Audytor w SPA

Autor: Anita Bajdalska
Audytor – już na samym początku to słowo może wzbudzać niedobre skojarzenia. Bywa, że jest surowym recenzentem pracy hotelu, ale czy często bywa w hotelowych SPA? Co powinien sprawdzać i na czym skupić uwagę, aby jego praca w tej części hotelu przyniosła oczekiwane skutki? Podjęcie decyzji o poddaniu SPA audytowi jest zadaniem niełatwym. Właściciele czy dyrektorzy hoteli nie za bardzo lubią i chcą przyznać się, że nie zawsze radzą sobie z tym działem. Nie chcą pokazać, że czegoś nie wiedzą, nie znają się itd. Szukanie pomocy może przez niektórych uznane być za objaw słabości, niekompetencji albo przyznanie się do braku wiedzy. Czy słusznie? Moim zdaniem rola audytora jest błędnie interpretowana oraz kompletnie niedoceniana przez osoby zarządzające SPA. Być może, że właśnie z wcześniej wymienionych powodów niektórzy wolą tkwić w marazmie i utyskiwać, że SPA to nierentowny dział, zamiast szukać pomocy oraz dróg wyjścia z czasami trudnych sytuacji, z jakimi przychodzi zmierzyć się w działaniach operacyjnych hotelowego SPA. Zacząć należy od początku, czyli od uświadomienia sobie samej potrzeby takiej wizyty oraz działań jakie ma do wykonania osoba audytująca SPA. Kto nią powinien być, a kto raczej nie powinien do tej roli aspirować?   Kim powinien być audytor Oczywiste wydaje się, że powinna to być osoba pracują w branży SPA od kilkunastu lat, znająca doskonale specyfikę pracy hotelowego SPA. Bardzo ważne jest, aby posiadała również wykształcenie z zakresu kosmetologii, fizjoterapii czy technik masażu. Powinna posiadać PRAKTYKĘ na stanowiskach SPA, a wiedzę – czerpać nie tylko ze szkoły, ale również z pracy w dobrych, renomowanych hotelach SPA. Nie mogą to być osoby znające hotelowe SPA tylko z drugiej strony lady, jedynie jako goście SPA, którzy nie przepracowali w nim nawet jednego dnia. Trudno wówczas mówić o audycie, ale raczej o ocenie gościa, a takie możemy dostać po prostu od innych, np. dzięki ankiecie. Innym ważnym elementem są cechy charakteru, jakie audytor musi mieć, aby móc dokładnie ocenić SPA i poddać je analizie. Bezstronność to jedna z najważniejszych po doświadczeniu i praktyce kompetencja. Kolejną istotną jest umiejętność analizy stanu faktycznego i porównania go z tym jak powinno być. Dotyczy to nie tylko analizy dokumentów w SPA, ale również nie mniej ważnego procesu obsługi gościa. I właśnie dlatego trzeba posiadać wiedzę: co? jak? i do czego porównać? [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *