Po targach Invest-Hotel

150 firm z Polski i zagranicy na powierzchni ponad 7 tys. mkw. zaprezentowało swoje propozycje dla branży hotelarskiej podczas 13. edycji Targów Wyposażenia Hoteli Invest-Hotel, które odbyły się od 19 do 21 października w Poznaniu.

 

Invest-Hotel odbywa się w ramach Międzynarodowych Targów Poznańskich w tym samym czasie co Tour-Salon – największe targi turystyczne, w których w tym roku wzięło udział 750 firm z 43 krajów, a odwiedziło je ok. 30 tys. zwiedzających. Dla jednych to zaleta, bo część wielotysięcznej rzeszy gości i wystawców z pokrewnej branży może trafić także do hali targów hotelarskich, dla innych wada, bo przy targach turystycznych przestrzenie na Invest-Hotel wyglądają bardzo „cicho i spokojnie”, stwarzając wrażenie opustoszałych, co nie stwarza najlepszego klimatu. Invest-Hotel z założenia jest miejscem biznesowych spotkań dostawców produktów i usług dla hoteli, pensjonatów, ośrodków wypoczynkowych oraz SPA. Odwiedzają je inwestorzy, właściciele i managerowie hoteli, obiektów rekreacyjno- wypoczynkowych, architekci i projektanci wnętrz. Wśród wystawców podczas tegorocznej edycji znaleźli się m.in. tacy przedstawiciele branży meblarskiej: Paged Meble, KMK Klose, Meblomak, Bogatti, GO IN, M.I.L. System, czy Meble Vox, swoją ofertę zaprezentowali również dostawcy wyposażenia dla sektora SPA m.in. Ada Cosmetics, Biosana, BTL Polska, Centrum Sauny, Grupa Zendar, Klafs czy Wandex. Produkty i rozwiązania dla hoteli oraz systemy wykończenia wnętrze przedstawili także: Ceramika Paradyż, FG Poland, Lanwar, LSI Software, MCM Computer, Maltzahn, Newmor, Polmaster i Witpol. Poznańskie targi zaproponowały także bogaty program konferencji i warsztatów. W tym roku główny akcent położony został na zagadnienia związane z ekologicznymi rozwiązaniami dla hoteli. O idei „Energy Contractingu” – sposobu ekologicznego i konkurencyjnego cenowo zaopatrywania obiektów hotelowych w energię cieplną, o pompach ciepła oraz rozwiązaniach z zakresu ekoenergetyki, które mogą znaleźć rozwiązanie w hotelarstwie można było posłuchać podczas konferencji przygotowanej przez firmę WBB Energy. Sposoby poprawy wyniku finansowego przedsiębiorstwa hotelowego w obszarze gospodarki energetycznej, wykraczające poza powszechnie znane programy poprawy efektywności oświetlenia, termomodernizacji czy marketingu ekologicznego były przedmiotem seminarium „Zarządzanie energią w hotelarstwie proekologicznym”. Specjaliści zebrani na konferencji zorganizowanej przez firmę Projekt Hotel radzili jak zarządzać ryzykami, czyli zagrożeniami w działalności ośrodków SPA oraz o decyzjach inwestycyjnych w tego typu ośrodkach. Czy hotel SPA musi być Eco? Jak prowadzić marketing Eco hotelu? Czy Organic-SPA lub Design-SPA? – na te i inne pytania odpowiadali prelegenci zgromadzeni na panelu przygotowanym przez firmę Comfortum. Program targów wzbogaciły również seminaria przygotowane przez Izbę Gospodarczą Hotelarstwa Polskiego. Na blok konferencji złożyło się pięć paneli prowadzonych przez wykwalifikowanych wykładowców – przedstawicieli firm członkowskich IGHP: biznesowo – podatkowe aspekty inwestycji hotelarskich w Polsce, narzędzia ułatwiające hotelom zarządzanie sprzedażą online (Chanel management), marketing sensoryczny oraz ekologia w hotelarstwie.


Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *