Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Przeczytaj całość, Zamknij to okno informacyjne




O nas    Prenumerata    Kontakt  
        




HOTELARZ » KOMUNIKATY BRANŻOWE » Hotelowy Concierge – specjalista od luksusu w standardzie

Hotelowy Concierge – specjalista od luksusu w standardzie

Stolik z widokiem na ogród w ulubionej restauracji, samochód zastępczy, rekomendacja miejsc i zabytków, które na pewno warto zobaczyć, a przy tym wyłącznie żółte kwiaty w pokoju, nowa koszula ze spinkami wysadzanymi bursztynami albo fajka wodna z dużą ilością melasy dostarczona na zamówienie zaraz po północy – to tylko przykładowe zadania, jakie z przyjemnością zrealizuje dla Państwa hotelowy concierge.


Bo taka jego rola. Zawód hotelowego concierge`a, polega na profesjonalnej pomocy gościom, realizacji ich indywidualnych potrzeb i zamówień. Nie ma rzeczy niemożliwych – wszystko jest kwestią czasu potrzebnego na zrealizowanie nawet najbardziej ekscentrycznych życzeń.
Korzystanie ze specjalnie dedykowanych usług concierge`a to kosztowny luksus, jednak nie brakuje osób, które chętnie na nie się decydują. Wie o tym Marcin Andryszczak, który od kilku miesięcy pracuje jako concierge butikowego Hotelu Granary w centrum Wrocławia.


- Bardzo dbamy o zadowolenie gościa, często jesteśmy do jego zupełnej dyspozycji, a czasami pracujemy na wyłączność. W Polsce nie ma właściwie tradycji tego zawodu, ewoluuje on dopiero i ma co najmniej kilka odpowiedników. W hotelarstwie istotą tego zawodu jest interakcja, wyczucie nastroju gościa, poznanie jego oczekiwań, czasem konieczne jest wejście w rolę powiernika – wyjaśnia Marcin Andryszczak.


Concierge łączy funkcje recepcjonisty, kamerdynera, doradcy i asystenta. Jego opiekę gwarantują też coraz częściej deweloperzy, właściciele apartamentowców. W tej dziedzinie zawód concierge`a jest najbliższy pierwowzoru, czyli roli portiera, francuskiego odźwiernego, osoby która wie co w trawie piszczy, jakie kto ma potrzeby, a przede wszystkim chętnie i skutecznie pomoże.


W Polsce – można powiedzieć - zapanowała swoista moda na concierge`a.

W firmach, głównie sektora finansowego, powstają stanowiska i działy świadczące tego rodzaju usługi. Na internetowej stronie jednego ze światowych potentatów w dziedzinie assistance znajdujemy informacje o przykładowym zakresie dedykowanych świadczeń. To „rezerwacja biletów lotniczych i kolejowych, hoteli, biletów do kin i teatrów, rezerwacja w restauracjach, organizacja samochodu zastępczego, zamawianie taxi, kwiatów, informacje o imprezach rozrywkowych i kulturalnych, wynikach sportowych, podróżach i turystyce, szczepieniach koniecznych w danym kraju, warunkach drogowych, pomoc przy wybraniu najbardziej dogodnej trasy przejazdu, informacje teleadresowe do firm holowniczych i wypożyczalni samochodów, informacje o autoryzowanych stacjach napraw samochodów, procedurze postępowania w przypadku włamania do samochodu, kolizji drogowej, itp.”


Rola Concierge`a - mówi Marcin Andryszczak - wpisuje się w trend, który  dotarł także do naszego kraju. Osoby zamożne mogą liczyć na pakiet usług zagwarantowany specjalnie dla nich. W wielu przypadkach usługi te wchodzą w skład opłaty abonamentowej, dzięki czemu pozwalają gościom choć przez chwilę poczuć się prawdziwymi VIP. Bo z concierge`em jest jak z jedzeniem poza domem – możesz żywić się w sieciach fastfoodów, albo w najlepszych restauracjach, wszystko jest kwestią smaku i … pieniędzy. Niektórzy przeznaczają pewne kwoty na luksus, inni po prostu w nim żyją.”


Współczesny concierge zna płynnie 2-3 języki obce, posiada doskonałe umiejętności  komunikacyjne, dużą dozę empatii i – co najważniejsze - pozostaje do dyspozycji klienta 24 godziny na dobę.


Osobisty kamerdyner hotelowego gościa  - to określenie jest rzeczywiście bardzo bliskie temu co na co dzień robimy– mówi concierge Hotelu Granary we Wrocławiu. Nasi goście doskonale wiedzą, na co mogą sobie pozwolić korzystając z usług concierge’a. To osoby z klasą i gestem, wiedzące na co wydają pieniądze. Choć życzenia i wymagania naszych klientów są bardzo zróżnicowane, staramy się zrobić wszystko, aby im sprostać. Concierge to osoba obdarzona niemalże „magiczną” mocą dokonywania rzeczy pozornie niemożliwych.


Nie tak dawno, pewien 5* hotel odwiedziła para zamożnych Francuzów, którzy
o godzinie 2 w nocy zażyczyli sobie, aby na śniadanie zaserwowano im świeże mleko prosto od krowy. Ta niecodzienna usługa, pomimo pozornej prostoty, okazała się niełatwym zadaniem i na długo zapadła w pamięć tamtejszego concierge’a. Dla prawdziwego specjalisty nie ma jednak rzeczy niemożliwych – mleko, jeszcze ciepłe, trafiło na czas na stół klientów, którzy nie omieszkali  w odpowiedni sposób podziękować swojemu posłańcowi.


„Życie jest jak pudełko czekoladek. Nigdy nie wiesz, co Ci się trafi” mówił bohater filmu „Forrest Gump”, na co Marcin Andryszczak odpowiada: No tak, ale usługi concierge`a to tak jakby dostać ręcznie robione trufle najlepszej marki, a do tego przygotowane specjalnie dla określonego odbiorcy. Zawsze smakują wyśmienicie…


Skomentuj artykuł


Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.

Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Stowarzyszenie najlepszych dyrektorów

Europejskie Stowarzyszenie Dyrektorów Hoteli to organizacja skupiająca ponad 400 dyrektorów, prezesów i operatorów najlepszych hoteli 5- i 4-gwiazdkowych. Z Polski jest tylko jeden – Paweł (...)

Krzysztof Kraskowski dyrektorem hotelu Seaside Park

Krzysztof Kraskowski, którego niedawno na stanowisku dyrektora Golden Tulip Międzydroje Residence zastąpił Marcin Ładny (pisaliśmy o tym TUTAJ), objął właśnie stanowisko dyrektora generalnego powstającego w (...)

Pomóżmy wspólnie: specjalne szkolenie dla hotelarzy

POD PATRONATEM HOTELARZA 26 lutego w Art Hotelu we Wrocławiu odbędzie się specjalne, charytatywne szkolenie dla hotelarzy. Całkowity dochód przekazany zostanie na Fundację Wrocławskie Hospicjum (...)

Flagi na hotelach Chopin Airport Development opuszczone do połowy masztu

W związku z tragiczną śmiercią Prezydenta Miasta Gdańska Pawła Adamowicza zarząd państwowej spółki hotelowej Chopin Airport Development podjął decyzję o opuszczeniu do połowy masztu flag (...)

Nowy partner w Hotel Professionals Management Group

Do grona partnerów spółki Hotel Professionals Management Group (HPMG) dołączyła Katarzyna Stiller-Romanowska, która od blisko dwóch lat pełni w spółce funkcję dyrektora ds. operacyjnych. Z (...)

Bezpłatny newsletter
Z Branży
więcej...

Na piszemy:









Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl     Restauracja www.e-restauracja.com

Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl     Polski Jubiler www.polskijubiler.pl    

Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl
REKLAMA