Netmedia przejmuje StayPoland

eTravel S.A., spółka dedykowana w Grupie Netmedia do działania w segmencie turystycznym, zakupiła 51 proc. udziałów w spółce StayPoland, która 2012 rok zamknęła wolumenem sprzedaży na poziomie ponad 16 milionów złotych. To kolejny krok w realizacji strategii eTravel, która zakłada konsolidację rynku hotelowego w Polsce. Spółka eTravel prowadzi działalność w obszarze turystyki w ramach giełdowej Grupy Netmedia. Jednym z głównych produktów firmy jest rozpoznawalny na rynku serwis hotele.pl z bazą ponad 2,5 tys. obiektów w Polsce i ponad 300 tys. obiektów w skali globalnej. Efektem transakcji będzie powiększenie bazy serwisu o propozycje StayPoland.com, które dotychczas nie funkcjonowały w eTravel, dzięki czemu klienci obu firm uzyskają możliwość jeszcze lepszego dopasowania oferty do swoich potrzeb. Biuro Podróży StayPoland istnieje od 2003 roku. Trzy serwisy internetowe należące do spółki odwiedza miesięcznie od 180 do 220 tysięcy unikalnych użytkowników, a prowadzony na Facebooku profil jest najpopularniejszym fanpage o Polsce, z ponad 34 tysiącami fanów. StayPoland to również laureat trzeciego miejsca w ogólnopolskim konkursie na najbardziej innowacyjną technologię B2B spośród wszystkich projektów, które otrzymały dotację PARP w latach 2010-2012. - W ramach transakcji przejmujemy obsługę rezerwacji hoteli w serwisie StayPoland.com. Dla nas zakup większościowych udziałów to kolejny krok do konsolidacji rynku usług hotelowych. Oczywiście będziemy również wspierać StayPoland w pozostałej prowadzonej przez firmę działalności. Ta transakcja to kolejny etap zwiększania naszej skali działalności i dynamicznego rozwoju – mówi Andrzej Wierzba, Prezes Zarządu eTravel S.A. Poza portalem StayPoland.com spółka prowadzi również porównywarkę cen hoteli (Hotelcalculator.com) oraz serwis rezerwacji zakwaterowania i usług dodatkowych dla narciarzy z całej Europy (EuropeMountains.com). - Jestem przekonany, że polskiej branży turystycznej jest potrzebna konsolidacja. Cieszymy się z pozyskania silnego i otwartego partnera biznesowego. Dzięki współpracy z eTravel znacząco ulepszymy ofertę hotelową i będziemy mogli wprowadzać dalsze innowacje w naszych technologiach oraz pomysły biznesowe – dodaje Tomas Zukal, Prezes Zarządu StayPoland. Pełna integracja działalności hotelowej obu spółek zaplanowana jest na najbliższe tygodnie, a jej efektem będzie stworzenie najlepszej oferty cen i dostępności hoteli w Polsce. Natomiast StayPoland nadal będzie się zajmowało turystyką krajową i przyjazdową (B2B i B2C). Firma planuje także uruchomienie domeny EuropeSeaside.com na podobnych zasadach, na jakich prowadzona jest sprzedaż zakwaterowania na EuropeMountains.com.

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

1 komentarz do “Netmedia przejmuje StayPoland

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *