Condohotele: branża się profesjonalizuje, rosną wymagania deweloperów i kupujących

Kiedy nadejdzie kryzys w condo? To pytanie pojawia się w ostatnim czasie coraz częściej. Nigdy może jednak nie doczekać się odpowiedzi, bo branża się profesjonalizuje. Na rynek condohoteli wchodzą międzynarodowe marki dużych sieci hotelowych. Wyzwaniem jest raczej edukacja kupujących lokale condo, by umieli wybrać wiarygodne inwestycje, i co ważniejsze, by potrafili wyliczyć realne stopy zwrotu […]

Czytaj dalej


UOKiK z kampanią Oczarowani skierowaną do inwestorów condohoteli

18 listopada wystartował drugi etap społecznej kampanii informacyjnej mającej na celu zwrócenie uwagi na ryzyka związane z inwestowaniem w zakup tzw. condohoteli. Kampania Oczarowani została przygotowana wspólnie przez: Urząd Komisji Nadzoru Finansowego, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju. Nazwa kampanii Oczarowani jest nieprzypadkowa. Określa ona szeroką grupę nieprofesjonalnych inwestorów, jak również […]

Czytaj dalej


Sopot chce uregulować kwestię najmu krótkoterminowego

Władze Sopotu chcą prawnie uregulować kwestię najmu krótkoterminowego. Razem z Krakowem, a także ze Związkiem Miast Polskich, opracowują projekt zmian do ustawy o usługach hotelarskich, dający miastom narzędzia do egzekwowania sankcji za nieprzestrzeganie prawa. Tak np. miasto mogłoby wykreślić obiekt z ewidencji po dwukrotnej uzasadnionej interwencji policji lub straży miejskiej. Wiązałoby się to jednocześnie z […]

Czytaj dalej


Wyniki hoteli w październiku

W październiku hotele w Krakowie i Trójmieście odnotowały niemal identyczne wyniki jak rok wcześniej. W Warszawie i Poznaniu, jak przez cały rok, były one słabsze. Na rynku warszawskim i krakowskim hotele osiągnęły takie same wskaźniki RevPAR na poziomie 273 zł, w Krakowie było wyższe obłożenie (82 proc.), ale w Warszawie wyższa średnia cena (blisko 350 […]

Czytaj dalej


Orbis Hotel Group sprzedał działalność serwisową

Orbis zakończył proces sprzedaży działalności serwisowej na rzecz Accoru. Transakcja jest zgodna z wcześniejszymi zapowiedziami dotyczącymi podziału linii biznesowych na dwie odrębne działalności, z koncentracją na części nieruchomościowej. Orbis zbył działalność serwisową, tj. umowy franczyzy i o zarządzanie, za łączną cenę 1,2 mld zł netto. Jednocześnie Orbis zawarł z Accorem umowy o zarządzanie, które objęły […]

Czytaj dalej


O Andel’sie, Vienna House, Łodzi i o Polsce

Rozmowa z Anną Olszyńską, dyrektor generalną hotelu Vienna House Andel’s Lodz i dyrektor regionalną Vienna House na Polskę północną i centralną, z Warszawą włącznie Hotel Vienna House Andel’s Lodz – jeden z najlepszych w Polsce, o czym świadczy choćby tytuł Hotelu z Pomysłem 10-lecia przyznany głosami jury spośród wszystkich laureatów naszego corocznego konkursu na Hotel […]

Czytaj dalej


Wokół smaku na targach Polagra

Od 30 września do 3 października na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich odbyło się największe, cieszące się najdłuższą tradycją targową wydarzenie biznesowe w Europie Środkowo-Wschodniej dla branży spożywczej, opakowaniowej i HoReCa. Blok grupy targów Polagra, odbywające się w tym samym czasie targi Taropak oraz rozpoczęte dwa dni wcześniej Smaki Regionów odwiedziło ponad 50 tys. zwiedzających. Na […]

Czytaj dalej


Accor wprowadza nową markę – greet

Goście coraz bardziej doceniają hotele, które są autentyczne, szanują naturalne potrzeby ludzi i otaczający świat. Accor, podążając za trendami, wprowadził nową markę – greet, będącą odpowiedzią na zrównoważoną turystykę, która łączy względy środowiskowe,w tym wyzwania klimatyczne, z odpowiedzialnym społecznie podejściem do prowadzenia biznesu. greet to najnowsza marka grupy Accor w segmencie ekonomicznym. Jest niestandardowa, „stworzona […]

Czytaj dalej


IGHP w obronie hotelarzy przed podatkiem minimalnym

Podatek minimalny od przychodów z budynków uderzy w branżę hotelarską. Konfederacja Lewiatan wraz z Izbą Gospodarczą Hotelarstwa Polskiego są przeciwne interpretacji Krajowej Informacji Skarbowej, w której podatek minimalny ma obciążać hotelarzy, gdyż jest to niezgodne z intencją ustawy. Obie organizacje w piśmie do ministra finansów podkreślają, że nie można gościa hotelowego stawiać na równi z […]

Czytaj dalej


Polski rynek po wrześniu. I po trzech kwartałach

Wrzesień uchodzi za najlepszy miesiąc w biznesowych hotelach wielkomiejskich. Jakie wyniki osiągnęły w tym roku, jakie ceny i obłożenie? Najlepiej radził sobie Kraków ze średnią ceną na poziomie 380 zł i blisko 88-proc. obłożeniem. Dobrze radziły sobie też hotele trójmiejskie. W Warszawie i Wrocławiu podobnie jak w ubiegłym roku – wynika z danych firmy STR. […]

Czytaj dalej