Seidorf Mountain Resort: spór inwestorów ze spółką

Autor: ZS

Wokół spółki Seidorf Mountain Resort od miesięcy narasta napięcie – do redakcji „Hotelarza” napływały kolejne sygnały od inwestorów zaangażowanych w jej projekty condo, dotyczące nieterminowych wypłat czynszów, odszkodowań za opóźnienia, problemów ze zwrotami wpłat oraz niejasnych mechanizmów finansowania kolejnych projektów. Zarząd spółki zapewnia jednak, że „ponad 80% inwestorów” podpisało już porozumienia, a zaległości mają „nie przekraczać miliona złotych”.

W obszernych odpowiedziach przesłanych naszej redakcji zarząd SMR tłumaczy przyczyny narastania problemów: pandemią, gwałtownym wzrostem kosztów budowy oraz – jak podkreślono – defraudacją środków przez byłego prezesa spółki.

„PŁATNOŚCI CAŁKOWICIE USTAŁY”

Spółka Seidorf Mountain Resort powstała w 2017 r. i realizowała w Sosnówce kolejne etapy kompleksu (Willa Samosia, Seidorf Hotel, Kazalnica, Osada i Rezydencja). Zgodnie z aktualną listą wspólników, głównym udziałowcem SMR pozostaje spółka Inwind, kontrolowana przez Elwirę Pleszewską, żonę prezesa SMR. Właścicielskie z SMR powiązane są także inne spółki tej grupy, które realizują lub finansują kolejne projekty w kompleksie.

Według relacji inwestorów, kłopoty SMR narastają od 2024 r. „Od października płatności całkowicie ustały. Wcześniej czynsze oraz odszkodowania były wypłacane z kilkumiesięcznym opóźnieniem, od października – już wcale. Część inwestorów podpisała porozumienia, godząc się na brak zapłaty przez pół roku, kolejni zdecydowali się dochodzić należności w sądzie, składając pozwy o zabezpieczenie środków na rachunku” – poinformował „Hotelarza” jeden z inwestorów. Próby wyegzekwowania pieniędzy kończyły się fiaskiem – „rachunki bankowe SMR zostały wyczyszczone przez komornika i spółka nie może zrealizować postanowień sądu”.

Zarząd SMR przekonuje, że „znaczące opóźnienia wyniknęły z wielu zdarzeń losowych, takich jak pandemia, gwałtowny wzrost kosztów budowy, materiałów i robocizny oraz defraudacja środków finansowych przez byłego prezesa spółki”. Jak podkreślono, „dołożyliśmy wszelkich starań, aby inwestycje zostały zakończone i apartamenty przekazane do użytku”.

SPÓR O MECHANIZMY PŁATNOŚCI I ZARZUTY „ROLOWANIA INWESTYCJI”

[...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl




Komentarze zamieszczane przez użytkowników wyrażają ich własne poglądy. Wydawca portalu e-hotelarz.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść. Komentarze nie stanowią materiału prasowego w rozumieniu ustawy – Prawo prasowe

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *