Projektowanie i wyposażenie hotelowego pokoju (i łazienki) w dzisiejszych czasach

Ostatni rok wywrócił wszystko do góry nogami w hotelarstwie, poszczególnych aspektach jego funkcjonowania, a także w oczekiwaniach gości wobec hoteli. Czy również w projektowaniu hoteli i pokoi hotelowych? Na co zwracać obecnie uwagę przy projektowaniu i wyposażaniu pokoi hotelowych? Czy coś się w zasadniczo zmieniło w porównaniu z okresem sprzed pandemii? Czy jakieś rozwiązania/pomysły/materiały zyskują […]

Czytaj dalej


Accor wprowadza cyfrowy klucz ACCOR KEY i ALL CONNECT – spotkania hybrydowe na Microsoft T eams

Accor ogłosił globalną premierę swojego nowego rozwiązania Accor Key. Celem wdrożenia cyfrowego klucza jest dostarczenie klientom innowacyjnego rozwiązania technologicznego, za sprawą którego nie będzie konieczne wykorzystanie karty-klucza do otwarcia pokoju. Po przybyciu do hotelu klienci otrzymają wirtualny klucz za pomocą aplikacji Accor Key, uzyskując wówczas dostęp przez swojego smartfona do pokoi, sal konferencyjnych, pięter i […]

Czytaj dalej


Najważniejsze innowacje technologiczne w branży turystycznej ostatniego półwiecza

Pod wieloma względami rok 2020 miał być przełomowy. Dobrze brzmiał z zawartą w sobie równowagą, w świecie optometrii 20/20 oznacza też widzenie idealne. No i rzeczywiście był, ale z powodów, których nikt nie zdołałby przewidzieć. Redaktorzy branżowego serwisu hoteltechreport.com, odnosząc się do angielskiego powiedzenia „hindsight is always 20/20”, oznaczającego, że zawsze jest się mądrym po […]

Czytaj dalej


Rok okiem dostawców produktów i usług dla hotelarstwa

To był koszmarny rok dla hoteli, ale też w związku z tym również dla wielu dostawców produktów, usług i rozwiązań dla hotelarstwa. Chociaż, czy dla wszystkich branż? Teoretycznie mogłoby się wydawać, że np. dla dostawców rozwiązań czystości czy technologicznych może wcale nie był taki najgorszy, a wprost przeciwnie. Zapytaliśmy się przedstawicieli firm z różnych branż, […]

Czytaj dalej


Czy przyszłość jest elektryczna?

Ostatnie miesiące dobitnie pokazały jedną rzecz. Decyzje, które jeszcze wczoraj były skuteczne, dzisiaj okazują się niewłaściwe. Działamy w czasach, które nie dadzą się przewidywać za pomocą narzędzi, jakich używaliśmy do tej pory. Wymaga to zejścia z utartych ścieżek działania i wygodnych sposobów rozwiązywania problemów. Hotelarze, aby sprostać wymogom rynku w czasach postpandemii, muszą dokonać zmian […]

Czytaj dalej


W kierunku Safe Digital Guest Journey

Wyzwania będące rezultatem epidemii COVID-19, które stoją przed hotelami? To na pewno bezpieczeństwo zarówno gości, jak i teamu hotelowego oraz budowa zaufania gości co do tego, że zaimplementowane technologie pomogą w utrzymaniu bezpiecznego środowiska. Wbrew etosowi branży hotelarskiej, gdzie od wieków doskonały customer service pozwalał na budowę lojalności do brandu lub szczególnego hotelu, nieunikniony będzie […]

Czytaj dalej


IoT, AI, ML, R&A, API

W badaniu przeprowadzonym przez Oracle Hospitality w 2019 r. aż 64 proc. ankietowanych gości hotelowych w US A uznało, że istotne jest dla nich, aby obiekty poprawiały guest experience poprzez inwestycje w nowe technologie. Wyniki pokazują, jak dużą rolę w budowaniu satysfakcji i lojalności klientów odgrywają innowacje technologiczne. Obecnie na szczególną uwagę zasługują rozwiązania z […]

Czytaj dalej


Revenue management w czasach pandemii

Już Heraklit z Efezu stwierdził, że jedyną stałą rzeczą w życiu jest zmiana. Nie ma wątpliwości co do tego, że od marca 2020 r. warunki, w których funkcjonują hotele i wszelkie obiekty noclegowe, zmieniły się diametralnie: spadek popytu i masowe anulacje, zmieniające się restrykcje sanitarne i prawne. W obliczu tych zmian większość właścicieli i managerów […]

Czytaj dalej


Zarządzanie hotelową siecią Wi-Fi w czasach pandemii. Z chmury

Od kilku lat dostępność i jakość połączenia hotelowego Wi-Fi jest jednym z ważniejszych punktów oceny w portalach typu booking.com. I choć wiele hoteli w Polsce znajduje się pod tym względem w ścisłej światowej czołówce, epidemia COVID-19 stawia przed nimi kolejne wyzwania. Poprawnie zaprojektowane hotelowe sieci charakteryzują się wysokim poziomem bezpieczeństwa, chroniącym klientów przed cyberatakami oraz […]

Czytaj dalej


Jak nowe technologie mogą pomóc hotelom i hotelarzom w czasach pandemii

Nowoczesne technologie już od dawna wspierają codzienną pracę w hotelach, a pandemia jeszcze bardziej uwypukliła, jak ważne jest wykorzystywanie tego typu rozwiązań. Chodzi przede wszystkim o technologie, które ograniczają fizyczne interakcje między gośćmi a obsługą hotelu. Należą do nich m.in.: zdalny check-in i check-out, kioski samoobsługowe, aplikacje mobilne do zamawiania usług dodatkowych czy system automatyki […]

Czytaj dalej