Tribute Portfolio – Fairfield by Marriott w Katowicach z pozwoleniem na budowę   INWESTYCJE

Firma Epione, która jeszcze w 2016 r. kupiła siedem połączonych kamienic w Katowicach przy ul. Dworcowej, gdzie od początku planowała stworzenie kompleksu hotelowego, uzyskała pozwolenie na budowę. Kompleks z 242 pokojami działać będzie pod dwoma markami sieci Marriott: Tribute Portfolio i Fairfield by Marriott. Inwestorem zastępczym jest Hotel Inwest Development, za architekturę odpowiada biuro Konior Studio, wnętrza Tribute Portfolio przygotowuje pracownia Tremend, a Fairfield – AGK Architekci.

Stan kamienic przed kilku laty. Fot. Google Street View

Adres Dworcowa 3 obok 5-gwiazdkowego hotelu Monopol to zespół kamienic wybudowanych w latach 70. XIX wieku o powierzchni 7,4 tys. m kw. Do 2016 r. były własnością PKP, gdy kupiła ją spółka Epione, planując rewitalizację, rozbudowę i nadbudowę dwóch kondygnacji. Na 16 tys. m kw. uzyskanych po planowanym zakończeniu rozbudowy powstać mają 4-gwiazdkowy Tribute Portfolio ze 110 pokojami i 3 gwiazdkowy Fairfield by Marriott ze 132 pokojami oraz podziemny parking. W latach 50. XX wieku nadbudowano kondygnację budynku głównego i pokryto dachem dwuspadowym likwidując charakterystyczną dla budynku kopułę znajdującą się w narożniku ul. Dworcowej i Dyrekcyjnej, którą teraz inwestor planuje przywrócić.

Tal wyglądał kompleks przed wojną


Wydane pozwolenie obejmuje „budowę budynku o funkcji hotelowej, usługowo-biurowej z garażem podziemnym”, a w „rodzaju zamierzenia budowlanego” opisano „budowa nowego/nowych obiektów budowlanych”. W związku z czym można się spodziewać, że pozostaną z nich zrewitalizowane elewacje frontowe, a wnętrza wybudowane na nowo wraz nowymi oficynami. Według założeń miasta przebudowywana ul. Dworcowa ma stać się deptakiem  połączonym z ul. Mariacką spajając w całość tę historyczną część Katowic i tworząc tzw. Starówkę, razem ze zrewitalizowanym kompleksem Starego Dworca naprzeciwko planowanych hoteli.

Wnętrza hotelu Fairfield w Kopenhadze

Marka Fairfield stworzona w latach 80. pozycjonowana jest w segmencie midscale/economy z takimi brandami jak Hampton by Hilton, Holiday Inn Express, ibis. Na świecie działa pod nią ok. 1,1 tys. hoteli, z czego ponad 1 tys. w USA i Azji, a w marcu otwarty został w Kopenhadze pierwszy hotel w Europie. Z kolei Tribute Portfolio to stworzony w połowie ubiegłej dekady przez sieć Starwood, przejętą potem przez Marriotta, soft brand butikowych hoteli w 4-gwiazdkowej kategorii upscale jak Curio Collection by Hilton, poniżej 5-gwiazdkowych soft brandów The Luxury Collection, Autograph Collection. Obecnie działa pod nią ok. 60 hoteli, a w Polsce otwarty pod koniec 2022 r. w Krakowie, podpisano też umowy na kolejne w Gdańsku i Warszawie w historycznych budynkach.


Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *