Wyzwania w budowaniu zespołu SPA

Jak budować motywację i cementować zespół SPA w tak dynamicznie zmieniających się czasach – to pytanie, na które próbuje znaleźć odpowiedź wielu managerów. Nie ma jednej recepty na sukces, ponieważ nie ma identycznych zespołów. Każdy z pracowników jest inny i ma inną osobowość, a te trzeba zespoić w jeden monolit. To wyzwanie, z jakim trzeba […]

Czytaj dalej


Partnerzy w biznesie SPA – jak wybierać, czego oczekiwać

Branża SPA & wellness to ogromny przemysł dostawców, których można podzielić na tych dostarczających wyposażenie, kosmetyki do zabiegów oraz usługi dodatkowe, np. konsultingowe, szkoleniowe, audytorskie itd. Wzajemne relacje nie mogą kończyć się na zakupie produktów, czyli na wystawieniu faktury. Nie każdy dostawca oferuje te same warunki współpracy, ceny i serwis pogwarancyjny. Czego oczekiwać od nich, […]

Czytaj dalej


Zarządzanie rezerwacjami w hotelowym SPA

Jak zaplanować czas pracy pracowników, aby byli najbardziej efektywni? Jak przewidywać obłożenie w hotelowych SPA? Wiele osób, które zarządzają SPA, zadaje sobie takie pytania. Niektóre zdarzenia można przewidzieć, inne, jak np. zmienną pogodę, która wpływa na zainteresowanie zabiegami, już nie tak łatwo. Jak zatem radzić sobie w sezonowością w hotelowych SPA? Zarządzanie rezerwacjami w hotelowym […]

Czytaj dalej


Szkolenia, coaching i mentoring w hotelowym SPA

Szkolenia mają przekazać wiedzę i ustalić standardy pracy, podnieść kwalifikacje zawodowe. Coaching to już inna technika doskonalenia, która wymaga indywidualnej pracy. Mentoring to codzienność w pracy nie tylko menedżera SPA. Każda metoda doskonalenia jest potrzebna, aby personel mógł oferować jak najlepsze usługi. Bez względu na metodę, najważniejszy jest efekt końcowy – perfekcyjna usługa. Doskonalenie pracowników […]

Czytaj dalej


Prawie cała prawda o luksusowym SPA

Jeżeli dokładnie przeanalizujemy reklamy polskich hoteli SPA, to słowo „luksus” pojawi się prawie w każdej treści promującej tego typu usługi. To słowo klucz, które według części marketerów pracujących w hotelarstwie ma przyciągnąć uwagę gości i generować większe zyski. Czy jednak trafia ono rzeczywiście do klientów premium? Co naprawdę wyróżnia luksusowe strefy wellness? „Podaruj sobie odrobinę […]

Czytaj dalej


Jak (p)obudzić smykałkę do sprzedaży w zespole SPA

Każdy manager zarządzający SPA życzyłby sobie pracowników idealnych, ale przecież w rzeczywistości każdy z nas składa się z zalet i wad. Jedne nam w pracy pomagają, a inne skutecznie utrudniają, wręcz przeszkadzają w realizowaniu zadań. Nie ma szans na zbudowanie zespołu, w którym każda z osób ma potrzebny w SPA „zestaw kompetencji i predyspozycji osobowościowych”. […]

Czytaj dalej


Rekrutacja w hotelowych SPA. Jak przeprowadzić ją skutecznie?

Hotelowe SPA mają coraz więcej problemów ze znalezieniem pracowników, zwłaszcza w obiektach położonych poza dużymi miastami. Rekrutację niekiedy prowadzi się ustawicznie, choć nie zawsze przynosi to satysfakcjonujące rezultaty. Zdarza się, że nowy pracownik rozpoczyna pracę w hotelowym SPA, ale po trzymiesięcznym okresie próbnym rezygnuje. Jak rekrutować skutecznie, aby poświęcony czas i pieniądze przyniosły oczekiwane rezultaty? […]

Czytaj dalej