Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Przeczytaj całość, Zamknij to okno informacyjne


O nas    Prenumerata    Kontakt  
        




HOTELARZ » Z Branży » Novotel Warszawa Centrum ograniczył o połowę odpady spożywcze

Novotel Warszawa Centrum ograniczył o połowę odpady spożywcze


Novotel Warszawa Centrum -  pierwszy w Polsce hotel, który wprowadził program ograniczania marnotrawstwa żywności po dwóch latach jego działania podsumowuje wyniki osiągnięte dzięki zastosowaniu nowej technologii.


Dwa lata temu hotel Novotel Warszawa Centrum rozpoczął walkę z marnotrawstwem żywności dzięki technologii dostarczonej przez firmę Winnow. Technologia ta pomaga szefom kuchni mierzyć, monitorować i w znacznym stopniu redukować marnotrawstwo żywności. Pomiar odpadów spożywczych i zarządzanie żywnością umożliwiło hotelowi osiągnięcie następującyh wyników:

  • koszt odpadów spożywczych w hotelu spadł o 55%,
  • ok. 11 ton żywnościnie trafiło na wysypisko śmieci w skali roku i jest to odpowiednik 27 500 zaoszczędzonych posiłków,
  • ograniczenie marnotrawstwa żywności pozytywnie wpłynęło na wynik finansowy hotelu - szacowane roczne oszczędności wynoszą 18 000 euro.

W 2012 roku AccorHotels – inwestor startegiczny Orbisu, rozpoczął realizację programu zrównoważonego rozwoju Planet 21 - inicjatywę podnoszącą standardy w zakresie podejścia do zrównoważonego rozwoju w branży hotelarskiej. W ramach programu Planeta 21, Grupa wyznaczyła ambitne cele do zrealizowania do roku 2020, w tym zobowiązanie do ograniczenia marnotrawstwa żywności o 30%. Aby osiągnąć zamierzone cele, powierzono Winnow oszacowanie kosztu odpadów żywnościowych oraz pomoc zespołowi w Warszawie we wprowadzeniu zmian zmierzających do redukcji odpadów.

Polska plasuje się na piątym miejscu wśród państw w Europie pod względem ilości marnowanej żywności per capita. Rodzi to szereg negatywnych skutków, w tym znaczne straty ekonomiczne i środowiskowe1. Dobrą wiadomością jest fakt, że polska branża hotelarska poszukuje obecnie sposobów zminimalizowania tego problemu. Dzięki technologii Winnow, Novotel Warszawa Centrum jest w stanie ograniczyć marnotrawstwo żywności na podstawie automatycznego pomiaru odpadów i otrzymywania danych pomagających szefom kuchni ograniczenie nadprodukcji.

Reportaż o Novotelu Warszawa Centrum znajduje się pod następujacym linkiem: http://info.winnowsolutions.com/novotel-warsaw-saved-27000-meals-by-reducing-food-waste

System składa się z zestawu cyfrowych wag oraz tabletu podłączonego do aplikacji w chmurze, dzięki czemu szefowie kuchni szybko i z łatwością dokonują pomiaru odpadów spożywczych. Zespoły otrzymują następnie codzienne raporty wskazujące, w których obszarach dochodzi do marnotrawstwa. Dzięki tym informacjom ich działania są bardziej wydajne i zrównoważone.

Jakub Malec, szef kuchni hotelu Novotel Warszawa Centrum mówi: - Od dwóch lat stosujemy system Winnow, który precyzyjnie wylicza, jakich odpadów nasza kuchnia wytwarza najwięcej. Dzięki wdrożeniu rygorystycznego planu działania, szkoleniom i zaangażowaniu naszych zespołów udało się nam zredukować odpady o 55 %. Ograniczenie marnotrawstwa żywności jest kluczem do bardziej zrównoważonej działalności.

Marc Zornes, współzałożyciel Winnow dodaje: - Naszym zdaniem  żywność jest zbyt cenna, by ją marnować, a technologia może zmienić sposób, w jaki z niej korzystamy z produktów spożywczych. Winnow udowodnił, że można z zyskiem dla firmy ograniczyć odpady żywnościowe, a oszczędności naszych klientów na kosztach żywności wahają się zazwyczaj od 3 do 8%. Redukcja odpadów spożywczych to obszar z dużym potencjałem w branży hotelarskiej. Wierzymy, że system Winnow może znaleźć zastosowanie praktycznie w każdej profesjonalnej kuchni w całej Europie Wschodniej.

 


Skomentuj artykuł


Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.

Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Satoria Group otworzy Hilton Garden Inn w Toruniu

W  Starym Browarze w Toruniu otwarty zostanie hotel Hilton Garden Inn ze 120 pokojami. W ub.r. Stary Browar kupiła spółka Polskie Projekty Inwestycyjne należąca do (...)

W Krakowie powstanie pierwszy w Polsce hotel marki Curio Collection by Hilton

Dysponujący 113 pokojami hotel marki Curio Collection by Hilton powstanie w zabytkowym budynku dawnego hotelu Saskiego przy ulicy Sławkowskiej w pobliżu Rynku Głównego w Krakowie (...)

W Ustce ruszył kolejny hotel rodziny de Lubicz – The Sun

Rodzina de Lubicz Szeliskich, która prowadzi już w Ustce dwa hotele – Grand Lubicz Uzdrowisko Ustka oraz Lubicz Spa & Wellness – otworzyła trzeci. The (...)

110 pokoi i apartamentów w Szczawnica Park Resort & Spa. W condo.

W grudniu tego roku pierwszych gości przyjąć ma 4-gwiazdowy hotel Szczawnica Park Resort & Spa, którego inwestorem jest Grupa Kapitałowa Szczawnica Park. Hotel dysponować będzie (...)

Zarządzanie kosztami w hotelarstwie

Optymalizacja kosztów stałych, kiedy i komu opłaca się outsourcing, skuteczne sposoby negocjacji z dostawcami oraz jak przeciwdziałać korupcji w hotelu to tylko jedne z wielu (...)

Bezpłatny newsletter
Z Branży
więcej...

Na piszemy:









Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl     Restauracja www.e-restauracja.com

Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl     Polski Jubiler www.polskijubiler.pl    

Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl
REKLAMA