Firma Go Online S.A. przeprowadziła badania dotyczące rynku obiektów konferencyjnych w Polsce. Wykazały one, że najczęściej organizowanymi spotkaniami są szkolenia - 84%, konferencje - 71% oraz imprezy integracyjne - 33%. Statystyki wykazują rosnącą tendencję organizacji mniejszej ilości szkoleń, ich liczba kształtuje się na poziomie 21- 35 szkoleń w ciągu roku skupiającej średnio 21- 30 uczestników. Przeciętny koszt organizacji szkolenia nie zmienił się w ciągu roku, wciąż jest to wydatek w granicach 2- 4 tysięcy złotych.
Organizacja konferencji to kolejna popularna usługa oferowana przez badane obiekty. Najpopularniejsze konferencje to te, których koszty wynoszą do 10 tysięcy złotych. 19% ankietowanych zdeklarowało organizację ponad 75 konferencji. Najpopularniejsze konferencje (37%) skupiają 51- 100 uczestników, zaledwie 5% to konferencje organizowane dla ponad 200 słuchaczy.
Zarówno konferencje, jak i szkolenia trwają zazwyczaj 2 dni. Jest to niezmienny trend na polskim rynku. Według ankietowanych najważniejszym elementem wyposażenia sali jest rzutnik i ekran - 92% oraz dostęp do Internetu - 71%. Wyposażenie w komputery, telewizor i nagłośnienie to elementy ważne tylko dla nielicznej grupy organizatorów. Podczas wyboru idealnego miejsca na konferencję i szkolenia, organizatorzy biorą pod uwagę: cenę - 87% ankietowanych oraz wyposażenie - 53%.
Dla organizatorów ważne są również możliwości spędzania wolnego czasu- największą popularnością cieszą się wydarzenia sprzyjające integracji uczestników, takie jak imprezy taneczne - 47% lub ogniska - 46%. 21% respondentów zdeklarowało, że nie korzysta z usług dodatkowych oferowanych przez obiekty.
W ciągu roku zmienił się główny sposób pozyskiwania klientów. Aktualnie najpopularniejszą formą reklamy są ogłoszenia w Internecie - 76% a nie jak w ubiegłym roku sprzedaż bezpośrednia, która aktualnie jest wybierana przez 63% ankietowanych. Kluczowym sposobem na reklamę w Internecie jest zarówno pozycjonowanie w wyszukiwarce - 67% oraz reklamy na portalach branżowych - 60%. Ankietowani wykazali, że wybierają doświadczone, rozpoznawalne portale, z wieloletnią tradycją i wysoką pozycją w wyszukiwarkach, które pozwolą na skuteczne zwiększenie zysków.
Badanie zostało przeprowadzone na podstawie 160 ankiet.
Powiązane artykuły
Strefa prenumeratora
E-tygodnik
Reklama
Komentarze