Zimowe szaleństwo w hotelowych SPA, czyli jak przygotować zimową ofertę sezonową

Zimowy czas jest magiczny i wyjątkowy. Są goście, którzy kochają tę porę roku. To dokonała okazja do odpoczynku, w tym także w hotelowych SPA. Nie wystarczy jednak sam świąteczny wystrój, potrzebna jest oferta specjalna, aby goście chcieli korzystać z zabiegów SPA. Jakich oczekują, a jakich nie należy oferować zimą? Nieważne, czy to góry, morze czy […]

Czytaj dalej


Jak znaleźć dobrego managera SPA

Mimo wielu zmian, jakie zachodzą w otoczeniu gospodarczym, nadal mamy do czynienia z rynkiem pracownika, również w usługach SPA. Wielu inwestorów i dyrektorów hoteli poszukuje managerów SPA. Jak ich znaleźć, aby był to trafiony wybór? Od kilku lat, a już szczególnie od czasu powrotu do normalności po pandemii, mamy do czynienia z brakiem rąk do […]

Czytaj dalej


Budżet SPA – jak przygotować w dzisiejszych czasach niepewnośc

Przygotowanie budżetu SPA jest jeszcze trudniejsze w ostatnich dwóch latach ze względu na czasy niepewności, w jakich żyjemy. Wydaje się, że tym razem – w przeciwieństwie do ubiegłych lat – nieco łatwiejsze jest prognozowanie przychodów niż kosztów, choć nadal wszyscy uczymy się nowej rzeczywistości. Budowanie budżetu to zadanie złożone i podzielone na kilka etapów. Do […]

Czytaj dalej


Jak obniżyć koszty w hotelowym SPA?

Kryzys energetyczny nikogo nie ominie. Czy w hotelowych SPA można oszczędzać, a jeśli tak, to na czym? Na pewno nie na wszystkim, ale są obszary, które należy poddać obiektywnej ocenie i zastanowić się nad programem oszczędnościowym. Plan działań oszczędnościowych należy rozdzielić na dwa obszary: strefę zabiegów i strefę rekreacji, w skład której wchodzą wszystkie atrakcje […]

Czytaj dalej


Czy da się podgrzewać baseny i strefy SPA zimą i nie zbankrutować?

Zima tradycyjnie oznacza podwyżki cen mediów, które z kolei przekładają się na wzrost cen właściwie wszystkich usług. Boleśnie odczuwa to w swoich budżetach oczywiście także branża hotelarska. Ale w tym roku sytuacja jest bezprecedensowa. Hotelarze dopiero co zaczęli wychodzić z postpandemicznych strat, a już widać kolejne gigantyczne problemy. A że perspektywa dalszego podnoszenia cen noclegów […]

Czytaj dalej


Reklamacje w SPA – jak sobie z tym radzić

Jeszcze się taki nie urodził, który by wszystkim dogodził – to powiedzenie doskonale pokazuje, z czym niemal każdego dnia muszą mierzyć się hotelarze. Choć departamenty SPA w porównaniu z innymi działami i tak stosunkowo rzadko mają do czynienia z reklamacjami, to jednak też się one zdarzają. Z jakimi? Jak sobie generalnie radzić z takimi sytuacjami? […]

Czytaj dalej


Hotel jako placówka lecznicza – jakie warunki trzeba spełnić

Magdalena Sadłowska. Radca prawny w INLEGIS Kancelarie Prawne Trendy zdrowotne i lifestyle’owe sprawiają, że zabiegi pielęgnacyjne, strefy wellness i SPA cieszą się dużym powodzeniem w hotelach. Ostatnio w związku z covidem, który dotknął dużą część społeczeństwa, na popularności zyskały też zabiegi medyczne i rehabilitacja, w odpowiedzi na co wiele obiektów decyduje się na poszerzenie swojej […]

Czytaj dalej


Wizytacja SPA – bardziej cykliczna forma kontroli niż audyt

Wizytacja, czyli sprawdzenie, jak funkcjonuje hotelowe SPA, nie jest lubiana przez pracowników, ale taka forma kontroli powinna być prowadzona w każdym obiekcie, aby móc obiektywnie ocenić jego jakość. Cykliczna wizytacja często mylona jest z audytem. Choć w pewnym stopniu zawiera w sobie podobny zakres, jednak bardziej opiera się na osobistym sprawdzeniu, jak wygląda i funkcjonuje […]

Czytaj dalej


Rentowność SPA w nowej rzeczywistości

Ostatnie lata to ogromna niepewność w prowadzeniu biznesów. Pandemia, która na długi czas zamknęła hotele, i brak możliwości prognozowania stały się codziennością. Do tego doszły poważne konsekwencje ekonomiczne wynikające z wojny. Pytanie, jak w tej trudnej rzeczywistości gospodarczej sobie radzić i utrzymać rentowność hotelowych SPA, przy tak wielkich podwyżkach, z jakimi spotykamy się niemal na […]

Czytaj dalej


Jak dzisiaj wygląda polski rynek hotelowych SPA

Pandemia poturbowała branżę hotelową bezlitośnie. Zamknięte hotele, straty liczone w milionach, potem nagłe decyzje o otwarciu, aby za kilka miesięcy na nowo zamykać hotele. Niepewność, co będzie jutro. Wszystko to sprawiło, że nikt z hotelarzy nie mógł czuć się pewnie. W ciągu tych dwóch pandemicznych lat siłą rzeczy również biznes SPA musiał mocno zwolnić i […]

Czytaj dalej