Chińczycy przebiją ofertę Marriott i przejmą Starwood?

Wydawało się, że sieć Marriott International zgodnie z planem 28 marca tego roku ostatecznie przejmie konkurencyjną sieć Starwood Hotels & Resorts, stając się największą siecią hotelową na świecie dysponującą ponad 1,1 mln pokoi w 5,5 tys. hoteli pod 30 markami. Nieoczekiwanie do gry o przejęcie Starwood włączyło się chińskie konsorcjum Chin Anbang Insurance Group, które na jesieni 2014 roku kupiło już nowojorski kultowy hotel Waldorf Astoria. W listopadzie ubiegłego roku Starwood zawarł porozumienie o połączeniu z Marriott International. Transakcja miała zostać sfinansowana została wartymi 11,9 mld dolarów akcjami Marriott International i 340 mln dol. w gotówce. Nieoczekiwanie na stole pojawiła się jednak nowa oferta od Chin Anbang Insurance Group o wartości 14 mld dolarów, a Marriott wyraził zgodę na negocjacje do 17 marca pomiędzy Starwood a chińskim gigantem. Zarząd Starwood podtrzymał w poniedziałek swoją rekomendację dla oferty Marriott, ale przyznał jednocześnie, że przygląda się także najnowszej propozycji. O Anbang Insurance Group pierwszy raz na rynku hotelowym stało się głośno, kiedy w ubiegłym roku firma ta kupiła od Hilton Worldwide hotel Waldorf Astoria w Nowym Jorku za 1,95 mld dolarów. Z kolei zaledwie kilka dni temu, Anbang kupił również za 6,5 mld USD od Blackstone Group sieć Strategic Hotels & Resorts, dysponującą 16 hotelami (7 532 pokoi). Wśród strategicznych obiektów sieci są takie Hotele jak Ritz-Carlton w Kalifornii, Fairmont Scottsdale w Arizonie, czy Four Seasons Resort w Jackson Hole, Wyoming.

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *