Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Przeczytaj całość, Zamknij to okno informacyjne


O nas    Prenumerata    Kontakt  
        




HOTELARZ » 09/2018, ZARZĄDZANIE I MARKETING » RAPORT ŚNIADANIA HOTELOWE 2018. Na dobry początek dnia

RAPORT ŚNIADANIA HOTELOWE 2018. Na dobry początek dnia

Śniadanie hotelowe z wyborem 50 czy 100 produktów, 10 czy 20 rodzajów pieczywa, pięciu czy 10 dań ciepłych? Na co goście zwracają szczególną uwagę w menu? Jakie są trendy kulinarne i jakie standardy gastronomiczne wyznaczają sieci hotelowe w Polsce? Aby odpowiedzieć na te pytania, zbadano poczynania pięciu dużych sieci hotelowych w Polsce, zapytano o zdanie kulinarnych ekspertów oraz zebrano opinie gości. W efekcie powstał „Raport Śniadań Hotelowych 2018”, przygotowany przy współpracy sieci Qubus Hotel, Puro Hotel, DoubleTree by Hilton, Q Hotel i Hotele Diament.



Śniadanie to już nie tylko pozacenowy dodatek do oferty noclegu, ale jeden z kluczowych elementów usługi, który wpływa na zadowolenie gości. Jaki poziom reprezentują restauracje hotelowe w Polsce? Jakie trendy zdominują śniadaniową gastronomię? „Raport Śniadań Hotelowych” to wynik dwóch badań. Pierwsze, ankietowe, pokazało, jakie rodzaje śniadań oferują poszczególne sieci hotelowe. Zadano hotelarzom pytania o ich ofertę, jadłospis oraz kwestie związane z usługą. Pod uwagę wzięto nie tylko menu i szerokość asortymentu dostępnego dla gości, ale także jakość produktów, gotowość na niestandardowe potrzeby (np. ze względu na szczególnie restrykcyjną dietę), sezonowość i lokalność menu, a także atmosferę w samej restauracji. Wszystko to składa się na wyjątkowe doświadczenie, jakim powinno być śniadanie hotelowe – pozytywnym zastrzykiem energii przed dniem pełnym wyzwań i nowych odkryć. Druga część badania dotyczy opinii blisko 1 tys. gości największych sieci hotelowych na temat śniadaniowego menu, obsługi oraz atmosfery o poranku w ankietowanych hotelach. To właśnie ocena odwiedzających jest jednym z najważniejszych wyznaczników sukcesu śniadań hotelowych.

Zarządzanie śniadaniami w hotelu
Jacek Wyrzykiewicz, Hochland Polska



Jest kilka zasad, zgodnie z którymi gastronomia hotelowa funkcjonuje optymalnie. Najważniejsza jest świeżość serwowanych produktów, różnorodność i oczywiście stałe uzupełnianie braków. Dobrym pomysłem jest wysepka z live cooking, gdzie kucharz przygotowuje nie tylko jajecznicę z różnymi dodatkami, ale także inne dania, jak chociażby naleśniki, omlety czy soki ze świeżych owoców. W zarządzaniu hotelowymi śniadaniami ważnymi elementami są odpowiedni dobór asortymentu i ułożenie produktów na stołach, istotne jest także mierzenie obrotu i zyskowności oraz zarządzanie powierzchnią części magazynowej i chłodni, które zajmowane są przez produkty przeznaczone na śniadania. Wielokrotnie można zobaczyć lodówki, w których hotelarz trzyma mleko UHT i przyznaje mu tyle samo miejsca, co wszystkim serom. To nie jest korzystne ani z punktu widzenia obrotów, ani zysków, nie wspominając o logice (UHT nie wymaga warunków chłodniczych). Efektywne zarządzanie powierzchnią magazynową to jeden z kluczowych elementów, aby można było sprawnie odpowiadać na rosnącą presję rynku i być faktycznie konkurencyjnym w każdym wymiarze.



Szeroki wybór śniadań

Oferta śniadań hotelowych staje się coraz bogatsza. To już nie tylko jajecznica, pomidor, parówki i kajzerka, ale obszerny wybór ciekawych potraw. Odpowiadając na oczekiwania gości, hotelarze biorą pod uwagę to, że goście chcą jeść coraz ciekawiej i odżywiać się zdrowo. Standardem jest rozbudowana warzywno-owocowa część bufetu, oferowanie zdrowych produktów zbożowych (czy to pieczywo, czy muesli), a także lokalnych wędlin i serów. Hotele serwują średnio od 20 do 80 rodzajów potraw, ale zdarzają się też miejsca, gdzie można wybierać aż ze 100 produktów. Białe pieczywo zastąpił szeroki wybór chlebów i bułek z różnych mąk, a drożdżówkę – najróżniejsze słodkości, od croissantów po ptysie. Coraz częściej hotelarze proponują także produkty bezglutenowe i bez laktozy. Wynika to z tego, że już co dziesiąty gość hotelowy jest na określonej diecie. Sprostaniu niestandardowym oczekiwaniom gości sprzyja forma bufetu, na którą zdecydowały się już niemal wszystkie hotele w Polsce.
[...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.



Dostęp dla prenumeratorów Hotelarza
Użytkownik:
Hasło:
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Skomentuj artykuł


Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.

Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Royal Tulip w Unique Tower przy Grzybowskiej

Unique Apartments, spółka zależna firmy Marvipol Development, podpisała list z Louvre Hotels Group w sprawie umowy franczyzy dotyczącej budynku przy ul. Grzybowskiej 51 w Warszawie (...)

Maciej Knyrek w aparthotelu Molo Park w Mielnie

Maciej Knyrek, ostatnio dyrektor generalny hotelu AC by Marriott we Wrocławiu, został konsultantem firmy Hotel Professionals Management Group, która przygotowuje do otwarcia aparthotel Molo Park (...)

22. edycja Hotel Investment Forum w Berlinie

Już za niecały miesiąc w dniach 4-6 marca  w hotelu InterContinental odbędzie się 22 edycja Międzynarodowego Forum Inwestycji Hotelarskich (The International Hotel Investment Forum – (...)

Kolejny sieciowy hotel powstanie na bliskiej Woli – Radisson Red?

W inwestycji Liberty Tower na rogu ul. Grzybowskiej i Żelaznej w Warszawie znajdzie się sieciowy hotel z 267 pokojami i centrum konferencyjnym. Kompleks apartamentowo-hotelowy, którego (...)

10 najlepszych hoteli luksusowych w Polsce

Pisaliśmy już o „Najlepszych hotelach w Polsce według Tripadvisor”, dziś prezentujemy „Najlepsze hotele luksusowe” w naszym kraju. Ranking powstał na podstawie recenzji i ocen wystawianych (...)

Bezpłatny newsletter
  2019-02-06 Pracownik recepcji Gdynia
  2019-02-07 Pracownik Działu Technicznego/Konserwator Warszawa
  2019-02-06 Specjalista ds. konferencji Kraków
  2019-02-07 Portier Renaissance Warsaw Airport Hotel
  2019-02-12 RECEPCJONISTA/KA Hotel Centrum Sosnowiec
  2019-02-14 Recepcjonista/Recepcjonistka Wrocław
  2019-02-08 Masażysta / pracownik SPA Gniew
  2019-02-07 Kelner/ka Warszawa
  2019-02-12 Kierownik Zmiany Bankietów Arche Hotel Krakowska
  2019-02-05 Recepcjonistka Kudowa Zdrój
Z Branży








Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl     Restauracja www.e-restauracja.com

Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl     Polski Jubiler www.polskijubiler.pl    

Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl
REKLAMA