Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Przeczytaj całość, Zamknij to okno informacyjne


O nas    Prenumerata    Kontakt  
     


HOTELARZ » Z Branży » Novotel Warszawa Centrum ograniczył o połowę odpady spożywcze

Novotel Warszawa Centrum ograniczył o połowę odpady spożywcze


Novotel Warszawa Centrum -  pierwszy w Polsce hotel, który wprowadził program ograniczania marnotrawstwa żywności po dwóch latach jego działania podsumowuje wyniki osiągnięte dzięki zastosowaniu nowej technologii.


Dwa lata temu hotel Novotel Warszawa Centrum rozpoczął walkę z marnotrawstwem żywności dzięki technologii dostarczonej przez firmę Winnow. Technologia ta pomaga szefom kuchni mierzyć, monitorować i w znacznym stopniu redukować marnotrawstwo żywności. Pomiar odpadów spożywczych i zarządzanie żywnością umożliwiło hotelowi osiągnięcie następującyh wyników:

  • koszt odpadów spożywczych w hotelu spadł o 55%,
  • ok. 11 ton żywnościnie trafiło na wysypisko śmieci w skali roku i jest to odpowiednik 27 500 zaoszczędzonych posiłków,
  • ograniczenie marnotrawstwa żywności pozytywnie wpłynęło na wynik finansowy hotelu - szacowane roczne oszczędności wynoszą 18 000 euro.

W 2012 roku AccorHotels – inwestor startegiczny Orbisu, rozpoczął realizację programu zrównoważonego rozwoju Planet 21 - inicjatywę podnoszącą standardy w zakresie podejścia do zrównoważonego rozwoju w branży hotelarskiej. W ramach programu Planeta 21, Grupa wyznaczyła ambitne cele do zrealizowania do roku 2020, w tym zobowiązanie do ograniczenia marnotrawstwa żywności o 30%. Aby osiągnąć zamierzone cele, powierzono Winnow oszacowanie kosztu odpadów żywnościowych oraz pomoc zespołowi w Warszawie we wprowadzeniu zmian zmierzających do redukcji odpadów.

Polska plasuje się na piątym miejscu wśród państw w Europie pod względem ilości marnowanej żywności per capita. Rodzi to szereg negatywnych skutków, w tym znaczne straty ekonomiczne i środowiskowe1. Dobrą wiadomością jest fakt, że polska branża hotelarska poszukuje obecnie sposobów zminimalizowania tego problemu. Dzięki technologii Winnow, Novotel Warszawa Centrum jest w stanie ograniczyć marnotrawstwo żywności na podstawie automatycznego pomiaru odpadów i otrzymywania danych pomagających szefom kuchni ograniczenie nadprodukcji.

Reportaż o Novotelu Warszawa Centrum znajduje się pod następujacym linkiem: http://info.winnowsolutions.com/novotel-warsaw-saved-27000-meals-by-reducing-food-waste

System składa się z zestawu cyfrowych wag oraz tabletu podłączonego do aplikacji w chmurze, dzięki czemu szefowie kuchni szybko i z łatwością dokonują pomiaru odpadów spożywczych. Zespoły otrzymują następnie codzienne raporty wskazujące, w których obszarach dochodzi do marnotrawstwa. Dzięki tym informacjom ich działania są bardziej wydajne i zrównoważone.

Jakub Malec, szef kuchni hotelu Novotel Warszawa Centrum mówi: - Od dwóch lat stosujemy system Winnow, który precyzyjnie wylicza, jakich odpadów nasza kuchnia wytwarza najwięcej. Dzięki wdrożeniu rygorystycznego planu działania, szkoleniom i zaangażowaniu naszych zespołów udało się nam zredukować odpady o 55 %. Ograniczenie marnotrawstwa żywności jest kluczem do bardziej zrównoważonej działalności.

Marc Zornes, współzałożyciel Winnow dodaje: - Naszym zdaniem  żywność jest zbyt cenna, by ją marnować, a technologia może zmienić sposób, w jaki z niej korzystamy z produktów spożywczych. Winnow udowodnił, że można z zyskiem dla firmy ograniczyć odpady żywnościowe, a oszczędności naszych klientów na kosztach żywności wahają się zazwyczaj od 3 do 8%. Redukcja odpadów spożywczych to obszar z dużym potencjałem w branży hotelarskiej. Wierzymy, że system Winnow może znaleźć zastosowanie praktycznie w każdej profesjonalnej kuchni w całej Europie Wschodniej.

 


Skomentuj artykuł


Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.

Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

IHG dołącza do grona Sponsorów Hotel Trends Poland&CEE 2018

IHG, jedna z wiodących firm hotelarskich na świecie, dołączyła do grona Sponsorów Złotych konferencji Hotel Trends Poland&CEE 2018, która odbędzie się w dniach w dniach (...)

Kamila Wódczyńska zarządza hotelem Puro Kraków Kazimierz

Dyrektor generalną otwartego na początku lipca hotelu Puro Kraków Kazimierz jest Kamila Wódczyńska, która już od jesieni ub.r. odpowiedzialna była za jego pre-opening. Wcześniej przez (...)

Wmurowano kamień węgielny pod Holiday Inn Express w Rzeszowie-Jasionce

33,9 mln zł (282,5 tys. zł za pokój) kosztować ma budowa hotelu Holiday Inn Express IV generacji, który powstanie w bezpośrednim sąsiedztwie Portu Lotniczego Rzeszów-Jasionka (...)

Wkrótce otwarcie hotelu Hel

1 sierpnia ma nastąpić otwarcie 60 pokojowego hotelu Hel, mieszczącego się przy ulicy Admirała Steyera w Helu. Właścicielem obiektu jest Przedsiębiorstwo Budowlane Margo. 4-gwiazdkowy hotel (...)

Mextra Sponsorem Złotym konferencji Hotel Trends Poland&CEE 2018

Firma Mextra, lider branży mebli bankietowych w Polsce,po raz kolejny dołączyła do grona sponsorów konferencji Hotel Trends Poland&CEE 2018, która odbędzie się w dniach w (...)

Bezpłatny newsletter
Z Branży
więcej...

Na piszemy:









Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl     Restauracja www.e-restauracja.com

Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl     Polski Jubiler www.polskijubiler.pl    

Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl
REKLAMA