Jak znaleźć dobrego managera SPA

Autor: Anita Bajdalska

Mimo wielu zmian, jakie zachodzą w otoczeniu gospodarczym, nadal mamy do czynienia z rynkiem pracownika, również w usługach SPA. Wielu inwestorów i dyrektorów hoteli poszukuje managerów SPA. Jak ich znaleźć, aby był to trafiony wybór?

Od kilku lat, a już szczególnie od czasu powrotu do normalności po pandemii, mamy do czynienia z brakiem rąk do pracy w prawie każdym sektorze gospodarki. Ten niekorzystny trend nie omija branży usługowej, w tym SPA. Podczas pandemii, na skutek ogromnej niepewności, wiele osób zdecydowało się na zmianę i do branży już nie wróciło. Wprawdzie kosmetolodzy czy fizjoterapeuci szukają pracy, ale nie zawsze profil wellness jest tym, w którym decydują się pracować.

Coraz częściej wybierają np. gabinety miejskie z ofertą usług medycznych, gdzie w krótkim czasie mogą zarobić więcej, a mniej się napracować. To, czy wykonywanie takich zabiegów medycyny estetycznej przez nich jest dozwolone, czy też nie, to już temat na inny artykuł.

Sytuacji nie poprawił napływ uchodźców z Ukrainy. Owszem, panie z wykształceniem kosmetycznym czy masażystki licznie przyjechały do Polski, ale już mniej chętnie szukają pracy w hotelowych SPA, choć na pewno w niektórych hotelach stanowią jakieś wzmocnienie. Problemem jednak nadal jest znalezienie managerów SPA.

Fizjoterapeuta czy marketingowiec?

Zacznijmy od odpowiedzi na pytanie, jakie zadają sobie często inwestorzy i dyrektorzy hoteli: jakim wykształceniem powinien się legitymować manager SPA? Czy lepiej, jeśli będzie to kosmetolog lub fizjoterapeuta, czy jednak wybrać dobrze wykształconego magistra zarządzania ze świetną znajomością zagadnień sprzedażowo- marketingowych? Odpowiedź jest prosta: i jedno, i drugie w jednej osobie.

Co nie oznacza, że jest to łatwe do realizacji. Na podstawie swojego doświadczenia zawodowego skłaniam się jednak do wyboru kosmetologa lub fizjoterapeuty. Dlaczego? Bo osoba z takim wykształceniem będzie bardziej przydatna w pracy niż nieobeznany z zabiegami świetny marketingowiec.

A najlepszym rozwiązaniem jest doświadczony terapeuta z kompetencjami i kwalifikacjami do zarządzania hotelowym SPA. Kompetencje to kwestia charakteru człowieka, natomiast kwalifikacje to już są kwestie, które trzeba nab

[...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *