Zrównoważony rozwój, sztuczna inteligencja i podróże w duchu slow – kluczowe trendy w branży turystycznej

Według badania Future Travel Trends 2024 przeprowadzonego przez Marriott Bonvoy jedna piąta europejskich podróżnych korzystała z pomocy sztucznej inteligencji podczas planowania urlopu. Kluczowymi trendami w turystyce w ciągu najbliższych trzech lat będą też alternatywy atrakcyjnych celów podróży oraz podróżowanie w duchu slow. Ponad połowa europejskich podróżnych jest gotowa zapłacić więcej za zakwaterowanie przyjazne dla środowiska.

Europejscy podróżni mają zamiar zwiększyć wydatki na krótkie urlopy i wakacje, a przy tym będą zwracać większą uwagę na zrównoważony rozwój niż kiedykolwiek wcześniej. Wysokie temperatury w niektórych częściach Europy mogą jednak wpływać na to, kiedy i dokąd ludzie będą wyjeżdżać na swoje letnie wakacje w nadchodzących latach. Na pierwszy plan wysuną się również inne kluczowe trendy. Ważnym narzędziem do planowania wakacji stanie się sztuczna inteligencja. Innym ważnym tematem będą alternatywne lokalizacje, podobne do tradycyjnych miejsc docelowych, ale położone bliżej i tańsze.

Kolejnym znaczącym trendem będą wakacje w duchu slow, podczas których podróżni nie spieszą się, wchodzą w kontakt z lokalną kulturą, odcinają się od technologii i minimalizują swój wpływ na środowisko. Tak brzmią najważniejsze wnioski z europejskich badań przeprowadzonych w Wlk. Brytanii, Francji, Niemczech, Hiszpanii i Włoszech wśród 10 tys. dorosłych osób. Badanie Future Travel Trends 2024, które zostało przeprowadzone przez Marriott Bonvoy we współpracy z agencją badań nad przyszłością The Future Laboratory, ukazuje trendy podróżnicze na najbliższe lata.

Rozwój sztucznej inteligencji

Era planowania wakacji z wykorzystaniem sztucznej inteligencji już nadeszła – podczas planowania urlopu co piąty dorosły Europejczyk (21 proc.) korzystał ze sztucznej inteligencji, a w grupie w wieku 18-34 lata odsetek ten wzrósł aż do czterech osób na dziesięć (39 proc. osób). Wśród tych, którzy korzystali z SI, 90 proc. twierdzi, że w jakiś sposób wpłynęło to na i

[...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *