Najczęstsze błędy inwestorów SPA

Autor: Anita Bajdalska
Budowa hotelowego SPA to spore wyzwanie. Jest wiele pytań, na które trzeba udzielić odpowiedzi już na etapie projektu. Zdarza się, że inwestor wie doskonale, czego chce, ma wizję takiego miejsca i realizuje ją według własnych upodobań. Czy to dobrze? I tak, i nie, bo nie wszystko, co podoba się inwestorowi, musi spodobać się gościowi SPA. Budowa hotelu to ogromna inwestycja. Mamy projekt, który będzie za chwilę realizowany. Pokoje hotelowe, części wspólne, punkty gastronomiczne i ich zaplecza raczej nie nastręczają dzisiaj trudności. Schody zaczynają się, kiedy inwestycja wchodzi w etap projektu SPA. Jakie ma być i co powinno tam być? Ile gabinetów powinno się tam znaleźć? Jakie zaplecze rekreacyjne zbudować? Na te pytania trzeba udzielić odpowiedzi architektowi, a nie zawsze inwestorzy mają wiedzę, jak powinno to wyglądać. To sprawia, że popełniają wiele błędów, które długo będą jeszcze mściły się w pracy operacyjnej hotelowego SPA. „Bezpłatne” doradztwo Zacznijmy od tego, że w tego typu projektach bardzo potrzebni są branżowi fachowcy, osoby, które mają już za sobą kilkanaście projektów hotelowych SPA funkcjonujących z sukcesem na rynku. Wydaje się, że jest to oczywiste, jednak praktyka pokazuje, że nie każdy inwestor na takie doradztwo się decyduje lub też robi to bardzo późno, kiedy nie ma już możliwości zmiany projektu. Konsultant SPA to osoba, która powinna być praktykiem z doświadczeniem w zarządzaniu obiektami SPA & wellness, najlepiej w hotelach. Ważnym aspektem jest sprawdzenie doświadczenia takiej osoby i dotychczasowych realizacji firmy. Ile hotelowych SPA ma w swoim portfolio? Jakie to są miejsca i ile znaczą na mapie hotelowych SPA? Warto też poznać karierę zawodową w hotelowych SPA osoby, która będzie nam doradzała. Jakie ma wykształcenie kierunkowe? Ile lat faktycznie pracowała w hotelowych SPA? I na jakich stanowiskach? Najlepiej, aby konsultant miał doświadczenie na każdym stanowisku w SPA – od recepcjonistki przez kosmetologa czy terapeuty po managera. Ta wszechstronność konsultanta daje gwarancję, że właściwie wykorzysta swoją wiedzę w inwestycji SPA. Niekiedy inwestorzy decydują się na skorzystanie z usług firm, które oferują „bezpłatne” doradztwo w zamian za zakup u nich wyposażenia gabinetów SPA albo danej marki kosmetycznej. Czyli „kup u mnie wyposażenie i kosmetyki, a ja doradzę, jak masz to zbudować”. Czy to się opłaca? Niekoniecznie i nie zawsze. Wiedzą o tym najlepiej inwestorzy, którzy z takich „bezpłatnych” usług skorzystali, a dzisiaj są właścicielami specjalistycznych urządzeń o dużej wartości, które stoją niewy [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *