Wellness w hotelach SPA

Trudno czasami oprzeć się wrażeniu, że nadużywamy słowa „wellness” i traktujemy je jak wzmacniacz wartości hotelu. A wellness to nie slogan reklamowy, ale dużo więcej, niż czasami się wydaje. Dobrostan, jakim jest wellness, to homeostaza człowieka z naturą, akceptacja siebie i styl życia, który towarzyszy człowiekowi każdego dnia. Wybierając hotel wellness, goście mają mocno sprecyzowane oczekiwania, które profesjonaliści muszą spełnić.

Wellness jest częścią naszej rzeczywistości od wielu lat. Coraz więcej produktów oznaczanych jest jako wellness. Kosmetyki w tej grupie nikogo już nie dziwią, podobnie jak żywność, ale są już domy wellness, strój sceniczny wellness, szczotka do włosów, waga domowa itd. Czy na pewno nie nadużywamy tego słowa, także w hotelach SPA?

Czym jest wellness

\Warto na początek poznać znaczenie pojęcia wellness, aby właściwie ocenić, czy na pewno wiemy, o co w nim chodzi. Wellness to działania, które mają na celu dobrostan człowieka, kreowanie dobrego samopoczucia, dążenie do równowagi ciała, ducha i umysłu. To homeostaza (od gr. homoios – równy, jednakowy i stasis – stałość, równowaga), oznaczająca zdolność do utrzymywania trwałej równowagi wewnętrznej organizmu, która umożliwia jego optymalne funkcjonowanie mimo zmieniających się warunków zewnętrznych, co jest wszystkim tak bardzo dzisiaj potrzebne i którą sami sobie możemy zafundować.

Idealnie oddaje to cytat z książki „Możesz uzdrowić swoje życie” Louise Hay: „Każda Twoja myśl kształtuje Twoją przyszłość”. To zdanie pokazuje, że tak naprawdę sami jesteśmy kreatorami swojego życia, ale także zdrowia i dobrostanu, na który mamy największy wpływ. Coraz większa świadomość filozofii wellness wprost przekłada się na zainteresowanie różnymi formami terapii, które mają doprowadzić do celu, jakim jest dobre samopoczucie, poprzez równowagę wewnętrzną.

Podobnie jest z coraz bardziej świadomymi gośćmi hotelowych SPA, którzy na miejsce odpoczynku wybierają hotele wellness i oczekują odpowiednio dobranej oferty, mającej dać im wytchnienie od codzienności i zapewnić tę równowagę. Hotel wellness powinien spełniać wymagania gości i przygotować specjalnie dobraną ofertę, która zaspokoi ich oczekiwania. Jak to wygląda dzisiaj w praktyce?

Wellness w każdym obszarze hotelu: od recepcji

[...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *