BoniFaCio czyniący dobro

Latem odbyła się uroczystość otwarcia 4-gwiazdkowego hotelu BoniFaCio SPA & Sport Resort położonego 70 km od Warszawy, w samym środku lasów mazowieckich. Zaproszeni goście mogli liczyć na szereg atrakcji, m.in. pokazy pływania synchronicznego, pokazy sokolnicze, spektakl w wodnej kuli, akrobacje na szarfie podwieszonej nad basenem. Dla nieco młodszych gości hotel BoniFaCio przygotował gry i zabawy […]

Czytaj dalej


Gdynia: kamień węgielny pod Marriott Courtyard

Na początku września wmurowano kamień węgielny pod budowę zespołu biurowo-hotelowego stanowiącego pierwszy etap kompleksu Gdynia Waterfront. W jego ramach działał będzie 4-gwiazdkowy Marriott Courtyard z 200 pokojami. Otwarcie hotelu planowane jest na połowę 2015 roku. Hotel powstaje przy nadbrzeżu Basenu Prezydenta w Gdyni, obok kompleksu Sea Towers. Wraz z kamieniem węgielnym tradycyjnie została wmurowana kapsuła […]

Czytaj dalej


Marka hotelowa od podstaw i jako podstawa

Silna marka to istotny element aktywów każdej firmy – wspiera strategię biznesową i podnosi skuteczność działania firmy. Konsekwentnie zarządzany brand jest odwzorowaniem potrzeb otoczenia, odpowiedzią na wyzwania i zachodzące zmiany, a jednocześnie dostosowuje się do nowego otoczenia i zmian rynku. Przekłada się na wysokość zysków hotelu – wywierając wpływ na preferencje gości umożliwia zdobycie przewagi […]

Czytaj dalej


PURO w Krakowie

5 września odbyło się oficjalne przyjęcie z okazji otwarcia Puro Hotel w Krakowie. Ponad 300 osób, w tym partnerzy biznesowi, dziennikarze oraz przyjaciele i współtwórcy marki, spędziło wyjątkowy wieczór w nowo otwartym hotelu w sercu Krakowa. Dla gości został przygotowany specjalny catering w wykonaniu szefa kuchni Michała Góry oraz jego zespołu. Serwowano też prosecco oraz […]

Czytaj dalej


World Travel Awards dla polskich hoteli

Hotel Bristol uznany został za najlepszy hotel w Polsce, warszawski Hilton za najlepszy hotel biznesowy, a krakowski Copernicus za najlepszy hotel butikowy podczas 20. edycji World Travel Awards. WTA nazywane są „Oskarami przemysłu turystycznego”, ponieważ w konkursie głosują przedstawiciele branży turystycznej z całego świata. Najlepszy hotel – Bristol Najlepszy biznesowy hotel – Hilton Najlepszy hotel […]

Czytaj dalej


Prawne aspekty franczyzy hotelowej

Franczyza hotelowa to dogodne rozwiązanie dla przedsiębiorców, którzy mają kapitał, ale nie mają doświadczenia w branży hotelarskiej lub napotkali na istotną barierę w dalszym rozwoju działalności (brak wiedzy, małe doświadczenie, niedostateczne kompetencje marketingowe itp.). Franczyzobiorca prowadzi działalność gospodarczą jako odrębny przedsiębiorca, jedynie w kilku elementach zależną od franczyzodawcy. Wspólne są przeważnie: logo marki (znak towarowy), […]

Czytaj dalej


5 gwiazdek w Szklarskiej

Firma Sun & Snow organizuje konkurs na projekt architektoniczny 5-gwiazdkowego condohotelu w Szklarskiej Porębie ze 150–200 pokojami. Hotel planowany jest jako jeden z czterech budynków kompleksu wypoczynkowego Sun & Snow Resorts. Do współpracy przy wyborze projektu zaproszono władze samorządowe, stowarzyszenia architektów oraz klientów i potencjalnych inwestorów zainteresowanych zakupem pokoi. Celem konkursu jest wyłonienie projektu, który […]

Czytaj dalej


Aaaaaby sprzedać hotel… trzeba go najpierw wycenić

Według różnych informacji w mediach, na sprzedaż jest 200–300 hoteli. Trudno oszacować, ile ich jest naprawdę (pewnie więcej), gdyż nikt nie prowadzi takich statystyk. Jedno jest pewne – w naszym kraju jest spora liczba hoteli, których dotychczasowi właściciele chcą się pozbyć. Sprzedaż jest niczym innym jak procesem. Tymczasem wielu inwestorów zapomina o tym drobnym fakcie, […]

Czytaj dalej


4-gwiazdkowy Dwór Droblin

Odrestaurowany Dwór Droblin w woj. lubelskim został skategoryzowany jako hotel 4-gwiazdkowy. Ośrodek hotelarsko-rekreacyjny mieszczący się w szlacheckiej posiadłości z XVI wieku chce łączyć tradycję z nowoczesnością. Klasyczne wnętrza obiektu nawiązują do jego historii, łącząc ją ze współczesnymi udogodnieniami. Dwór oferuje restaurację serwującą dania kuchni polskiej z elementami fusion, opartą o naturalne składniki pochodzące od lokalnych […]

Czytaj dalej


PPP szansą dla hotelarzy

Branża hotelarska rozwija się coraz bardziej dynamicznie. Jednak przedsiębiorcy w obliczu kryzysu finansowego coraz ostrożniej podejmują decyzje o inwestowaniu kapitału w rozwój własnej bazy hotelowej. Szerzej niedostrzeganym dotychczas przez branżę obszarem, w którym nowe inwestycje hotelowe mogą być z powodzeniem realizowane, jest sfera użyteczności publicznej. Samorządy, planując rozbudowę własnej bazy turystycznej o nowoczesne obiekty sportowo-rekreacyjne […]

Czytaj dalej