Święta w hotelowych SPA

Boże Narodzenie to czas szczególny dla wielu ludzi. Hotele zawsze starają się przygotować specjalną ofertę świąteczną dla swoich gości, aby na długo zapamiętali ten wypoczynek. A jak w tym czasie celebrować Boże Narodzenie w hotelowym SPA? Możliwości jest wiele, jednak wymagają one zaplanowania i zaprojektowania nowej, specjalnej oferty zabiegów. Na początek należy zatroszczyć się o […]

Czytaj dalej


Kontrola finansowa w hotelowym SPA

Kontrola finansowa departamentów SPA w hotelu ma najczęściej formę audytu wewnętrznego, przeprowadzanego przez dział księgowości. Czy jest to dobra metoda? Może nie do końca obiektywna, ponieważ księgowość z reguły nie ma pojęcia o tym, jak powinno funkcjonować SPA. Można skorzystać z audytu zewnętrznego firmy, która będzie posiadała wystarczającą wiedzę o tym, co i jak kontrolować, […]

Czytaj dalej


Kontrola operacyjna departamentu SPA

Budowanie jakości to podstawa sukcesu w biznesie usług SPA, ale aby jakość nie była wyłącznie zbiorem procedur stworzonym przez ambitnego managera, potrzebna jest kontrola ich stosowania, i to realizowana codziennie. Nikt nie lubi być kontrolowany, ponieważ w powszechnej opinii oznacza to brak zaufania. Ale to opinia osób, których pracę podaje się kontroli. Inne podejście ma […]

Czytaj dalej


Jesień w ofercie departamentów SPA – jakie zabiegi wprowadzić?

Wiele hotelowych SPA było w lecie obleganych przez gości, którzy bardzo potrzebowali relaksu. Jak utrzymać ten trend jesienią i jakie oferty powinny się teraz znaleźć w menu SPA? Należy skupić się na promocji tych zabiegów, które związane są z następstwami korzystania z uroków upalnej pogody. Wiele osób, które całe miesiące spędziły w domach, pracując zdalnie, […]

Czytaj dalej


Totalne zarządzanie jakością w hotelowych SPA

Jakość w usługach jest podstawą działania firm, ale zarządzanie jakością nie jest już takie oczywiste, jak mogłoby się wydawać. Nie wystarczy raz zaprojektować dobrą jakościowo usługę, trzeba nią też właściwie zarządzać, aby nie była tylko kosztem, ale zapewniała stałe wyższe zyski. To wyzwanie, jakie stoi przed managerami hotelowych SPA. Jakość to zespół cech, które zaspokajają […]

Czytaj dalej


Rezerwacje w hotelowych SPA – w pakietach i przez recepcję

Rezerwacje, rezerwacje, rezerwacje – to o nie toczy się nieustanna walka w hotelach. Nad tym, jak zdobyć więcej rezerwacji za wyższą cenę, głowią się całe sztaby ludzi. W hotelowych SPA sprawa wygląda podobnie, choć ich zadaniem bardziej jest utrzymanie pozyskanych przez hotel gości i zwiększenie przychodu na każdego z nich. Rezerwacje w departamentach SPA mogą […]

Czytaj dalej


Nowe wyzwania w hotelowych SPA po lockdownie. Jak wrócić do pracy?

Po miesiącach zamykania, otwierania, ograniczania zakresu działalności, zakazów itd. branży SPA & wellness przychodzi na nowo otwierać biznesy, które przez ponad rok, z małymi przerwami, były zamrożone. Branża staje przed nowymi wyzwaniami, z którymi wcześniej nie miała do czynienia. Nauczyliśmy się żyć w pandemii i pracować w reżimie sanitarnym. Hotelarze są doskonale przygotowani do stosowania […]

Czytaj dalej


Jakość usług w hotelowych SPA – potrzebna księga standardów

Jakość usług ma różne oblicza i wiele kryteriów, które należy wziąć pod uwagę. Jedno jest pewne: doskonały zabieg SPA wymaga zaprojektowania i opisania w księdze standardów. Tym bardziej że usługi SPA charakteryzują się niematerialnością, nierozdzielnością i, co sprawia największy kłopot, niejednorodnością wykonania. Te hotelowe SPA, które działają na wypracowanych i opisanych standardach, wygrywają batalię o […]

Czytaj dalej


Najczęstsze błędy inwestorów SPA

Budowa hotelowego SPA to spore wyzwanie. Jest wiele pytań, na które trzeba udzielić odpowiedzi już na etapie projektu. Zdarza się, że inwestor wie doskonale, czego chce, ma wizję takiego miejsca i realizuje ją według własnych upodobań. Czy to dobrze? I tak, i nie, bo nie wszystko, co podoba się inwestorowi, musi spodobać się gościowi SPA. […]

Czytaj dalej