Oferta konferencyjna w hotelowych spa

Autor: Anita Bajdalska. Autorka prowadzi firmę konsultingową Manager Spa

Konferencje i spa nie zawsze idą w parze. Wypełniony program wydarzeń, mało wolnego czasu i w efekcie hotelowe spa może pozostać bez rezerwacji. Czy tak musi być? Nie, wystarczy trochę pomyśleć i stworzyć odrębną ofertę dla grup konferencyjnych, która będzie dostosowana do potrzeb tego segmentu.

Większość hoteli ma w swojej ofercie sale konferencyjne. Działy MICE robią wszystko, aby tę ofertę sprzedać. A gdy już wydarzenie pojawi się w hotelu, jego agenda jest różna: albo wypełniona od rana do wieczora i trudno jest znaleźć chwilę oddechu, albo organizator daje więcej wolnego czasu uczestnikom, aby mogli skorzystać z innych usług w hotelu czy zwiedzić okolicę. Wtedy warto zachęcić ich do odwiedzenia hotelowego spa. Wymaga to jednak odpowiedniego przygotowania specjalnej oferty.

GOTOWA OFERTA DLA GRUP I SZYTE NA MIARĘ POD KONKRETNE WYDARZENIA

W praktyce stosuje się dwa rozwiązania: gotowa oferta, która jest przygotowana dla segmentu grup konferencyjnych albo indywidualna, szyta na miarę pod konkretne wydarzenie.

Gotowe rozwiązania mają swoje wady i zalety. Konstruuje się je, nie znając jeszcze danej grupy, dostępności czasowej, a także liczby uczestników, ale za to można je wysłać od razu, dołączając do propozycji przygotowanej oferty. Natomiast w sytuacji, gdy dysponujemy pełną listą uczestników z agendy, a część z nich rezygnuje z zabiegów wrażliwa dużą uczestników, wtedy można pomyśleć o realizacji kupionych zabiegów. W przypadku dużej liczby gabinetów, kiedy w ten sposób można obsłużyć dość spory procent gości, którzy zdecydują się na skorzystanie z oferty. Hotelowe spa, które ma gotowe oferty, mogą wysłać je od razu do organizatora jako załącznik. A potem je tylko zweryfikować, czy otrzymany budżet zamiennie na zabiegi.

Drugim sposobem jest przygotowanie spersonalizowanej oferty pod daną grupę konferencyjną. Wówczas na etapie dopinania umowy z danym kontrahentem trzeba rozpocząć rozmowy o ofercie spa. Jeśli uczestnikami konferencji są kobiety, możemy zaproponować im bardziej kobiece zabiegi na twarz, szyję i dekolt z natychmiastowym efektem np. napinającym skórę. Mężczyźni bardziej będą preferowali masaże lub rytuały na ciało. Również muszą się znaleźć i duże ilości kosmetyków.

KONFERENCYJNE MENU SPA…

Kolejnym krokiem jest przygotowanie bardzo krótkiego konferencyjnego menu spa, które otrzymają uczestnicy eventu, aby mogli wybrać zabiegi jeszcze przed konferencją. Zabiegi na twarz nie p

[...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl




Komentarze zamieszczane przez użytkowników wyrażają ich własne poglądy. Wydawca portalu e-hotelarz.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść. Komentarze nie stanowią materiału prasowego w rozumieniu ustawy – Prawo prasowe

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *