszystko to sprawiło, że nikt z hotelarzy nie mógł czuć się pewnie. W ciągu tych dwóch pandemicznych lat siłą rzeczy również biznes SPA musiał mocno zwolnić i […]
SPA
6
Zaczęła się nowa era wellness dla hoteli

Czy wellness może pomóc branży hotelarskiej podnieść się i rozwinąć w erze postcovidowej? Tak, jeżeli hotelarze zauważą, że nastąpiła znacząca zmiana zachowań ich gości. Nie tylko bardziej zwracamy uwagę na profilaktykę zdrowia, ale odkrywamy, że o własny dobrostan (wellbeing) możemy zadbać na wiele sposobów. Nie tylko w SPA. Mimo wybuchu wojny w Ukrainie rok 2022 […]
Imprezy okolicznościowe w hotelowych SPA

Polacy lubią świętować: imieniny, urodziny, wszelkie rocznice, zaręczyny, wieczory panieńskie, kawalerskie, baby showers, divorce parties. Specjalne uroczystości wymagają odpowiedniej oprawy, a hotele są do tego celu wymarzone. Coraz częściej goście decydują się też świętować w hotelowych SPA. Takie wydarzenia wymagają specjalnej organizacji i personalizowanej oferty SPA. Ludzie przez wiele miesięcy zmuszeni byli pozostawać w izolacji. […]
Fala gości w SPA Jak sobie z tym poradzić?

Po zdjęciu obostrzeń duże konferencje w hotelu mogą pojawić się każdego dnia, oby. Wtedy przy ladzie w SPA w jednym czasie może też pojawić się duża grupa gości zainteresowanych zabiegami. Jak to wszystko opanować, sprawnie rozładować korek i wszystkich zadowolić? Duże grupy konferencyjne w hotelach ostatnio spotkać można było raczej rzadko. Przed 2020 r. to […]
Analizy roczne w hotelowych SPA, czyli co każdy manager SPA zrobić powinien

Inwentaryzacje kosmetyków i środków trwałych, podsumowania, raporty, audyty finansowe, oceny pracownicze – początek roku dla osób, które zarządzają hotelowymi SPA, to czas wytężonej pracy. Wszystko trzeba policzyć, przeliczyć, wycenić i ocenić. Pracy jest mnóstwo, a wyzwań nie brakuje. Nowy budżet SPA najczęściej budowany jest w trzecim kwartale roku poprzedniego, a jego wykonanie analizowane jest na […]
Sportowcy w hotelowych SPA

ANITA BAJDALSKA. Wiele obiektów hotelowych dysponuje dobrymi warunkami do tego, aby przyjmować grupy sportowców. Atrakcyjna okolica, dobra infrastruktura sportowa czy to samego hotelu, czy też w jego okolicy, powodują, że niektórzy sportowcy na miejsce zgrupowania wybierają właśnie hotele SPA. Nie tylko drużyny piłkarskie, ale także siatkarze, koszykarze czy przedstawiciele dyscyplin indywidualnych. Jak przygotować hotelowe SPA […]
Święta w hotelowych SPA

Boże Narodzenie to czas szczególny dla wielu ludzi. Hotele zawsze starają się przygotować specjalną ofertę świąteczną dla swoich gości, aby na długo zapamiętali ten wypoczynek. A jak w tym czasie celebrować Boże Narodzenie w hotelowym SPA? Możliwości jest wiele, jednak wymagają one zaplanowania i zaprojektowania nowej, specjalnej oferty zabiegów. Na początek należy zatroszczyć się o […]
MICE i biznes w hotelowym SPA – jak budować odpowiednią ofertę?

Nie jest tajemnicą, że goście biznesowi i z segmentu MICE nie są najlepszą grupą dla hotelowych departamentów SPA. Przyjeżdżają w ściśle określonym celu, mają sporo zajęć dodatkowych i mało czasu na relaks w SPA. To sprawia, że specjalnie dla nich trzeba budować ofertę szytą na miarę, aby cokolwiek z budżetu takiej grupy trafiło do SPA. […]
Kontrola finansowa w hotelowym SPA

Kontrola finansowa departamentów SPA w hotelu ma najczęściej formę audytu wewnętrznego, przeprowadzanego przez dział księgowości. Czy jest to dobra metoda? Może nie do końca obiektywna, ponieważ księgowość z reguły nie ma pojęcia o tym, jak powinno funkcjonować SPA. Można skorzystać z audytu zewnętrznego firmy, która będzie posiadała wystarczającą wiedzę o tym, co i jak kontrolować, […]
Kontrola operacyjna departamentu SPA
Budowanie jakości to podstawa sukcesu w biznesie usług SPA, ale aby jakość nie była wyłącznie zbiorem procedur stworzonym przez ambitnego managera, potrzebna jest kontrola ich stosowania, i to realizowana codziennie. Nikt nie lubi być kontrolowany, ponieważ w powszechnej opinii oznacza to brak zaufania. Ale to opinia osób, których pracę podaje się kontroli. Inne podejście ma […]