Najnowsze technologie – Welcome to the future

Jak będzie funkcjonował hotel za pięć-siedem lat? Ktoś może stwierdzić, że nazwanie go „hotelem przyszłości” będzie chyba trochę na wyrost, bo to zbyt krótki okres od dzisiaj. Ale czy sześć lat temu wyobrażaliśmy sobie telefon bez klawiszy? A tyle minęło od premiery pierwszego modelu iPhone’a, który spowodował m.in. popularyzację smartfonów, tabletów, co z kolei wrzuciło […]

Czytaj dalej


Hotel w objęciach technologii

Nowoczesne hotelarstwo już dawno przestało ograniczać się jedynie do komputerowej obsługi rezerwacji. Współczesne platformy zarządzania obiektem pozwalają na kompleksową obsługę całego pobytu klienta nie tylko przy recepcji. Czym mogą nas zaskoczyć systemy POS? Zintegrowane systemy point of sale przeznaczone dla hoteli stanowią ogromne ułatwienie nie tylko dla dużych obiektów. Zewnętrzna i wewnętrzna obsługa pomaga zarówno […]

Czytaj dalej


Gotówka w hotelu to już historia

Zintegrowane systemy zarządzania płatnościami są dziś nieodłącznym elementem nowoczesnych hoteli. Priorytetem właścicieli obiektów jest zapewnienie najwyższego bezpieczeństwa płatności i dotrzymywanie kroku nowościom technologicznym, tak by odpowiedzieć na oczekiwania klientów dotyczące szybkości i wygody przeprowadzanych transakcji. Płatności bezgotówkowe są tańszą, szybszą i bezpieczniejszą metodą niż gotówka. Karta płatnicza od wielu lat jest nieodłącznym elementem każdego podróżnika. […]

Czytaj dalej


Czego chce gość? Świeżego, pachnącego ręcznika

Rozmowa z Januszem Stankiewiczem z Electrolux Professional i Marcinem Chudeckim ze Skantrade na temat zasad korzystania z własnej pralni w hotelu Jak optymalizować koszty prania w hotelu? Nie wszystkie wydatki związane z funkcjonowaniem hotelu należy kalkulować co do grosza, gdyż idąc w tym kierunku można stracić to co jest najważniejsze – lojalnych, powracających gości. Każdy […]

Czytaj dalej


Jak nie przeinwestować w SPA

Przeinwestowanie to jeden z częstych błędów w zarządzaniu, również przy inwestycjach w hotelowe SPA. Hotelarze decydują się na wybudowanie SPA, które ma zwiększyć atrakcyjność obiektu hotelowego, ale zdarza się im przesadzić z zakupami urządzeń czy z samą koncepcją. Ryzyko w biznesie istnieje zawsze, można jednak spróbować je zminimalizować. Większość obiektów szuka rozwiązań, które zwiększyłyby obłożenie […]

Czytaj dalej


Narvil Conference & Spa

Hotel Narvil Conference & Spa to miejsce, które od samego początku miało pomysł na siebie oparty na bliskim kontakcie z naturą. Symbolem hotelu jest woda: jako żywiołowość, dobra energia i zdrowie. Hotel położony jest nad Narwią, jedną z najczystszych polskich rzek, która stała się inspiracją dla nazwy hotelu i nazewnictwa przestrzeni wewnętrznej nawiązującej do rzek, […]

Czytaj dalej


Wraca zainteresowanie Europą Środkową

Inwestorzy hotelowi ponownie zaczynają interesować się rynkiem transakcji hotelarskich w Europie Środkowej, przede wszystkim w miastach z dużymi węzłami komunikacyjnymi – wynika z danych międzynarodowej firmy doradczej Cushman & Wakefield. Według prognoz Cushman & Wakefield, w najbliższych sześciu miesiącach właścicieli mogą zmienić kolejne hotele: co najmniej jeden 5-gwiazdkowy w Polsce, cztery 5- i 4-gwiazdkowe w […]

Czytaj dalej


40 dni świętowania 40-lecia Mercure

Należąca do Accoru marka Mercure przez 40 dni, od 16 września do 25 października, obchodzi jubileusz swojego 40-lecia. Blisko 750 hoteli w 51 krajach, w tym 18 w Polsce, zaplanowało w tym czasie dla swoich gości liczne atrakcje, a także wydarzenia inspirowane lokalnymi tradycjami. W Mercure Warszawa Grand urodzinowy wieczór umilał gościom zespół muzyczny Jazz […]

Czytaj dalej


HTL – nowa marka Scandic Hotels

Sieć Scandic Hotels wprowadza na rynek lifestyle’ową markę pod nazwą HTL ze średniego segmentu skierowaną do nowej generacji podróżnych. Hotele działać mają głównie w biurowcach. W ciągu pięciu lat planowane jest otwarcie 20 obiektów w Skandynawii. Pierwszy ruszy w przyszłym roku w Sztokholmie. Według założeń, nowy koncept hotelowy oferować ma najlepsze lokalizacje w centrach miast […]

Czytaj dalej


Sound Garden to nowa jakość na rynku

Rozmowa z Miłoszem Stanisławskim, dyrektorem generalnym hotelu Sound Garden w Warszawie Sound Garden zapowiadany był jako nowatorski produkt na warszawskim rynku hotelarskim. Czym więc różni się od innych hoteli w Warszawie, np. od Novotelu Airport, który znajduje się dokładnie po drugiej stronie ulicy? Miłosz Stanisławski: Jeśli chodzi o naszą odmienność, to może być ona postrzegana […]

Czytaj dalej