Przygotowujemy 19 projektów hotelowych

Rozmowa z Władysławem Grochowskim, prezesem i współwłaścicielem Grupy Arche, Człowiekiem Roku Polskiego Hotelarstwa 2021 Gratuluję tytułu Człowieka Roku Polskiego Hotelarstwa, zdobytego już po raz drugi. Nasz wybór był oczywisty, bo sieć Arche w tym roku powiększyła się aż o cztery hotele, a też pana szerokie działania prospołeczne w pełni uzasadniają przyznanie tego tytułu. Zacznijmy od […]

Czytaj dalej


Planujemy otwarcie ośmiu hoteli Hampton by Hilton w Polsce

Rozmowa z Patrickiem Fitzgibbonem, starszym wiceprezesem ds. rozwoju na region EMEA sieci Hilton Hampton by Hilton jest największą marką w portfolio sieci Hilton, również w Polsce. Jak pandemia wpłynęła na tempo jej rozwoju i zainteresowanie inwestorów? Ostatnie dwa lata to wyjątkowy czas dla naszej branży, a ograniczenia w podróżowaniu po różnych częściach świata nadal stanowią […]

Czytaj dalej


TRAVELIST – podsumowanie roku 2021 w turystyce

2021 rok dla branży turystycznej okazał się lepszy niż poprzedni. Mimo trwającej pandemii udało się nieco ustabilizować sytuację w kraju, co pozwoliło Polakom na spełnianie zaległych podróżniczych marzeń, powoli kończąc tym samym ciągnący się czarny scenariusz z roku 2020. O tym, jak wyglądał mijający rok w turystyce, opowiadają eksperci portalu Travelist.pl. Po 2020 r., tak […]

Czytaj dalej


IGHP: hotele odczuwają czwartą falę pandemii

Wzrastająca liczba nowych zachorowań na COVID-19 wpływa na mniejszą liczbę rezerwacji w hotelach – wynika z najnowszej ankiety branżowej przeprowadzanej co miesiąc przez Izbę Gospodarczą Hotelarstwa Polskiego. Choć październik był względnie dobrym miesiącem, bo ponad połowa ankietowanych hoteli odnotowała obłożenie pomiędzy 40 a 70 proc., a blisko dwie trzecie – wyższe ceny niż w 2019 […]

Czytaj dalej


Surferski HMC na fali

Po rocznej przerwie Profitroom zorganizował 7-8 października Hotel Marketing Conference 2021. Wydarzenie odbyło się w wersji hybrydowej, a wzięło w nim udział łącznie ponad 1,5 tys. hotelarzy z całej Polski, w tym 300 zebranych w hotelu Arche Cukrownia Żnin. Przewodni motyw surferski „On the wave” nawiązywał do fal pandemii i nagłych przypływów gości po lockdownach. […]

Czytaj dalej


Północna Izba Gospodarcza: rekordowy sezon nad morzem, ale przedsiębiorcy obawiają się czwartej fali

Dla zachodniopomorskich przedsiębiorców hotelarskich skupionych w Północnej Izbie Gospodarczej, którzy prowadzą działalność w pasie nadmorskim, mijający wysoki sezon (maj – koniec września) był lepszy, niż zakładali, i pozwolił na wypracowanie odpowiednich zysków. To, że wakacje były udane, nie oznacza jednak, że przedsiębiorcy zdążyli już spłacić długi z czasu lockdownu. Firmy zajmujące się turystyką przyznają, że […]

Czytaj dalej


IGHP: wrzesień dobry, ale już słabszy niż sierpień

Wrzesień był miesiącem nadal całkiem dobrych wyników w hotelach, choć słabszych niż w sierpniu, ale ponad 2/3 hoteli zanotowało wyższe średnie ceny nawet niż we wrześniu 2019 r. – informuje Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego na podstawie ankiety przeprowadzonej od 6 do 12 października. 36 proc. hoteli odnotowało we wrześniu średnie obłożenie powyżej 70 proc. (w […]

Czytaj dalej


STR: biznesowy wrzesień w miastach słabszy niż wakacyjny sierpień

„Biznesowy” wrzesień nadal był bardzo dobry w hotelach resortowych, ale już nie tak bardzo w dużych miastach, żyjących z gości biznesowych. Na większości rynków miejskich wyniki nie przebiły wakacyjnego sierpnia, co nie znaczy, że były słabe. Jak na obecną sytuację, można powiedzieć, że nawet całkiem niezłe. sierpnia, co nie znaczy, że były słabe. Jak na […]

Czytaj dalej