Fenomen sieci Holiday Park & Resort   ANALIZY I RAPORTY

Sieć Holiday Park & Resort to sześć działających sezonowo osad nad morzem i najnowsza inwestycja w Cieplicach koło Jeleniej Góry. Oferują od 72 do 220 drewnianych domków, a także apartamenty w budynkach hotelowych. Fenomenowi tej sieci, w której Polacy zostawili ok. 25 mln zł z bonu turystycznego, co czyniło ją czwartym największym beneficjentem tego wsparcia, a także jej właścicielowi przyjrzała się „Gazeta Wyborcza” w tekście „Domek na domku, czyli wakacje w osadzie. Kim jest Piotr Śledź, który zaszczepił modę na »skandynawskie« ośrodki?

Holiday Park & Resort Mielno - 220 domków, 69 apartamentów

Pierwszy kompleks powstał w Ustroniu Morskim w 2016 r. Dziś po kolejnych rozbudowach oferuje 160 domków i 240 apartamentów. W 2022 r. otwarto pierwszą osadę na południu - Uzdrowisko Cieplice Zdrój, która obecnie oferuje 138 domków, a docelowo ma być ich 450 i 600 apartamentów. Każdy z kompleksów obok części z domkami o powierzchni 85 m kw. oraz części hotelowej z apartamentami o powierzchni 40 i 55 m kw., dysponuje też basenem zewnętrznym (niektóre również wewnętrznym), lokalami gastronomicznymi i placem zabaw.

„– Tyle domków w jednym miejscu jeszcze nie widziałem – mówi Maciej, który spędzał w ubiegłym roku wakacje w Holiday Park & Resort. – Jest specyficznie, trzeba to lubić. Mam znajomych, którzy jeżdżą co roku i sobie chwalą. Mnie od tej zabudowy bolała głowa. Za dużo ludzi, za dużo domków” – cytuje „Gazeta Wyborcza”. „Ktoś inny na grupie poświęconej wakacjom w Holiday Park & Resort pisze, że »wszystkie ośrodki były fajne na początku, potem właściciel dokupował działki, budował drugie tyle domków, zapominając o infrastrukturze, i jest, co jest«. A jest - jak piszą inni użytkownicy - tłok, ciasnota przy basenach i »brak miejsca choćby na koc«. Wiele osób narzeka na dodatkowe opłaty: 55 zł za grill elektryczny, 30 zł za komplet ręczników, płatny parking, płatne media”. 

Mimo tego, gdy dziennikarka „GW” w połowie lipca chciała przekonać się, jaki jest koszt pobytu czteroosobowej rodziny od 1 do 6 sierpnia wolne miejsca były tylko w obiektach apartamentowych w Ustroniu Morskim i w Kołobrzegu. Dziś, 20 lipca, nie ma już nigdzie miejsc, mimo że łącznie sieć oferuje ponad 930 domków i 520 apartamentów.

Holiday Park & Resort Ustronie Morskie - 160 domków, 240 apartamentów

„Ile to kosztuje? Przykładowo: chcąc zarezerwować pobyt w dniach od 1 do 6 sierpnia, za 40-metrowy apartament w Ustroniu Morskim trzeba będzie zapłacić 166 zł za dobę od osoby - w przypadku czterech osób pobyt wyniesie 3,3 tys. zł. System losowo przydzieli apartament, samodzielnego wyboru można dokonać, dopłacając 19 zł od osoby” – opisuje „GW”. „Chcąc wypoczywać w apartamencie z ogródkiem, trzeba zapłacić dodatkowo 49 zł za dobę. Do tego dodatkowo dobrać można: komplet ręczników (30 zł), parking dla małych samochodów (29 zł dzień) lub dużych aut (40 zł dzień), mikrofalówkę (49 zł za pobyt), wspomniany grill (55 zł za pobyt) czy ekspres do kawy (80 zł za pobyt). Można wykupić także wyżywienie. Do tego dochodzą opłaty za zużycie mediów.

W regulaminie ośrodka zapisane jest, że w chwili wymeldowania ustalane są koszty użytkowania związane z pobytem, to jest koszty wody, kanalizacji, energii elektrycznej, gazu i ciepła – jeżeli media te są w użyciu w danej lokalizacji. Koszty te wliczane są do ostatecznej ceny za pobyt. Koszty te ustalane są na podstawie wskazań liczników”.

Jednak jak przyznaje autorka „są osoby, które Holiday Park & Resort odwiedzają regularnie od kilku lat i nie wyobrażają sobie, by inaczej spędzać wakacje. Osady są projektowane jako centra dla rodzin z dziećmi. Oprócz zabawy na placach zabaw czy w basenach ze zjeżdżalniami dzieci mogą uczestniczyć w animacjach. W osadach są zlokalizowane restauracje – wszystko zostało tak pomyślane, by nie trzeba było wychodzić poza kompleks. Koncept raczej podoba się turystom, o czym świadczy choćby fakt, że Holiday Park & Resort uplasował się w czołówce obiektów, które zrealizowały najwięcej bonów turystycznych”. Z danych zebranych na początku roku wynika, że Polacy zostawili w obiektach tej sieci 24,6 mln zł, czyli najwięcej poza parkami rozrywki Energylandia i Bałtowskim Kompleksem Turystycznym oraz siecią Hotele Gołębiewski, która zarobiła na bonie 25 mln zł.   

Holiday Park & Resort Uzdrowisko Cieplice Zdrój - 138 domków, docelowo 450 i 600 apartamentów na 14 ha

Za inwestycjami Holiday Park & Resort stoi Piotr Śledź, właściciel firmy Bocian Pożyczki. „Mówi się o nim »tajemniczy milioner«. Niewiele o nim wiadomo poza tym, że wiedzie luksusowe życie, którym pochwalił się na swoim instagramowym koncie. Wrażenie robi jego willa pod Śremem i imponująca kolekcja sportowych samochodów. O swojej willi pisze, że otoczona jest największym francuskim ogrodem w Polsce.

Śledź działa także w nieruchomościach. Jest właścicielem Everest Development oraz firmy Soltex, zajmującej się kompleksową obsługą i wynajmem nowoczesnych powierzchni biurowych, magazynowych i komercyjnych w Wielkopolsce i na polskim wybrzeżu. Należy również do niego firma Bilbox, wynajmująca powierzchnie reklamowe”.


Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

5 komentarzy do “Fenomen sieci Holiday Park & Resort

  1. Sieć Holiday Park & Resorts to prawdziwa perełka w branży turystycznej. Ich sześć działających sezonowo osad nad morzem oraz najnowsza inwestycja w Cieplicach koło Jeleniej Góry przyciągają uwagę swoim wyjątkowym urokiem i profesjonalną obsługą.

  2. Dzien dobry. Bylem teraz w resorcie Cieplice i nie jest tak pięknie jak piszą wyżej w artykule. Jest mega ścisk na ośrodku szczególnie przy basenie .A jest jeden duży basen przedzielony z małym dla dzieci. W sobotę dochodzi tu do kulminacji masy krytycznej !!!! Personel przypomina sobie o założeniu zasłon w Vip_owskich boksach dopiero w środku sezonu.Sluchajcie jest jeden Bar typu fast food na kółkach jakiś kamper ustawiony na sztukę. Zamówienia są realizowane w czasie 1.5h …masakra! Tyle czasu trzeba czekać za pizza itp. Codziennie to samo menu nic się nie zmienia. BRAK SKLEPU NA TERENIENRWSORTU .A jeden Bar to stanowczo za mało. Pozatym personel na końcu pobytu traktuje Cię jak Śmiecia i o 10.00 masz wypier…. z domku i h.. ich to obchodzi… ani 1h dłużej…to jest nie do.przyjecia mając gromadkę dzieci …w 2 rodziny itp.spakowac się mega szybko liczy z cudem ! Nie pojadę tam nigdy więcej! Na dodatek.przez tel mowia ze jest wzyzstko dostępne.A tam nawet budowa części hotelowej jest nie dokończona. Nie ma baru itp restauracji przy basenie
    W sumie jest na plakacie….hehhehe! Dziwnie się ze Ci ludzie tu przyjeżdżają. Może na wybrzeżu jest lepiej ale tu porażka.Na basen to ja też sobie.moge iść w swoim mieście….Żenada!!! Pozdrowienia dla zdeziorentowanego personelu który jakby od wczoraj tam dopiero zaczął robote!!! I dla nadgorliwej Pani ratownik która wydzierała się w nieboglosy na gości zapominając że ma megafon przy sobie …;))))) masakra jakaś te Cieplice

    • Pobierowo nie lepsze. Plus obrażona i pełna pogardy dla wszystkich paniusia na recepcji.
      A i nie zapominajmy że oszukują gdzie tylko możliwe, na voucherach na subskrybcji na rezerwacjach. A w restauracji siedzą po 3-4 godziny jedni i trawią- bo można dokładać i jeść ile wlezie.

  3. NIestety ale właściciel tej firmy jest znany z patodeweloperski i teraz to samo uskutecznia w turystyce…

  4. Ten Resort to jedno wielkie oszustwo i doją pieniądze jak tylko się da by zrekompensować sobie te niby promocje które przyciągają do kupna voucherów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *