KRAKÓW: KM Rubaszkiewicz zaprojektuje hotel Royal dla PHH…

Polski Holding Hotelowy podpisał z pracownią architektoniczną KM Rubaszkiewicz umowę na projekt renowacji hotelu Royal w Krakowie, docelowo ze 120 pokojami. Hotel będzie funkcjonował pod szyldem marki Le Méridien, należącej do sieci Marriott International.



– Będzie to pierwszy hotel prestiżowej marki Le Méridien w Polsce, zlokalizowany w centrum Krakowa w pobliżu największych atrakcji turystycznych, licznie odwiedzanych przez gości zagranicznych. Przy wyborze projektu architektonicznego podkreślaliśmy, jak ważne dla PHH jest dbanie o lokalną i hotelarską tradycję danego regionu. Cieszę się, że architekt uwzględnił w swoim projekcie piękną historię miasta, nawiązując do artystycznej Awangardy Krakowskiej oraz odnosząc się do słynnego krakowskiego artysty Stanisława Wyspiańskiego, tworzącego w czasach powstawania hotelu Royal – podkreśla Gheorghe Marian Cristescu, prezes Grupy Kapitałowej PHH. Hotel zlokalizowany jest u podnóża Zamku Królewskiego na Wawelu, w sąsiedztwie Rynku Głównego i Kazimierza. – Design hotelu podkreśla to, co najważniejsze w założeniach marki Le Méridien, czyli nieograniczone możliwości podróżowania oraz odkrywania świata w wielkim stylu, jednocześnie pozostając w samym sercu Krakowa – mówi architekt Konrad Rubaszkiewicz. W zakresie części publicznej przyjęto kontekstowe nawiązania do miejscowych wartości, jakimi są m.in. rzemiosło oraz sztuka, łącząc je z nowoczesnymi rozwiązaniami. Przestrzenie wypełniają lokalne niuanse krakowskie. Narracyjność elementów towarzyszy każdej części projektowanej koncepcji. Design podkreślać ma to, co najważniejsze w założeniach marki Le Méridien, m.in. funkcje poznawcze, doświadczanie oraz pasję do sztuki i instalacji artystycznych. Przestrzenie hotelu nawiązują do krakowskich kamienic, lokali kawiarnianych pełnych starych bibelotów, książek, tomików poezji, obrazów i muzyki. Stosowane materiały (wyszukane w kolorze kamienie, mosiądz, okładziny drewniane) zaznaczać mają bliskość wielkiej historii dziedzictwa narodowego i podkreślać świetność kultury miasta. Wnętrza scalają współczesne wzornictwo i rzemiosło, dając wysublimowany eklektyzm oraz krakowski sznyt. Technologie, kształty, grafiki, kartograficzne elementy oraz wzornictwo mid century odnoszą się do historii powstawania oraz założeń marki Le Méridien. •

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *