Rok okiem dostawców

Jak wyglądał rok 2014 na rynku hotelarskim w porównaniu do 2013 według dostawców produktów i usług dla tej branży? Jak oceniają kondycję rynku hotelowego w tym roku na podstawie swoich realizacji w porównaniu do wcześniejszych lat? Czy był dla nich lepszy czy gorszy? Jakie zjawiska przewidują w najbliższym czasie na rynku? Jakie obiekty wyposażyli w tym roku? Jakie wyposażą w przyszłym? O to „Hotelarz” zapytał najważniejszych producentów i dostawców w branży. Waldemar Wyrwa Agnella Roku 2014 możemy uznać za znakomity, a symptomy, że taki będzie, otrzymaliśmy już latem 2013 roku, dzięki wzmożonemu eksportowi naszych wyrobów i potrzebą pracy w dodatkowe dni, co ma miejsce do dnia dzisiejszego. To co miało miejsce w eksporcie przełożyło się również kilka miesięcy później na zamówienia z polskiego rynku hotelarskiego, czego przykładem były zamówienia rzędu kilkunastu tysięcy mkw. z hotelu Marriott Warszawa czy Lubicz Ustka. A więc jeśli z jednej strony znana międzynarodowa sieć hotelowa tak gruntownie odnawia swoje wnętrza i z drugiej – polski inwestor prywatny uruchamia tak duży hotel, to jeśli polityka międzynarodowa nie wstrząśnie światowymi rynkami, kondycja rynku hotelarskiego powinna być coraz lepsza.Dodatkowych i pozytywnych informacji dostarczyła nam znakomita konferencja Hotel & Tourism Trends 2014, ponieważ z jednej strony mamy mnóstwo do nadgonienia na europejskim rynku hotelowym, aby podnieść swoją pozycje w statystykach unijnych, a z drugiej strony jako Polska jesteśmy skazani na sukces, jak generalnie podkreślali prelegenci. A potwierdził to wybór w konkursie na Hotelarzy 25-Lecia, którzy ciągle rozwijają swoje biznesy hotelarskie. Naszej firmie było tym bardziej przyjemnie, że wśród laureatów byli nasi wieloletni klienci, a dodatkowy smaczek to fakt, iż w trakcie konferencji była realizowana dostawa dla Hotelu Monopol Wrocław (Holding Liwa) i byliśmy w trakcie produkcji wykładziny dla Zamku Ryn (Grupa Anders). Jeśli chodzi o nasze realizacje w 2014 roku, to o tyle trudne pytanie, że nie chcielibyśmy pominąć nikogo, a bardzo trudno wymienić wszystkich. Z zagranicznych hoteli wymienię m.in. Hilton Plaza Wiedeń, Kempinski Wiedeń, Hilton Doha, Sheraton Doha, Sheraton Zurich, Hilton Petersburg, Marriott Berlin, Radisson Kijów, a z polskich m.in. Grand Lubicz Ustka, Bristol Art&Spa Busko Zdrój, Diune Kołobrzeg, Hilton Garden Inn Kraków, Aries & Spa Zakopane, Centrum Kongresowe Warszawianka Jachranka, Loft Suwałki, Piano Lublin, Pałac Rogalin. Z kolei jeśli chodzi o obiekty, które wyposażymy w roku 2015, to przytoczę kilka projektów, które wchodzą na produkcję w styczniu 2015 roku: Marriott Zurich, Le Meridien Monachium, Marriott Woroneż, Marriott Skopje, Marriott Mińsk, Hilton Ufa, Byblos Saint Tropez, Sanatorium Wieniec. Z planowanych obiektów na rok 2015, gdzie przymierzamy się do lekkiej rewitalizacji wykładzinowej, wymienię Modrzewie Park Hotel, bo, według mnie, należy on do grona najlepszych obiektów hotelarskich w Polsce. Klaudia Baranowska Impel Rental PRO Rynek hotelowy wciąż się rozwija i poszukuje nowych rozwiązań, chociaż z pewnością był bardziej chłonny, kiedy powstawały inwestycje związane z Euro 2012 – wtedy też wiele hoteli dostrzegło korzyści wynikające ze stosowania rentalu bielizny płaskiej, a nie tylko prania. Z rozmów z naszymi klientami wynika, że są oni zadowoleni z podjętych wówczas decyzji i dotychczasowej współpracy z naszą firmą. Ta dobra współpraca motywuje nas do działania: staramy się dostosowywać do potrzeb klientów, dlatego też w naszej ofercie, oprócz znanej już wśród hotelarzy usługi rentalu bielizny płaskiej czy prania, pojawiły się produkty, które są w każdym hotelu konieczne, aby gość poczuł się dobrze, czyli tzw. galanteria hotelowa. Produkty proponowane przez nas z pewnością zadowolą hotelarzy pod względem swojej jakości, funkcjonalności i zachęcających cen, a także wpłyną na pozytywną opinię o hotelu wśród odwiedzających obiekty gości. Damian Kniejski Fabryka Materacy JANPOL Dla nas rok 2014 był lepszy na rynku hotelowym niż ubiegły. Mam tu na myśli całą naszą sprzedaż, w tym również eksport, bo Fabryka Materacy JANPOL jest marką międzynarodową. Udało nam się wprowadzić ostatecznie linię Wellness Comfort Line, wydać książkę o śnie „Komfort snu (nie tylko) w podróży” w ramach współpracy z Polską Akademią Gościnności. Ciągle też wdrażamy program utylizacji starych materacy. Możemy pochwalić się wieloma dużymi realizacjami hotelowymi, wśród których znalazły się takie obiekty jak hotel Belweder z Ustronia, Zamek Ryn, Herbarium Chomiąża Szlachecka, Airport Hotel Warszawa, Novotel Airport Warszawa, Pałac Trojanów, Tatra z Zakopanego, Stary z Krakowa, Hotel i Stad [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *