Kontrola operacyjna departamentu SPA

Budowanie jakości to podstawa sukcesu w biznesie usług SPA, ale aby jakość nie była wyłącznie zbiorem procedur stworzonym przez ambitnego managera, potrzebna jest kontrola ich stosowania, i to realizowana codziennie. Nikt nie lubi być kontrolowany, ponieważ w powszechnej opinii oznacza to brak zaufania. Ale to opinia osób, których pracę podaje się kontroli. Inne podejście ma […]

Czytaj dalej


Jesień w ofercie departamentów SPA – jakie zabiegi wprowadzić?

Wiele hotelowych SPA było w lecie obleganych przez gości, którzy bardzo potrzebowali relaksu. Jak utrzymać ten trend jesienią i jakie oferty powinny się teraz znaleźć w menu SPA? Należy skupić się na promocji tych zabiegów, które związane są z następstwami korzystania z uroków upalnej pogody. Wiele osób, które całe miesiące spędziły w domach, pracując zdalnie, […]

Czytaj dalej


Totalne zarządzanie jakością w hotelowych SPA

Jakość w usługach jest podstawą działania firm, ale zarządzanie jakością nie jest już takie oczywiste, jak mogłoby się wydawać. Nie wystarczy raz zaprojektować dobrą jakościowo usługę, trzeba nią też właściwie zarządzać, aby nie była tylko kosztem, ale zapewniała stałe wyższe zyski. To wyzwanie, jakie stoi przed managerami hotelowych SPA. Jakość to zespół cech, które zaspokajają […]

Czytaj dalej


Rezerwacje w hotelowych SPA – w pakietach i przez recepcję

Rezerwacje, rezerwacje, rezerwacje – to o nie toczy się nieustanna walka w hotelach. Nad tym, jak zdobyć więcej rezerwacji za wyższą cenę, głowią się całe sztaby ludzi. W hotelowych SPA sprawa wygląda podobnie, choć ich zadaniem bardziej jest utrzymanie pozyskanych przez hotel gości i zwiększenie przychodu na każdego z nich. Rezerwacje w departamentach SPA mogą […]

Czytaj dalej


Nowe wyzwania w hotelowych SPA po lockdownie. Jak wrócić do pracy?

Po miesiącach zamykania, otwierania, ograniczania zakresu działalności, zakazów itd. branży SPA & wellness przychodzi na nowo otwierać biznesy, które przez ponad rok, z małymi przerwami, były zamrożone. Branża staje przed nowymi wyzwaniami, z którymi wcześniej nie miała do czynienia. Nauczyliśmy się żyć w pandemii i pracować w reżimie sanitarnym. Hotelarze są doskonale przygotowani do stosowania […]

Czytaj dalej


Jakość usług w hotelowych SPA – potrzebna księga standardów

Jakość usług ma różne oblicza i wiele kryteriów, które należy wziąć pod uwagę. Jedno jest pewne: doskonały zabieg SPA wymaga zaprojektowania i opisania w księdze standardów. Tym bardziej że usługi SPA charakteryzują się niematerialnością, nierozdzielnością i, co sprawia największy kłopot, niejednorodnością wykonania. Te hotelowe SPA, które działają na wypracowanych i opisanych standardach, wygrywają batalię o […]

Czytaj dalej


Najczęstsze błędy inwestorów SPA

Budowa hotelowego SPA to spore wyzwanie. Jest wiele pytań, na które trzeba udzielić odpowiedzi już na etapie projektu. Zdarza się, że inwestor wie doskonale, czego chce, ma wizję takiego miejsca i realizuje ją według własnych upodobań. Czy to dobrze? I tak, i nie, bo nie wszystko, co podoba się inwestorowi, musi spodobać się gościowi SPA. […]

Czytaj dalej


Plan marketingowy dla hotelowego SPA

Plan marketingowy wyznacza cele i pokazuje, jak je osiągnąć w czasie poprzez konkretne działania. Czy hotele mają plany marketingowe i jest w nich uwzględnione hotelowe SPA? Opracowany plan mają zazwyczaj nowi inwestorzy. Inaczej sytuacja wygląda z obiektami już funkcjonującymi na rynku. A nawet jeśli taki plan istnieje, to mało kto go aktualizuje. A i tak […]

Czytaj dalej


Planowanie przestrzeni w hotelowych SPA

Jak zaprojektować strefę SPA i wellness w hotelu, aby potem mogła być w pełni funkcjonalna zarówno dla gości, jak i dla pracującego tam personelu? Są pracownie, które specjalizują się w projektowaniu hoteli i mają w tym zakresie spore osiągnięcia. Znacznie gorzej jest z projektowaniem przestrzeni hotelowych SPA. Najczęściej, jak wynika z mojej praktyki pracy z […]

Czytaj dalej


Ocena finansowa funkcjonowania hotelowego SPA

Organizacja pracy hotelowego SPA to nie tylko układanie grafików pracy pracowników. To sprawne zarządzanie finansami, promocjami, ceną i zapasami. Wynik powinien zawsze być na plusie. Co zrobić, kiedy tak się nie dzieje? Wprowadzić zmiany. Na ocenę finansową składa się wiele elementów, które należy wziąć pod uwagę. Najprościej rzecz ujmując można powiedzieć, że to nic innego […]

Czytaj dalej