Hotele w polskich górach

W najbliższych latach coraz więcej osób będzie korzystać z noclegów w hotelach w polskich górach – prognozują eksperci firmy doradczej Cushman & Wakefield. Z przygotowanego przez nich raportu wynika, że obecnie najlepiej rozwiniętą bazę hotelową mają Karkonosze, Beskid Śląski i Żywiecki oraz Tatry. Zgodnie z danymi firmy Cushman & Wakefield górska baza hotelowa obejmuje 269 […]

Czytaj dalej


Marketing i sprzedaż

9 grudnia odbyło się kolejne szkolenie w ramach Akademii Hotelarza poświęcone  tematowi „Marketing i sprzedaż w hotelarstwie”, w którym udział wzięło 25 uczestników. „Nowe trendy w marketingu i sprzedaży w hotelarstwie” przedstawiła Elżbieta Nitsze dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Grupy Hoteli Elbest. Uczestnicy poszerzyli swą wiedzę dotyczącą e-Commerce i innych narzędzi wspierających sprzedaż, revenue managementu […]

Czytaj dalej


Prosimy na pokoje czyli jak dobrze się pokazać w mediach

Autor jest członkiem HJELP Interdisciplinary Consulting Group, wykładowcą z zakresu PR i języka promocji Planując strategię PR, bez względu na branżę, jednym z pierwszych celów powinno być określenie jej odbiorców. W przypadku branży hotelarskiej nie jest to zadanie najłatwiejsze, gdyż z hotelu korzystają bardzo różne osoby, niemniej jednak wyodrębnienie grupy lub grup docelowych pozwala na […]

Czytaj dalej


Kosmetyki to 0,6 proc. ceny pokoju

Rozmowa z Jerzym Warszawskim, prezesem firmy Lanwar, produkującej kosmetyki i galanterię hotelową, która zdobyła Nagrodę Ministra Gospodarski na najbardziej przedsiębiorczą firmę, eksportera i innowatora na targach WorldHotel 2010 Jak kategoria hotelu i jego funkcja wpływa na dobór kosmetyków do obiektu? W zasadzie rodzaj hotelu, czy to biznesowy czy turystyczny, nie ma znaczenia dla rodzaju wybieranych […]

Czytaj dalej


Pościelowe mody czyli co położyć na łóżko

Jakie parametry powinna spełniać pościel używana w hotelu; z jakich materiałów; na co zwracać uwagę kupując ją, a potem użytkując w swoim obiekcie, aby służyła jak najdłużej? Pytania te są ważne dla inwestorów i hotelarzy, bo od wygody łóżka i stanu pościeli w znaczącej mierze zależy ocena hotelu przez gościa. Coraz częściej hotele rezygnują ze […]

Czytaj dalej


Czas uporządkować sektor ekonomiczny

Rozmowa z Andrzejem Wójcikiem,wiceprezesem ds. strategii i rozwoju w PUHIT S.A. Patrząc na działania PUHIT-u w ostatnich kilkudziesięciu miesiącach można odnieść wrażenie, że kryzys specjalnie was nie dotknął. Podnosicie standard hoteli w Warszawie, modernizujecie kupione dwa lata temu obiekty w Krakowie, otworzyliście właśnie nowe skrzydło krakowskiego hotelu RT Monopol o podwyższonym standardzie, zapowiadacie otwarcie 4-gwiazdkowego […]

Czytaj dalej


Boom mimo kryzysu

Mimo kryzysowego roku 2009 boom hotelarski nie dość, że nie osłabł, to jeszcze przyśpieszył. Od lipca ubiegłego roku do lipca 2010 liczba hoteli zwiększyła się o 162 obiekty do 1796 – wynika z najnowszych danych GUS. To największy skok w historii polskiego hotelarstwa. Liczba gości w pierwszym półroczu zwiększyła się o 10 proc. Główny Urząd […]

Czytaj dalej


Najlepsze praktyki w Revenue Management

Revenue Management (lub jak to woli Yield Management) w hotelarstwie to praktyka, która znacząco rozwinęła się w swojej krótkiej historii. Zaadaptowana została pod koniec lat 80. z przemysłu lotniczego, który odniósł wielki sukces dzięki umiejętnemu wykorzystaniu swoich zasobów w połączeniu z zarządzaniem cenami. Revenue Management stał się obecnie jednym z najbardziej znaczących aspektów strategii operacyjnej […]

Czytaj dalej


Revenue Management –maksymalizacja przychodów

Czterdziestu uczestników z hoteli sieciowych i niezależnych obiektów wzięło udział w szkoleniu Akademii Hotelarza „Revenue Management – maksymalizacja przychodów w Twoim hotelu”, które obyło się 18 listopada w Polskim Centrum Kompetencji i Edukacji przy ulicy Kopernika w Warszawie. Podczas szkolenia Marta Hancock, revenue manager w sieci PUHIT SA, a wcześniej m.in. w Louvre Hotels, w […]

Czytaj dalej


Duży ruch to nie wszystko żeby gość nas polecał

Andrzej Banach jest dyrektorem sprzedaży w firmie Denise Systems, zajmującej się rozwiązaniami z zakresu sztucznej inteligencji, a Jakub Dąbkowski niezależnym specjalistą ds. e-marketingu Hotelarze dokładają wszelkich starań, by strony www ich obiektów były odwiedzane często i przez dużą liczbę użytkowników sieci. Okazać się jednak może, że pomimo dużego ruchu na stronie, hotel wciąż nie wie […]

Czytaj dalej