LSI Software i Mc Comp połączyły się

Firmy LSI Software i Mc Comp podpisały porozumienie, na mocy którego obie firmy łączą swoje siły. „W wyniku połączenia obu organizacji powstaje grupa, która zajmie pozycję niekwestionowanego lidera na polskim rynku systemów hospitality i retail”, deklarują zarządy obydwu firm. Poza obszarem integracji operacyjnej pozostanie Softech – spółka zależna LSI Software.

LSI Software kupi akcje stanowiące 76 proc. kapitału i 84 proc. głosów na walnym zgromadzeniu Mc Comp za 15,17 mln zł. Akcjonariusze Mc Comp obejmą za taką samą sumę akcje z nowej emisji LSI, stanowiące 36 proc. kapitału zakładowego i 27 proc. głosów na walnym zgromadzeniu. Docelowo planowane jest połączenie operacyjne obydwu spółek. „Dotychczasowa walka rynkowa, którą spółki toczyły od wielu lat, nie służyła rozwojowi. Akcjonariusze grupy zyskają znacznie więcej, gdy spółki będą działały w ramach jednej grupy, a sama grupa dzięki temu będzie się szybciej i efektywniej rozwijać.”, tłumaczą firmy. Mc Comp jest wiodącym w kraju producentem rozwiązań informatycznych, oferującym kompleksowe rozwiązania ICT (information & communication technologies). Spółka obsługująca blisko 2,5 tys. klientów działa na polskim rynku producentów rozwiązań informatycznych od ponad 20 lat. Odbiorcami rozwiązań są głównie obiekty hotelowe, restauracyjne, rekreacyjno sportowe i stacje paliw. Spółka osiągnęła w 2013 roku przychody w wysokości 16 mln zł i 1,5 mln zysk netto.

Założona w 1991 roku LSI Software j obsługuje kilkanaście tysięcy klientów w Polsce i za granicą. Oferta LSI Software obejmuje oprogramowanie, usługi konsultacyjne, wdrożeniowe, serwis, a także dostawy i instalacje specjalistycznych rozwiązań sprzętowych głównie na rynku horeca i retail. Od 2006 roku notowana jest na głównym parkiecie Giełdy Papierów Wartościowych. W lutym 2007 roku LSI Software stał się właścicielem spółki Softech i tym samym zostaje największym w Polsce dostawcą oprogramowania dla branży gastronomiczno-hotelarskiej. Grupę uzupełnia spółka Bluepocket SA, dostawca mobilnych systemów lojalnościowych oraz LMS, który oferuje systemy rezerwacyjne dla branży horeca. Grupa osiągnęła w ubiegłym roku przychody w wysokości blisko 30 mln zł i 2 mln zysku netto.

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *