Wokół spółki Seidorf Mountain Resort od miesięcy narasta napięcie – do redakcji „Hotelarza” napływały kolejne sygnały od inwestorów zaangażowanych w jej projekty condo, dotyczące nieterminowych wypłat czynszów, odszkodowań za opóźnienia, problemów ze zwrotami wpłat oraz niejasnych mechanizmów finansowania kolejnych projektów. Zarząd spółki zapewnia jednak, że „ponad 80% inwestorów” podpisało już porozumienia, a zaległości mają „nie przekraczać miliona złotych”.

W obszernych odpowiedziach przesłanych naszej redakcji zarząd SMR tłumaczy przyczyny narastania problemów: pandemią, gwałtownym wzrostem kosztów budowy oraz – jak podkreślono – defraudacją środków przez byłego prezesa spółki.
„PŁATNOŚCI CAŁKOWICIE USTAŁY”
Spółka Seidorf Mountain Resort powstała w 2017 r. i realizowała w Sosnówce kolejne etapy kompleksu (Willa Samosia, Seidorf Hotel, Kazalnica, Osada i Rezydencja). Zgodnie z aktualną listą wspólników, głównym udziałowcem SMR pozostaje spółka Inwind, kontrolowana przez Elwirę Pleszewską, żonę prezesa SMR. Właścicielskie z SMR powiązane są także inne spółki tej grupy, które realizują lub finansują kolejne projekty w kompleksie.
Według relacji inwestorów, kłopoty SMR narastają od 2024 r. „Od października płatności całkowicie ustały. Wcześniej czynsze oraz odszkodowania były wypłacane z kilkumiesięcznym opóźnieniem, od października – już wcale. Część inwestorów podpisała porozumienia, godząc się na brak zapłaty przez pół roku, kolejni zdecydowali się dochodzić należności w sądzie, składając pozwy o zabezpieczenie środków na rachunku” – poinformował „Hotelarza” jeden z inwestorów. Próby wyegzekwowania pieniędzy kończyły się fiaskiem – „rachunki bankowe SMR zostały wyczyszczone przez komornika i spółka nie może zrealizować postanowień sądu”.
Zarząd SMR przekonuje, że „znaczące opóźnienia wyniknęły z wielu zdarzeń losowych, takich jak pandemia, gwałtowny wzrost kosztów budowy, materiałów i robocizny oraz defraudacja środków finansowych przez byłego prezesa spółki”. Jak podkreślono, „dołożyliśmy wszelkich starań, aby inwestycje zostały zakończone i apartamenty przekazane do użytku”.
SPÓR O MECHANIZMY PŁATNOŚCI I ZARZUTY „ROLOWANIA INWESTYCJI”
[...]Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Dodaj komentarz