HOTEL – INWESTYCJA: Wybór marki i operatora

Autor: Adam Pilczuk. Autor jest dyrektorem ds. strategii i rozwoju Chopin Airport Development
Odpowiedź na pytanie, kto ma zarządzać hotelem i czy hotel ma działać pod międzynarodową lub krajową marką, jest kluczowe na etapie projektowania inwestycji, gdyż może znacząco wpłynąć na jej kształt. Funkcjonowanie pod marką renomowanej sieci hotelowej niewątpliwie przynosi wiele korzyści, ale również generuje koszty. Znaczące.

Właściciel ma do wyboru kilka modeli zarządzania hotelem. 1. Właściciel hotelu samodzielnie nim zarządza i działa pod nazwą własną. W takim przypadku właściciel odpowiada za całość operacji hotelu, ciąży na nim konieczność zrekrutowania personelu i systematyczne nadzorowanie go. Właściciel decyduje o kształcie polityki cenowej, kadrowej etc. Nie są ponoszone żadne opłaty na rzecz operatora czy franczyzodawcy. 2. Właściciel hotelu samodzielnie nim zarządza, ale działa pod marką sieci hotelowej na zasadach franczyzy. Jest to rozwiązanie popularne, gdyż pozwala zachować autonomię, a daje korzyści z przynależności do wspólnych systemów rezerwacyjnych i lojalnościowych. Inwestor powinien podjąć decyzję o współpracy z franczyzodawcą jeszcze przed przygotowaniem planów architektonicznych, gdyż sieci wymagają, aby hotel zaprojektowany był według standardów i wymogów dla danej marki, zwłaszcza jeśli decyduje się na markę nieelastyczną, jak np. Courtyard by Marriott czy Hampton by Hilton. Wybór marki powinien zostać poprzedzony pogłębioną analizą tego, co dana sieć oferuje i jakich oczekuje opłat. W przypadku umowy franczyzy należy spodziewać się: – opłaty za wsparcie techniczne na etapie budowy hotelu – będącej kwotą stałą, lub kalkulowaną jako opłata za pokój x liczba pokoi; jest to kwota negocjowalna, – opłaty aplikacyjnej – wynikającej z kosztów przeprowadzenia postępowania aplikacyjnego, będącej kwotą stałą, lub kalkulowaną jako opłata za pokój x liczba pokoi; jest to kwota negocjowalna, – opłaty marketingowej – płaconej na poczet globalnych systemów ma [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *