Telewizor w hotelu

Telewizor hotelowy to nie tylko odbiornik programów, ale także narzędzie do korzystania z takich usług, jak filmy na życzenie czy room service. Dzięki nowoczesnym odbiornikom można zaoferować gościom także dostęp do portali internetowych, telefonii Skype, czy jego własnych urządzeń audio-wideo. Każdy inwestorów hotelowy w pewnym momencie musi zadecydować, jaki produkt będzie dla niego najlepszy. – […]

Czytaj dalej


Gastronomia i administracja

Autor jest kierownikiem Katedry Hotelarstwa i Gastronomii w Wyższej Szkole Ekonomicznej AlmaMer W ubiegłym numerze HOTELARZA omówiliśmy strukturę pionu noclegowego hotelu – działu recepcji i służby pięter. W tym – jak powinna wyglądać struktura pionu żywnościowego i administracyjno- -zarządczego. Administracja hotelu to zespół grupujący dyrekcję (kierownictwo hotelu), komórki funkcjonalne i pomocnicze. Stanowiska kierownicze Na szczycie […]

Czytaj dalej


Sielanka nad Pilicą Warka

4- gwiazdkowy hotel Sielanka nad Pilicą jest centralnym punktem 100-hektarowego kompleksu zwanego Farma Sielanka, stworzonego przez właścicieli z miłości do koni i z zachwytu nad urokami Doliny Pilicy. Historia Farmy Sielanka w Warce na Mazowszu sięga połowy lat 90., kiedy to obecni właściciele – małżeństwo Aliny i Jana Wagów -postanowili kupić zrujnowane Państwowe Gospodarstwo Rolne […]

Czytaj dalej


Hotelarze odpowiedzialni społecznie

Karolina Błońska, strategic planner w firmie Goodbrand & Company, redaktor naczelna kwartalnika „CR Navigator“ CSR – Corporate Social Responsibility, czyli Społeczna Odpowiedzialność Biznesu. Hasło coraz częściej obecne w prasie biznesowej i podczas konferencji poświęconych zarządzaniu organizacją, dziś przestaje być abstrakcyjnym frazesem i staje się częścią rzeczywistości. Także rzeczywistości polskich hotelarzy. W maju ubiegłego roku hotel […]

Czytaj dalej


Wspólne stanowisko branży hotelarskiej w sprawie rozporządzenia kategoryzacyjnego

W dniu 14.07.2010 r w hotelu Nowotel Warszawa Airport w Warszawie odbyło się spotkanie przedstawicieli :  1. Małopolskiej Izby Hotelarskiej Gremium reprezentowanej przez Panią Annę Kraińską wiceprezesa Izby 2. Fundacji Polish Prestige Hotels reprezentowanej przez Pana Kazimierza Kowalskiego -Prezesa Fundacji oraz Pana Jarosława Suwałę wiceprezesa Fundacji  i właściciela hoteli Vivaldi, 3. Polskiej Izby Hotelarstwa reprezentowanej […]

Czytaj dalej


Przygotowanie planu marketingowego

Elżbieta Nitsze jest dyrektorem4-gwiazdkowego hotelu Krynicaw Krynicy-Zdrój Opracowanie strategii sprzedażowej i wprowadzenie jej w życie nie zawsze przyniesie pożądany efekt bez wsparcia marketingowego. Należy pamiętać, że marketing hotelowy rządzi się innymi prawami niż marketing stosowany, np. przy sprzedaży dóbr szybko zbywalnych. Nasz hotel należy wypromować, zbudować wiarę klientów w jego markę i zdobyć ich zaufanie. […]

Czytaj dalej


Jak ma się rynek hotelowy w Krakowie?

Nieco gorzej niż w Niemczech, czy Wielkiej Brytanii, ale znacznie lepiej niż w Słowacji, na Litwie, Łotwie, czy w Estonii. Baza noclegowa miasta jest dziś jedną z najlepszych w Europie – głównie dzięki coraz większej liczbie obiektów skategoryzowanych najwyżej, przeznaczonych dla wymagającego, luksusowego klienta Oferta noclegowa w Krakowie jest bardzo urozmaicona. Jak podaje Instytut Analiz […]

Czytaj dalej


Jak sobie radzą inni – Australia, cz.1

Mariusz Jarymowicz jest podróżnikiem i fotografem Wiedza kształtuje naszą rzeczywistość. Bez niej trudno sobie wyobrazić współczesny świat biznesu, a w szczególności tak złożony i wrażliwy na uwarunkowania zewnętrzne rynek hotelarski. Ponieważ istotą rzetelnej wiedzy jest różnorodność informacji, zapraszamy Państwa na szczególną podróż poprzez niezmierzoną ludzką pomysłowość na całym świecie. Ideą nowego cyklu HOTELARZA jest pokazanie […]

Czytaj dalej


Trójmiasto – biznes i turystyka

Trójmiasto z 800 tys. mieszkańców jest jednym z dwóch – trzech najludniejszych obszarów miejskich w Polsce. Prężnie rozwija się tu biznes, a jednocześnie jest to atrakcyjna destynacja turystyczna ściągająca setki tysięcy ludzi z Polski, a także sporo z zagranicy. Najbliższe lata zapowiadają się jeszcze lepiej, co dobrze wróży rozwojowi rynku hotelarskiego. CHARAKTERYSTYKA AGLOMERACJI Tradycyjnie związany […]

Czytaj dalej