Rachunek wyników w hotelowych SPA

Autor: Anita Bajdalska. Autorka prowadzi firmę Manager Spa

Na wakacje czeka każdy hotelarz w resortach. To z reguły okres, który pozwala zarobić i osiągnąć zyski z prowadzonej działalności. Pod koniec września hotele zaczynają podsumowanie tego najlepszego okresu w roku i analizują osiągnięte wyniki. Podobnie powinno być w hotelowych SPA. Czy tak się dzieje i jakie wnioski z takich podsumowań płyną?

Sezon letni to okres wytężonej pracy dla hotelarzy w regionach turystycznych i obiektach resortowych. Pracują od rana do wieczora i robią wszystko, aby zadowolić gości. Ale czy zawsze osiągają zysk i czy na pewno jest on satysfakcjonujący? Na to pytanie odpowiedź znajdziemy w podsumowaniu sezonu wakacyjnego, które przygotowywane jest pod koniec września. Oczywiście, codziennością jest, albo inaczej – powinno być, analizowanie przychodów i kosztów działalności operacyjnej SPA każdego dnia, ale przy dużej liczbie gości i pracy pod presją czasu nie każdy manager SPA może codziennie nad tym przysiąść. To nie jest usprawiedliwienie, ale praktyka pokazuje, że czasami tak się niestety zdarza.

Weryfikacja założeń

Koniec wakacji to czas podsumowań, analiz i wyciągania wniosków z pracy poszczególnych działów. Każdy z kierowników taki rachunek przychodów i kosztów powinien zrobić, aby móc wyciągać z tego wnioski na kolejne lata. Dla dyrektora generalnego to podsumowanie ich pracy i rozliczenie się z właścicielem hotelu, który czeka na efekty pracy osób zarządzających jego inwestycją. Co zatem powinno być przedmiotem analizy i jakie wskaźniki należy wziąć pod uwagę przy ocenie hotelowego SPA? Zaczynamy od weryfikacji założeń budżetu hotelowego SPA, czyli sprawdzamy, jak zostały zrealizowane i jakie ewentualnie występują odchylenia. Bez budżetu trudno przejść do analizy. Przychody są bardzo ważne, bo pokazują, jak pracuje nasze SPA, ale to nie jest jedyna wykładnia pracy. Założenia przychodowe zawsze trzeba określić, żeby wiedzieć, dokąd zmierzamy i jaki jest próg rentowności, ale czasami na przychód nie mamy 100-procentowego wpływu.

Przychody departamentów SPA zależne są od tego, jakie jest obłożenie w hotelu, a także jaka jest cena za dobę. Małe obłożenie, ale wysoka cena da

[...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *