Kontakt dla mediów:
René Mack Rina Plapler
Weber Shandwick FutureBrand
212-445-8123 212-931-6443
rmack@webershandwick.com rplapler@futurebrand.com
Country Brand Index 2007 - Australia najsilniejszą marką świata
Polska ma coraz lepszą markę
Londyn – 12 listopada 2007 --- Polska wchodzi do elity krajów, które mogą się poszczycić najlepszą marką – wynika z Country Brand Index 2007, przeprowadzonego przez międzynarodową firmę konsultingową wyspecjalizowaną w rozwoju marek FutureBrand i agencję public relations Weber Shandwick. Wśród 54 notowanych krajów świata znaleźliśmy się na 8 miejscu w kategorii „Wschodząca gwiazda”. Najlepsza markę na świecie zachowała Australia, a za nią znalazły się Stany Zjednoczone i Wielka Brytania. Spośród krajów naszego regionu Europy ponownie uznanie w oczach specjalistów znalazły Węgry i Czechy zajmujące odpowiednio 2 i 3 miejsce w kategorii „Warte poniesionych wydatków”. Po raz pierwszy i to od razu w trzech kategoriach znalazła się Rosja: 9 – „Wschodząca gwiazda”, 8 – „Kultura i sztuka”, 7 – „Historia”. Jednak najlepsze oceny w naszym regionie zdobyła Chorwacja – numer jeden w kategorii „Wschodząca gwiazda”.
„Wschodzące gwiazdy” to kraje, które w ciągu najbliższych 5 lat mają szansę stać się jednym z głównych kierunków wypraw turystycznych. Oprócz Chorwacji, Polski i Rosji w pierwszej dziesiątce znalazły się: Chiny, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Kuba, Islandia i Argentyna. W rankingu Country Brand Index 2007 kraje są zestawiane w 22 kategoriach, na podstawie których tworzy się listę krajów posiadających najlepszą markę. Polska znalazła się w tym zestawieniu po raz pierwszy. Badanie jest prowadzone trzeci rok z rzędu.
W tworzeniu rankingu wzięło udział ponad 2 600 podróżników, turystów oraz ekspertów w dziedzinie turystyki i hotelarstwa z całego świata. Całościowe wyniki są dostępne na stronie http://www.countrybrandindex.com.
„Silna marka kraju pomaga w ugruntowaniu jego pozycji w każdym sektorze” – mówi Rina Plapler, Dyrektor Zarządzający FutureBrand. „W tegorocznym CBI dokładnie pokazaliśmy w jaki sposób kraje są postrzegane jako marki”.
Kraje o najlepszej marce, 2007 CBI
1. |
Australia |
6. |
Kanada |
2. |
Stany Zjednoczone |
7. |
Hiszpania |
3. |
Wielka Brytania |
8. |
Nowa Zelandia |
4. |
Francja |
9. |
Grecja |
5. |
Włochy |
10. |
Japonia |
egoroczny raport CBI porusza szeroki wachlarz tematów istotnych dla podróżników i turystów – od marki kraju najbardziej zorientowanego na ochronę środowiska (Szwecja), do kraju w którym najchętniej prowadziliby działalność biznesową (USA).
„Reputacja marki kraju sama w sobie jest jej silną walutą. Wpływa ona na finansowe i biznesowe inwestycje, zrównoważony rozwój oraz dodatkowo wspiera sektor prywatny i detaliczny” – wyjaśnia Rene A. Mack, szef globalnego działu Tavel&Lifestyle w Weber Shandwick. „Odwiedzający kraj są najlepszą reklamą dla marki każdego kraju. Importują oni wszystkie doświadczenia zdobyte w danym kraju bezpośrednio do swoich domów, biur i społeczności, w których żyją. Ponadto, dokonują tego w najbardziej przekonujący sposób, poprzez marketing szeptany – word of mouth”
Poniżej znajdują się najważniejsze dane z raportu CBI. W każdej z kategorii wymienionych jest pięć pierwszych krajów.
Kraje najlepsze w poszczególnych kategoriach: 2007 Country Brand Index
Idealne do robienia interesów |
Stany Zjednoczone, Chiny, Wielka Brytania, Francja, Włochy |
Przyjazne biznesmenom |
Stany Zjednoczone, Wielka Brytania, Kanada, Irlandia, Francja |
Warte zamiany podróży służbowej w turystyczną |
Stany Zjednoczone, Australia, Włochy, Japonia, Tajlandia |
Najlepsze do organizacji konferencji |
Stany Zjednoczone, Szwajcaria, Niemcy, Singapur, Zjednoczone Emiraty Arabskie |
Bogactwo kultury i sztuki |
Włochy, Francja, Egipt, Indie, Wielka Brytania |
Wyjątkowe |
Nowa Zelandia, Chiny, RPA, Japonia, Tajlandia |
Do plażowania |
Malediwy, Tahiti, Wyspy Bahama, Australia, Dominikana |
Przyjazne rodzinie |
Dania, Kanada, Australia, Stany Zjednoczone, Szwecja |
Bogata historia |
Egipt, Włochy, Chiny, Grecja, Francja |
Najlepsza baza hotelowa |
Zjednoczone Emiraty Arabskie, Malediwy, Australia, Tahiti, Kanada |
Najpiękniejsze krajobrazy |
Nowa Zelandia, Australia, Malediwy, Kanada, RPA |
Najbogatsze życie nocne |
Hiszpania, Stany Zjednoczone, Brazylia, Tajlandia, Singapur |
Najlepsze jedzenie |
Francja, Włochy, Singapur, Japonia, Stany Zjednoczone |
Do uprawiania sportu |
Australia, Nowa Zelandia, Kanada, RPA, Stany Zjednoczone |
Przyjaźni mieszkańcy |
Australia, Kanada, Nowa Zelandia, Irlandia, Tajlandia |
Najlepszy odpoczynek i relaks |
Malediwy, Tahiti, Wyspy Bahama, Jamajka, Nowa Zelandia |
Najbezpieczniejsze |
Nowa Zelandia, Kanada, Szwecja, Dania, Szwajcaria |
Na zakupy |
Stany Zjednoczone, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Singapur, Włochy, Japonia |
Warte swojej ceny |
Tajlandia, Węgry, Czechy, Meksyk , Wietnam |
Warto w nich zamieszkać |
Kanada, Nowa Zelandia, Australia, Szwecja, Singapur |
Aspekty humanitarne oraz proekologiczne jako przewodnie trendy w turystyce
Uczestnicy badania wskazali na następujące trendy pojawiające się w turystyce i podróżach:
Rozwój turystycznego wolontariatu – Coraz więcej osób planuje podróż w taki sposób, aby móc uczestniczyć w akcjach humanitarnych. Angażują się w budowy domów, uczą języka angielskiego, pracują w ośrodkach dla uchodźców, biorą udział w badaniach prowadzonych w ramach ochrony zwierząt. Tzw. wolontariat wakacyjny stale się rozwija.
Odpowiedzialny rozwój – Podróżnicy przykładają coraz większą uwagę do kwestii związanych z odpowiedzialnym podejściem do środowiska i tym samym dążą do minimalizowania na nie ich wpływu. Organizacje non-profit oraz dostawcy Internetu namawiają podróżników do obliczenia, ile przekazują środowisku CO2 oraz do wpłat na konta programów zalesiania świata
24/7 Brand Life –Obserwuje się przesunięcie działalności marek, spoza sektora turystycznego na aktywność w tej dziedzinie poprzez zapewnienie klientom możliwości doświadczania marki przez 24 godziny, 7 dni w tygodniu. Takie marki jak Armani i Versace początkowo sygnowały swoim imieniem hotele od Dubaju po Australię. Dziś, luksusowe marki samochodów podążają za tym trendem. Na przykład, Ferrari we współpracy z firmą Alwar Properties zaangażował się w sektor rozrywki w Abu Dhabi w 2008 roku. Oferta w postaci torów wyścigowych, wyścigów i symulatorów zapewnia wszystkim odwiedzającym możliwość poznania marki Ferrari i jej historii. W kompleksie znajdą się również hotele, sklepy, mieszkania i inne nieruchomości mające na celu wzmocnienie wizerunku marki Ferrari i zapewnienia wrażeń wywołanych designem samochodów.
Metodologia
FutureBrand opracowało trzypoziomowy system ewaluacji służący do przygotowania rankingu marek krajów. Ranking obejmuje światowe badanie ilościowe, opinie ekspertów i odnośniki do odpowiednich statystyk dotyczących aktywów marek, ich rozwoju i ekspansji. Wynikiem tego jest unikalny system ewaluacji, będący podstawą rankingów. Ponad 2,600 respondentów z siedmiu krajów wzięło udział w badaniu dotyczącym podróżowania. Wśród uczestników uwzględniono kobiety i mężczyzn między 21 a 65 rokiem, którzy często podróżują (odbywają międzynarodowe biznesowe lub rekreacyjne podróże więcej niż raz w roku). W badaniu wzięło udział ponad 50 międzynarodowych ekspertów i profesjonalistów z sektora turystycznego, pisarzy, wydawców oraz analityków. W celu zapewnienia reprezentatywnego oraz zróżnicowanego wyniku, eksperci pochodzą z różnych regionów.
O FutureBrand
FutureBrand (www.futurebrand.com), należąca do Interpublic Group of Companies, jest wiodącą firmą zajmującą się strategicznym rozwojem marki, posiadającą 20 biur w 16 krajach. Współpracując z czołowymi, globalnymi firmami, FutureBrand pomaga klientom rozwijać marki, które mają przynosić zyski zarówno dzisiaj, jak i w przyszłości. Oferując szeroki zakres usług od tożsamości firm po tożsamość marek i projektowanie opakowań, FutureBrand pracuje z klientami, aby mierzyć i zwiększać wartość marek, tworzyć strategie rozwoju i okazje do ich poznawania przez konsumentów. Klientami FutureBrand są między innymi: P&G, Microsoft, Nakheel, Intel, Barclays Premier, Nokia, Nestlé, MasterCard, UPS i Unilever.
O Weber Shandwick
Weber Shandwick jest jedną z największych firm public relations z biurami działającymi na wszystkich rozwiniętych rynkach świata. Agencja specjalizuje się w przygotowywaniu strategii komunikacji marketingowej i programach kontaktów z mediami, Public Affairs i doradztwie związanym z komunikacją korporacyjną. Weber Shandwick świadczy też wyspecjalizowane usługi w zakresie PR internetowego, reklamy społecznej, badań rynku i komunikacji wizualnej. Weber Shandwick uzyskał najlepsze oceny klientów w badaniu PRWeek U.S. 2007 Agency Excellence Survey a w 2006 roku, został uznany za Dużą Firmę PR Roku (PR News U.S.), Europejskiego Konsultanta Roku (The Holmes Report) i Siecią Roku (Asia Pacific PR Awards). Dodatkowe informacje znajdują się na stronie www.webershandwick.com.
W Polsce Weber Shandwick działa od kwietnia 2006 roku w strukturze McCann WorldGroup. Obsługuje m.in.: MasterCard, BT Global Services, Polska Izbę Ubezpieczeń, Grupę SEB, Grupę Żywiec i Program Odpowiedzialnej Sprzedaży „STOP18”.
Komentarze