5 gwiazdek w Szklarskiej

Firma Sun & Snow organizuje konkurs na projekt architektoniczny 5-gwiazdkowego condohotelu w Szklarskiej Porębie ze 150–200 pokojami. Hotel planowany jest jako jeden z czterech budynków kompleksu wypoczynkowego Sun & Snow Resorts. Do współpracy przy wyborze projektu zaproszono władze samorządowe, stowarzyszenia architektów oraz klientów i potencjalnych inwestorów zainteresowanych zakupem pokoi. Celem konkursu jest wyłonienie projektu, który […]

Czytaj dalej


Aaaaaby sprzedać hotel… trzeba go najpierw wycenić

Według różnych informacji w mediach, na sprzedaż jest 200–300 hoteli. Trudno oszacować, ile ich jest naprawdę (pewnie więcej), gdyż nikt nie prowadzi takich statystyk. Jedno jest pewne – w naszym kraju jest spora liczba hoteli, których dotychczasowi właściciele chcą się pozbyć. Sprzedaż jest niczym innym jak procesem. Tymczasem wielu inwestorów zapomina o tym drobnym fakcie, […]

Czytaj dalej


4-gwiazdkowy Dwór Droblin

Odrestaurowany Dwór Droblin w woj. lubelskim został skategoryzowany jako hotel 4-gwiazdkowy. Ośrodek hotelarsko-rekreacyjny mieszczący się w szlacheckiej posiadłości z XVI wieku chce łączyć tradycję z nowoczesnością. Klasyczne wnętrza obiektu nawiązują do jego historii, łącząc ją ze współczesnymi udogodnieniami. Dwór oferuje restaurację serwującą dania kuchni polskiej z elementami fusion, opartą o naturalne składniki pochodzące od lokalnych […]

Czytaj dalej


PPP szansą dla hotelarzy

Branża hotelarska rozwija się coraz bardziej dynamicznie. Jednak przedsiębiorcy w obliczu kryzysu finansowego coraz ostrożniej podejmują decyzje o inwestowaniu kapitału w rozwój własnej bazy hotelowej. Szerzej niedostrzeganym dotychczas przez branżę obszarem, w którym nowe inwestycje hotelowe mogą być z powodzeniem realizowane, jest sfera użyteczności publicznej. Samorządy, planując rozbudowę własnej bazy turystycznej o nowoczesne obiekty sportowo-rekreacyjne […]

Czytaj dalej


Tęczowy Młyn z wyższą kategorią

Hotel Tęczowy Młyn z Kielc podwyższył swoją kategoryzację z trzech do czterech gwiazdek. To trzeci obiekt tej kategorii w Kielcach po Qubusie i Grand Hotelu. Tęczowy Młyn dysponuje 100 pokojami, restauracją, mogącą poszczycić się nagrodami kulinarnymi, w której serwowane są dania kuchni regionalnej i międzynarodowej, a także nowoczesnym centrum biznesowym z pięcioma salami konferencyjnymi. Hotel […]

Czytaj dalej


Osłona podatkowa w leasingu – czyli efekt tarczy podatkowej na przykładach

W poprzednim artykule zajęliśmy się wyjaśnieniem procesu leasingu IT. Idąc dalej na przykładach przedstawionych kalkulacji ofert na sprzęt IT wyjaśnimy, czym jest osłona czyli tarcza podatkowa i jakie korzyści podatkowe uzyskujemy dokonując zakupu przy pomocy leasingu. Przedsiębiorcy, zwłaszcza hotelowi, często borykają się z przeinwestowaniem (czyli ponoszeniem niepotrzebnych kosztów), dlatego wydaje się konieczne, aby mieli wiedzę […]

Czytaj dalej


O co pytają goście? O internet

Sieć Best Western w Polsce sprawdziła, o co najczęściej pytają goście rezerwując pokój w hotelach tej marki. Najważniejszy w hotelu, zarówno dla gości biznesowych, jak i indywidualnych, okazał się dostęp do internetu. To właśnie o możliwość połączenia z siecią najczęściej pytali goście niemal wszystkich obiektów należących do Best Western. Na liście priorytetów znalazła się także […]

Czytaj dalej


Sukcesja – zasady przygotowywania następców

Nieoczekiwany wakat na stanowisku managerskim to częsta sytuacja i zwykle bolesna lekcja dla większości pracodawców. Proces zmian personalnych na najwyższych stanowiskach od zawsze budzi emocje wśród pracowników i frustrację u pracodawców, niezależnie od skali i rodzaju biznesu. Dlaczego tak się dzieje? Dlatego że zwykle działania kadrowe wynikają z potrzeby chwili, decyzje podejmowane są szybko, bez […]

Czytaj dalej


Dlaczego hotel nie musi sprzedawać przez Groupon

Po informacji „Kołobrzeg sprzedaje przez Groupon” z lipcowego wydania „Hotelarza”, w której wymieniony został też hotel Arka Medical SPA, do tablicy poczuł się wywołany prezes zarządu hotelu Ryszard Kulawiak. „Odnosząc się do sformułowania sugerującego, że wysokie obłożenie latem, między innymi w naszym hotelu, jest jedynie efektem wcześniejszego wyprzedania się za pomocą serwisów sprzedaży grupowej, chciałbym […]

Czytaj dalej


Sponsoring jako forma reklamy, cz.1

W czasach rosnącej konkurencji hotelarze muszą korzystać z różnych form promocji swojego biznesu. Do najbardziej interesujących form reklamy, które mogą poprawić obroty w firmie, a przy okazji pomóc osiągnąć oszczędności podatkowe, należy sponsoring. Umowy sponsoringu odgrywają coraz większą rolę w promocji biznesu, również ze względu na sposób rozliczeń podatkowych. Pojęcie sponsoringu nie zostało zdefiniowane przez […]

Czytaj dalej