7 błędów recepcji przez które hotel traci rezerwacje

Autor: Małgorzata Pioszyk
Nikogo już nie dziwi, kiedy mówi się o ważnej sprzedażowo roli recepcji. I to nie tylko przy sprzedaży rezerwacji indywidualnych, ale także przy proponowaniu usług dodatkowych i zwiększaniu wartości gościa w hotelu. Jakie błędy najczęściej popełniają recepcje i działy rezerwacji w tym zakresie? Dziś nikogo już nie trzeba przekonywać do tego, że jednym z bardzo ważnych zadań recepcji jest sprzedaż rezerwacji. Hotelarze doskonale rozumieją dynamikę rozwoju branży, która powoduje, że nie można sobie już pozwolić tylko na przyjmowanie rezerwacji. Recepcja musi je aktywnie i efektywnie sprzedawać. Dlatego trzeba wspierać pracowników recepcji i przygotować ich do prowadzenia rozmów rezerwacyjnych. Obecnie wiele hoteli korzysta z narzędzi, które wspierają sprzedaż rezerwacji indywidualnych. I choć są to dobre narzędzia, powiedzmy sobie otwarcie, że bez zaangażowania w sprzedaż recepcjonistów, same narzędzia niestety dość słabo przekładają zapytania na rezerwacje. Dlatego tak ważne jest, aby recepcjoniści potrafili sprzedawać. Aby realnie pomóc hotelarzom w zwiększaniu liczby rezerwacji indywidualnych, podzielę się wnioskami z audytów połączeń przychodzących do recepcji hoteli. Są to audyty prowadzone przez We Do Hotels w latach 2017-2019 w hotelach miejskich i resortach w całej Polsce. Na tej podstawie przygotowałam listę najczęściej popełnianych błędów, przez które hotel traci rezerwacje. Wyeliminowanie tych nawykowych błędów pozwoli na realne zwiększenie efektywności i wzrost liczby rezerwacji indywidualnych. 1. Brak inicjatywy w prowadzeniu rozmowy z gościem Często realia rozmowy telefonicznej wyglądają w ten sposób, że to gość ją prowadzi, zadaje pytania o ofertę, dopytuje o cenę oraz o wszystkie szczegóły. Recepcjonista często ogranicza się do udzielania informacji i odpowiadania na pytania. Sam nie przejmuje inicjatywy, nie zdejmuje z gościa ciężaru prowadzenia rozmowy. Tymczasem gość powinien na samym początku odpowiedzieć tylko na pytania o termin pobytu, liczbę osób, oczekiwania i cel pobytu. [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *