Dane z systemów analitycznych – liczba wizyt na stronie

Autor: Profitroom
Narzędzia analityczne udzielają odpowiedzi na pytania najważniejsze dla każdego biznesu. Dzięki nim możemy dowiedzieć się jacy są nasi klienci, czego chcą i na co reagują najlepiej. Trzeba tylko wiedzieć jak zapytać. Analityka internetowa to niestety także pewne trudności, z którymi musi się zmierzyć każda osoba pragnąca skorzystać z jej potencjału. Dzielą się one z reguły na dwie grupy, z których pierwsza dotyczy technologii, a druga wiedzy i doświadczenia. W związku z tym, zabierając się za analizę należy przede wszystkim zadbać o poprawność danych, które będziemy oceniać, a także zrozumieć ograniczenia wybranych wskaźników, żeby móc poprawnie interpretować wyniki. Dodatkowo, dla ułatwienia pracy, warto posiadać także punkt odniesienia dla każdego ze wskaźników, żeby szybciej oceniać czy dana wartość jest pozytywna. Pierwszy wskaźniki analityczny: Sesje/wizyty na stronie hotelu Czym jest sesja? Kiedy liczba wizyt rośnie? W bardzo dużym skrócie, jeśli internauta wszedł właśnie na Twoją witrynę to liczba sesji wzrosła o 1 niezależnie od tego ile stron i jak długo przeglądał. Jak wykorzystywać? O czym warto pamiętać? Wizyta to miara lubiana szczególnie przez początkujących. Pozwala dość łatwo określić szacowany ruch na stronie, zauważyć w jakich okresach jest on większy i interpretować dzięki niemu różne obszary działalności. Oceniając ją warto jednak przede wszystkim zadawać sobie pytania: skąd ten ruch pochodzi? ile kosztował? czy jest dla nas wartościowy? jakie są przyczyny jego zmiany? Warto pamiętać także, że większy ruch nie jest gwarancją większej sprzedaży, choć jest jednym ze składników wpływających na nią. Warto przypomnieć tutaj wzór prezentowany na konferencji: Przychód = ruch * konwersja * LTV. Sesje składają się więc na ruch, czyli tylko jeden z 3 podstawowych składników wzoru na nasz główny cel - większe przychody. Liczba sesji na stronach najlepszych marek hotelowych w Polsce Jak mierzyliśmy? Na potrzeby HMC analitycy z firmy Profitroom analizowali dane z około 500 kont Google Analytics, którymi każdego dnia administrują, a szczegółową analizę wskaźników marketingowych przeprowadzili na grupie hoteli, które zakwalifikowały się do finału HBA. Oto kilka założeń, które przyjęto: - wyniki zbierano dla najlepszych marek hotelowych w Polsce, - aby ułatwić porównanie niektóre wskaźniki podzielono przez liczbę pokoi, analizowano dane zebrane w okresie 20.08.2014 19.08.2015, a więc pełnego roku, - podano wyniki z podziałem na hotele miejskie i wypoczynkowe, aby ułatwić Państwu analizy. Porównaj się z konkurencją Powyżej znajduje się wykres przedstawiający średnią liczbę sesji na pokój w hotelach objętych badaniem. Jak widać hotele resortowe uzyskały ponad 3 krotnie wyższą wartość tego wskaźnika, co wskazuje na fakt, iż ich strony są częściej przeglądane, a oferty na nich bezustannie analizowane. Podkreślamy jednak, że są to miary wyłącznie do porównanie nie stanowiące wyznacznika gwarantującego na przykład wysoką sprzedaż. Konkurs Hotel Brand Awards pozwolił porównać ruch na stronach obiektów nominowanych we wszystkich 10 kategoriach. Powyżej znajduje się wyszczególnienie każdej z nich wraz z szacowaną punktową oceną wielkości ruchu. W ten sposób mogą porównać Państwo, które kategorie obiektów generują największą ilość sesji. Wizyty na stronie a mój biznes Jak porównać wynik swojego hotelu ze średnim? Znasz już typowy wynik najlepszych polskich hoteli. Jak możesz sprawdzić swój wynik? Upper Analytics Wejdź w zakładkę “Ruch na stronie” -> wizyty (sesje) są na pierwszym wykresie. Zmień zakres dat na roczny, wynik podziel przez liczbę pokoi i już masz. Google Analytics Przejdź do zakładki “Odbiorcy / ogółem”. Z kalendarzyka w prawym górnym rogu wskaż roczny zakres dat (najlepiej identycznym z naszym, czyli 20 sierpnia 2014 - 19 sierpnia 2015). Poniżej wykresu znajdź wartość “sesje”. Odczytaj wynik i podziel przez liczbę pokoi. Znam już swój wynik w odniesieniu do średniej - co teraz? Wszystko zależy od strategii marketingowej, którą, jesteśmy pewni, posiadasz. Jeżeli masz mało wizyt na stronie, ale na przykład prowadzisz obiekt bardzo luksusowy, a Twoja konwersja na stronie jest na wysokim poziomie to raczej nie masz się czym martwić. Jeżeli jednak prowadzisz duży obiekt wypoczynkowy i kierujesz ofertę do szerokiego grona odbiorców to powinieneś zadbać o wartościowy ruch na określonym poziomie, aby jak najwięcej potencjalnych gości zapoznawało się z Twoją ofertą. Oczywiście, jak było wspomniane wcześniej, ruch to nie wszystko, ale warto o niego zadbać. W celu zwiększenia ilości sesji na stronie internetowej można podjąć wiele akcji, a wśród nich np.: przeprowadzenie kampanii AdWords, mailingowej, video czy działania w mediach społecznościowych.

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *