Country Brand Index 2007 – Australia najsilniejszą marką świata

Media Contacts:

Kontakt dla mediów:

René Mack Rina Plapler

Weber Shandwick FutureBrand

212-445-8123 212-931-6443

rmack@webershandwick.com rplapler@futurebrand.com





Country Brand Index 2007 - Australia najsilniejszą marką świata

Polska ma coraz lepszą markę


Londyn – 12 listopada 2007 --- Polska wchodzi do elity krajów, które mogą się poszczycić najlepszą marką – wynika z Country Brand Index 2007, przeprowadzonego przez międzynarodową firmę konsultingową wyspecjalizowaną w rozwoju marek FutureBrand i agencję public relations Weber Shandwick. Wśród 54 notowanych krajów świata znaleźliśmy się na 8 miejscu w kategorii „Wschodząca gwiazda”. Najlepsza markę na świecie zachowała Australia, a za nią znalazły się Stany Zjednoczone i Wielka Brytania. Spośród krajów naszego regionu Europy ponownie uznanie w oczach specjalistów znalazły Węgry i Czechy zajmujące odpowiednio 2 i 3 miejsce w kategorii „Warte poniesionych wydatków”. Po raz pierwszy i to od razu w trzech kategoriach znalazła się Rosja: 9 – „Wschodząca gwiazda”, 8 – „Kultura i sztuka”, 7 – „Historia”. Jednak najlepsze oceny w naszym regionie zdobyła Chorwacja – numer jeden w kategorii „Wschodząca gwiazda”.


Wschodzące gwiazdy” to kraje, które w ciągu najbliższych 5 lat mają szansę stać się jednym z głównych kierunków wypraw turystycznych. Oprócz Chorwacji, Polski i Rosji w pierwszej dziesiątce znalazły się: Chiny, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Kuba, Islandia i Argentyna. W rankingu Country Brand Index 2007 kraje są zestawiane w 22 kategoriach, na podstawie których tworzy się listę krajów posiadających najlepszą markę. Polska znalazła się w tym zestawieniu po raz pierwszy. Badanie jest prowadzone trzeci rok z rzędu.


W tworzeniu rankingu wzięło udział ponad 2 600 podróżników, turystów oraz ekspertów w dziedzinie turystyki i hotelarstwa z całego świata. Całościowe wyniki są dostępne na stronie http://www.countrybrandindex.com.


Silna marka kraju pomaga w ugruntowaniu jego pozycji w każdym sektorze” – mówi Rina Plapler, Dyrektor Zarządzający FutureBrand. „W tegorocznym CBI dokładnie pokazaliśmy w jaki sposób kraje są postrzegane jako marki”.




Media Contacts:

Kraje o najlepszej marce, 2007 CBI

1.

Australia

6.

Kanada

2.

Stany Zjednoczone

7.

Hiszpania

3.

Wielka Brytania

8.

Nowa Zelandia

4.

Francja

9.

Grecja

5.

Włochy

10.

Japonia



Media Contacts:

egoroczny raport CBI porusza szeroki wachlarz tematów istotnych dla podróżników i turystów – od marki kraju najbardziej zorientowanego na ochronę środowiska (Szwecja), do kraju w którym najchętniej prowadziliby działalność biznesową (USA).


Reputacja marki kraju sama w sobie jest jej silną walutą. Wpływa ona na finansowe i biznesowe inwestycje, zrównoważony rozwój oraz dodatkowo wspiera sektor prywatny i detaliczny” – wyjaśnia Rene A. Mack, szef globalnego działu Tavel&Lifestyle w Weber Shandwick. „Odwiedzający kraj są najlepszą reklamą dla marki każdego kraju. Importują oni wszystkie doświadczenia zdobyte w danym kraju bezpośrednio do swoich domów, biur i społeczności, w których żyją. Ponadto, dokonują tego w najbardziej przekonujący sposób, poprzez marketing szeptany – word of mouth”

Poniżej znajdują się najważniejsze dane z raportu CBI. W każdej z kategorii wymienionych jest pięć pierwszych krajów.


Media Contacts:

Kraje najlepsze w poszczególnych kategoriach: 2007 Country Brand Index

Idealne do robienia interesów

Stany Zjednoczone, Chiny, Wielka Brytania, Francja, Włochy

Przyjazne biznesmenom

Stany Zjednoczone, Wielka Brytania, Kanada, Irlandia, Francja

Warte zamiany podróży służbowej w turystyczną

Stany Zjednoczone, Australia, Włochy, Japonia, Tajlandia

Najlepsze do organizacji konferencji

Stany Zjednoczone, Szwajcaria, Niemcy, Singapur, Zjednoczone Emiraty Arabskie

Bogactwo kultury i sztuki

Włochy, Francja, Egipt, Indie, Wielka Brytania

Wyjątkowe

Nowa Zelandia, Chiny, RPA, Japonia, Tajlandia

Do plażowania

Malediwy, Tahiti, Wyspy Bahama, Australia, Dominikana

Przyjazne rodzinie

Dania, Kanada, Australia, Stany Zjednoczone, Szwecja

Bogata historia

Egipt, Włochy, Chiny, Grecja, Francja

Najlepsza baza hotelowa

Zjednoczone Emiraty Arabskie, Malediwy, Australia, Tahiti, Kanada

Najpiękniejsze krajobrazy

Nowa Zelandia, Australia, Malediwy, Kanada, RPA

Najbogatsze życie nocne

Hiszpania, Stany Zjednoczone, Brazylia, Tajlandia, Singapur

Najlepsze jedzenie

Francja, Włochy, Singapur, Japonia, Stany Zjednoczone

Do uprawiania sportu

Australia, Nowa Zelandia, Kanada, RPA, Stany Zjednoczone

Przyjaźni mieszkańcy

Australia, Kanada, Nowa Zelandia, Irlandia, Tajlandia

Najlepszy odpoczynek i relaks

Malediwy, Tahiti, Wyspy Bahama, Jamajka, Nowa Zelandia

Najbezpieczniejsze

Nowa Zelandia, Kanada, Szwecja, Dania, Szwajcaria

Na zakupy

Stany Zjednoczone, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Singapur, Włochy, Japonia

Warte swojej ceny

Tajlandia, Węgry, Czechy, Meksyk , Wietnam

Warto w nich zamieszkać

Kanada, Nowa Zelandia, Australia, Szwecja, Singapur



Aspekty humanitarne oraz proekologiczne jako przewodnie trendy w turystyce

Media Contacts:

Uczestnicy badania wskazali na następujące trendy pojawiające się w turystyce i podróżach:


  • Rozwój turystycznego wolontariatu Coraz więcej osób planuje podróż w taki sposób, aby móc uczestniczyć w akcjach humanitarnych. Angażują się w budowy domów, uczą języka angielskiego, pracują w ośrodkach dla uchodźców, biorą udział w badaniach prowadzonych w ramach ochrony zwierząt. Tzw. wolontariat wakacyjny stale się rozwija.


  • Odpowiedzialny rozwój – Podróżnicy przykładają coraz większą uwagę do kwestii związanych z odpowiedzialnym podejściem do środowiska i tym samym dążą do minimalizowania na nie ich wpływu. Organizacje non-profit oraz dostawcy Internetu namawiają podróżników do obliczenia, ile przekazują środowisku CO2 oraz do wpłat na konta programów zalesiania świata


  • 24/7 Brand Life –Obserwuje się przesunięcie działalności marek, spoza sektora turystycznego na aktywność w tej dziedzinie poprzez zapewnienie klientom możliwości doświadczania marki przez 24 godziny, 7 dni w tygodniu. Takie marki jak Armani i Versace początkowo sygnowały swoim imieniem hotele od Dubaju po Australię. Dziś, luksusowe marki samochodów podążają za tym trendem. Na przykład, Ferrari we współpracy z firmą Alwar Properties zaangażował się w sektor rozrywki w Abu Dhabi w 2008 roku. Oferta w postaci torów wyścigowych, wyścigów i symulatorów zapewnia wszystkim odwiedzającym możliwość poznania marki Ferrari i jej historii. W kompleksie znajdą się również hotele, sklepy, mieszkania i inne nieruchomości mające na celu wzmocnienie wizerunku marki Ferrari i zapewnienia wrażeń wywołanych designem samochodów.




Metodologia

FutureBrand opracowało trzypoziomowy system ewaluacji służący do przygotowania rankingu marek krajów. Ranking obejmuje światowe badanie ilościowe, opinie ekspertów i odnośniki do odpowiednich statystyk dotyczących aktywów marek, ich rozwoju i ekspansji. Wynikiem tego jest unikalny system ewaluacji, będący podstawą rankingów. Ponad 2,600 respondentów z siedmiu krajów wzięło udział w badaniu dotyczącym podróżowania. Wśród uczestników uwzględniono kobiety i mężczyzn między 21 a 65 rokiem, którzy często podróżują (odbywają międzynarodowe biznesowe lub rekreacyjne podróże więcej niż raz w roku). W badaniu wzięło udział ponad 50 międzynarodowych ekspertów i profesjonalistów z sektora turystycznego, pisarzy, wydawców oraz analityków. W celu zapewnienia reprezentatywnego oraz zróżnicowanego wyniku, eksperci pochodzą z różnych regionów.

O FutureBrand

FutureBrand (www.futurebrand.com), należąca do Interpublic Group of Companies, jest wiodącą firmą zajmującą się strategicznym rozwojem marki, posiadającą 20 biur w 16 krajach. Współpracując z czołowymi, globalnymi firmami, FutureBrand pomaga klientom rozwijać marki, które mają przynosić zyski zarówno dzisiaj, jak i w przyszłości. Oferując szeroki zakres usług od tożsamości firm po tożsamość marek i projektowanie opakowań, FutureBrand pracuje z klientami, aby mierzyć i zwiększać wartość marek, tworzyć strategie rozwoju i okazje do ich poznawania przez konsumentów. Klientami FutureBrand są między innymi: P&G, Microsoft, Nakheel, Intel, Barclays Premier, Nokia, Nestlé, MasterCard, UPS i Unilever.

O Weber Shandwick

Weber Shandwick jest jedną z największych firm public relations z biurami działającymi na wszystkich rozwiniętych rynkach świata. Agencja specjalizuje się w przygotowywaniu strategii komunikacji marketingowej i programach kontaktów z mediami, Public Affairs i doradztwie związanym z komunikacją korporacyjną. Weber Shandwick świadczy też wyspecjalizowane usługi w zakresie PR internetowego, reklamy społecznej, badań rynku i komunikacji wizualnej. Weber Shandwick uzyskał najlepsze oceny klientów w badaniu PRWeek U.S. 2007 Agency Excellence Survey a w 2006 roku, został uznany za Dużą Firmę PR Roku (PR News U.S.), Europejskiego Konsultanta Roku (The Holmes Report) i Siecią Roku (Asia Pacific PR Awards). Dodatkowe informacje znajdują się na stronie www.webershandwick.com.

W Polsce Weber Shandwick działa od kwietnia 2006 roku w strukturze McCann WorldGroup. Obsługuje m.in.: MasterCard, BT Global Services, Polska Izbę Ubezpieczeń, Grupę SEB, Grupę Żywiec i Program Odpowiedzialnej Sprzedaży „STOP18”.



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *