Jędrzej Król z Sofitel Grand Sopot najlepszym recepcjonistą świata

Jędrzej Król z Sofitel Grand Sopot zdobył tytuł Najlepszego Recepcjonisty Świata w konkursie World’s Best Receptionist 2024, który odbył się w Nicei podczas kongresu Stowarzyszenia Zastępców Dyrektorów i Kierowników Recepcji Hoteli Luksusowych AICR International.

AICR International zrzesza ponad 1 tys. członków z 18 państw, które na światowym rynku hotelarskim uchodzą za jedne z najbardziej rozwiniętych. Głównym celem stowarzyszenia jest podnoszenie prestiżu pracy hotelarza oraz ich międzynarodowej integracji m.in. poprzez organizację konkursu na najlepszego recepcjonistę, do którego kwalifikują się zwycięzcy krajowych eliminacji. Podczas finału, w którym jury stanowiło blisko 30 ekspertów branżowych z całego świata, recepcjoniści rywalizowali przez cały dzień, przechodząc przez różne etapy zawodów (front of house & back of house tasks). Finał został podzielony na:

– dwie 10-minutowe scenki rodzajowe z aktorami (obsługa wymagającego gościa; praca pod presją czasu i natarczywych gości; priorytetyzowanie zadań oraz potrzeb gości w trakcie ich obsługi; wykazywanie się umiejętnościami cross-sellingu, up-sellingu, guest relations, concierge); – jednogodzinne, grupowe zadanie assessment centre (odzwierciedlenie codziennych spotkań mających na celu m.in. przekazanie zmiany, odprawa kierowników przed ważnym eventem, tworzenie nowych procedur i standardów pod określone wytyczne, przeprowadzenie rocznych ocen pracowniczych); – trzy półgodzinne zadania pisemne (tworzenie spersonalizowanych ofert pobytu, wypoczynku; potwierdzenia rezerwacji; odpowiedź na skargi, opinie gości przesyłane drogą e-mailową, bądź na OTAs; kalkulacji KPI – ADR, RevPar, OCC, ich indeksy – oraz analiza wyników).

– To niezwykła chwila dla polskiego rynku hotelarskiego, a ponadto podkreślenie wyjątkowego serwisu świadczonego w polskich obiektach. Jędrzej jest już siódmym reprezentantem polskiej sekcji w tym prestiżowym konkursie. W ubiegłym roku na podium stanął Krzysztof Studziński, który zajął trzecie miejsce – mówi Marcin Gałązka, prezes AICR Polska i dyrektor warszawskiego Sound Garden Hotel.


Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *