Louvre Hotels Group ogłasza 5-letni plan strategiczny. 80 proc. hoteli będzie remontowanych   ANALIZY I RAPORTY

Sieć Louvre Hotels Group, której portfolio obejmuje m.in. takie marki jak Campanile, Kyriad i Première Classe, ogłosiło 5-letni plan strategiczny, którego celem do 2028 roku jest wprowadzenie każdego z brandów do pierwszej trójki w segmentach i krajach, w których grupa prowadzi swoją działalność.

Plan inwestycyjny Louvre Hotels Group zakłada wyremontowanie 80 procent swoich hoteli. W ramach nowej strategii zmodernizowano projekty wnętrz i przestrzeni hotelowej, by zwiększyć możliwość ich ciągłego dostosowywania do zmieniających się potrzeb. Plan obejmuje także rozwój usług oferowanych franczyzobiorcom poprzez stworzenie platformy usługowej, przeprojektowanie platformy zakupowej i programu lojalnościowego, a także optymalizację systemów informatycznych i narzędzi e-commerce.

Na nowy kierunek strategiczny składają się trzy etapy.

  • Do 2025 roku: szczegółowe opracowanie oraz wdrożenie nowego planu i modelu biznesowego, a także zredefiniowanie podstawowych założeń każdej z marek.
  • W latach 2026–2027: pobudzenie wzrostu organicznego.
  • W 2028 roku: badanie dodatkowych możliwości.

Koncentrując się zarówno na ogólnych koncepcjach, jak i oferowanych doświadczeniach, Louvre Hotels Group na nowo zdefiniowała strukturę swoich marek, aby zbudować silne i odpowiadające współczesnym trendom portfolio. Celem jest wprowadzenie każdej z marek do pierwszej trójki w segmentach i krajach, w których działają. Nowe rozwiązania w zakresie projektów hotelowych wnętrz zapewnić mają także większą elastyczność przy jednoczesnej optymalizacji kosztów, nadając markom konwersyjny charakter, co uczynić je ma atrakcyjnymi dla nowych inwestorów i franczyzobiorców.

Plan został opracowany wokół wiodących marek Louvre Hotels Group w segmencie ekonomicznym i midscale: Première Classe, Kyriad Direct, Kyriad, Campanile i Kyriad Prestige. Dopełnieniem tej architektury są dwie hybrydowe marki grupy: Hosho i Tulip Hotels & Residences, a także Golden Tulip, pozycjonująca się bardziej w segmencie upscale.

Campanile, flagowa marka Louvre Hotels Group, chce wzmocnić swoją pozycję w segmencie midscale, dzięki całkowicie zmienionym projektom wnętrz, które zarazem dadzą możliwość dalszego dostosowania, by zapewnić elastyczność i pełną kontrolę nad kosztami renowacji. Od recepcji po pokoje, łącznie z przestrzeniami wspólnymi i terenami zewnętrznymi, stworzono nowe, ciepłe, nowoczesne otoczenie. Doznania kulinarne, ktore mają być kamieniem węgielnym tożsamości Campanile, zostały przemyślane na nowo i wzbogacone o elementy inspirowane tradycyjną kuchnią francuską.

Dwie z najnowszych marek, Hosho i Tulip Hotels & Residences, reprezentują hybrydowe i innowacyjne koncepcje, które odpowiadają zmieniającym się preferencjom konsumentów w zakresie zakwaterowania:

  • Hosho to model hostelu nowej generacji, mocno osadzony w segmencie budżetowym, oferujący produkt łączący tradycyjne pokoje z salami sypialnymi mieszczącymi do 8 osób.
  • Tulip Hotel & Residences to nowa, zorientowana na design marka midscale, oferująca zarówno tradycyjne pokoje, jak i zakwaterowanie na dłuższy pobyt w studiach i apartamentach.

Aby zapewnić większą przejrzystość obietnic każdej marki i jej nowego pozycjonowania, na nowo opracowano kluczowe elementy zapewniające komfort podczas pobytu, takie jak pościel czy prysznice. Nowa jakość ma pozwolić wynieść marki ponad standardy kategorii, do których formalnie przynależą.

Grupa wdroży szeroko zakrojony plan renowacji hoteli, obejmujący nowe, elastyczne, nowoczesne i wyróżniające się projekty wnętrz oraz koncepcje dostosowane do każdego hotelu. Celem jest renowacja 80 procent hoteli do 2028 roku. Inwestycja ma nie tylko unowocześnić obiekty, lecz także pozwolić grupie ujednolicić portfolio i wzmocnić jej pozycję w segmencie midscale.

Louvre Hotels Group będzie w dalszym ciągu wzmacniać swoją obecność na kluczowych rynkach, gdzie ma już ugruntowaną pozycję dzięki silnym i popularnym markom:

  • we Francji, historycznym rynku grupy, ambicje rozwojowe zostały wzmocnione poprzez podpisanie kontraktu na ponad 200 nowych hoteli w latach 2024–2028.,
  • w Chinach w latach 2024–2028 zostanie otwartych 265 obiektów, co zwiększy liczbę hoteli grupy w tym kraju do 500, a liczbę pokoi o prawie 40 tys.,
  • w Indiach powstanie 50 nowych hoteli, co zwiększy liczbę hoteli grupy w tym kraju do 200 obiektów i pozwoli umocnić jej wiodącą pozycję w indyjskim segmencie midscale,
  • w pozostałych częściach świata w ciągu najbliższych pięciu lat otworzy się ponad 120 hoteli grupy (w Polsce wiosną otwarty zostanie Campanile na Żeraniu, rozpoczyna się też inwestycja w kompleks Campanile – Premiere Classe na Okęciu).

By skupić się na potrzebach inwestorów i franczyzobiorców, Louvre Hotels Group wdroży nowe narzędzia i usługi zapewniające lepszą rentowność i efektywność, a tym samym zwiększenie udziału w rynku przy jednoczesnej optymalizacji modelu operacyjnego i kosztów.

Platforma obejmująca wszystkie usługi oferowane przez grupę franczyzobiorcom zostanie uruchomiona w 2024 roku. Zaprojektowana z myślą o zapewnieniu elastyczności i prostoty przy jednoczesnym dalszym usprawnianiu relacji franczyzodawca–franczyzobiorca, będzie oferować różne konfigurowalne usługi dostosowane do potrzeb każdego hotelu. Stworzy to szansę na dodatkowe przychody dla grupy. Usługi obejmą pomoc techniczną i projektową w celu wsparcia inwestorów w renowacjach hoteli, narzędzia optymalizacji przychodów i ustalania cen, a także ulepszoną platformę zakupową w celu zwiększenia wydajności.

Dodatkowo cyfrowe narzędzia do zarządzania i rezerwacji (takie jak CRS czy PMS) zostaną zoptymalizowane tak, aby ułatwić codzienną działalność hotelu, zapewniając jednocześnie większą rentowność partnerom.

– Ogłoszenie strategicznego planu na najbliższe pięć lat to dla całej naszej firmy powód do wielkiej dumy. Zespoły pracowały nad nim bardzo intensywnie i wraz z komitetem wykonawczym jestem pod ogromnym wrażeniem ich zaangażowania i poświęcenia. Dziś Louvre Hotels Group wkracza w nową fazę swojego rozwoju. Jesteśmy zdeterminowani, aby zrealizować nasz plan i przy wsparciu naszego udziałowca, Jin Jiang International Co., Ltd., budować przyszłość Louvre Hotels Group – podsumowuje Federico J. González, CEO Louvre Hotels Group.


Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *