Savoir-vivre jako fundament budowania gościnności w hotelu

Autor: Aleksandra Makles–Bijańska Małgorzata Kopczyk

O jakich elementach savoir-vivre’u każdy hotelarz powinien pamiętać, aby tworzyć pozytywne doświadczenia swoich gości.

Savoir-vivre, etykieta czy, jak kto woli, po prostu dobre maniery. Każdy wie, jak ogromne znaczenie w obsłudze gościa w hotelu ma ich znajomość. Oczywiście każdy hotel ma swoje procedury i standardy obsługi, ale to właśnie savoir-vivre jest początkiem i końcem wszystkich działań składających się na to, co najważniejsze – gościnność w hotelu. Niektórzy mogą powiedzieć, że standardy obsługi i etykieta to praktycznie to samo. Jednak jeśli chwilę się zastanowić, to należy przyznać, że zagadnienia etykiety sięgają dalej, szerzej i powinny znajdować się w DNA prawdziwego hotelarza.

No właśnie, powinny. I niby savoir-vivre to podstawa, a jednak okazuje się, że to właśnie tych podstaw wśród pracowników hotelu często brakuje. Znajomość i stosowanie zasad etykiety w dalszym ciągu stanowi jedno z największych i fundamentalnych wyzwań działów HR. Tutaj musimy odpowiedzieć sobie na pytanie, z czego wynika ten problem. Rotacja pracowników? Brak wykwalifikowanych osób? To również jest powód.

Jednak jedną z najważniejszych przyczyn może być zbyt duże skupienie top managementu na gościach, a nie pracownikach. Warto tutaj wspomnieć o kulturze organizacyjnej i o tym, że to, jakie wzorce dajemy naszym pracownikom, oni przekładają na swoje zachowanie względem gości. Nie bez powodu szkolenia z zakresu guest experience zaczynają się od zagadnienia związanego z employee experience. Najpierw zatroszcz się o swojego pracownika, wtedy on zatroszczy się o twojego gościa.

Gen gościnności

Nie będzie niczym odkrywczym napisanie, czym jest etykieta, ale warto przypomnieć, jakie ma znaczenie. To właśnie ona daje gościom poczucie wyjątkowości obiektu i sprawia, że każda osoba na terenie hotelu w kontakcie z pracownikami różnych działów czuje się komfortowo i mile widziana. O hotelu myśl zawsze jak o domu, w którym faktycznie przyjmujesz gości. To tyle i aż tyle. O jakich elementach savoir-vivre’u każdy hotelarz po

[...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *