Czego chce gość? Świeżego, pachnącego ręcznika

Rozmowa z Januszem Stankiewiczem z Electrolux Professional i Marcinem Chudeckim ze Skantrade na temat zasad korzystania z własnej pralni w hotelu Jak optymalizować koszty prania w hotelu? Nie wszystkie wydatki związane z funkcjonowaniem hotelu należy kalkulować co do grosza, gdyż idąc w tym kierunku można stracić to co jest najważniejsze – lojalnych, powracających gości. Każdy […]

Czytaj dalej


Jak nie przeinwestować w SPA

Przeinwestowanie to jeden z częstych błędów w zarządzaniu, również przy inwestycjach w hotelowe SPA. Hotelarze decydują się na wybudowanie SPA, które ma zwiększyć atrakcyjność obiektu hotelowego, ale zdarza się im przesadzić z zakupami urządzeń czy z samą koncepcją. Ryzyko w biznesie istnieje zawsze, można jednak spróbować je zminimalizować. Większość obiektów szuka rozwiązań, które zwiększyłyby obłożenie […]

Czytaj dalej


Narvil Conference & Spa

Hotel Narvil Conference & Spa to miejsce, które od samego początku miało pomysł na siebie oparty na bliskim kontakcie z naturą. Symbolem hotelu jest woda: jako żywiołowość, dobra energia i zdrowie. Hotel położony jest nad Narwią, jedną z najczystszych polskich rzek, która stała się inspiracją dla nazwy hotelu i nazewnictwa przestrzeni wewnętrznej nawiązującej do rzek, […]

Czytaj dalej


Grand Cru

Grand Cru to termin oznaczający najwyższą jakość win z Burgundii i Alzacji o długiej tradycji wytwarzania. Stąd wzięła się nazwa butikowego hotelu usytuowanego na Starym Mieście w Gdańsku. Wcześniej mieścił się tam m.in. magazyn win i stara winiarnia. Winnice i regiony objęte klasyfikacją Grand Cru posiadają potencjał uprawy doskonałych winogron oraz produkcji win o najlepszych […]

Czytaj dalej


Otwarcie Hampton by Hilton Warsaw Airport

18 września nastąpiło uroczyste otwarcie hotelu Hampton by Hilton Warsaw Airport, którym zarządza spółka Port-Hotel. Wśród zgromadzonych na uroczystości osób znaleźli się m.in. podsekretarz stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki Katarzyna Sobierajska, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Rafał Szmytke, przedstawiciele Hilton Worldwide i Przedsiębiorstwa Państwowego „Porty Lotnicze”. Hotel otworzyli (od lewej): Andrzej Saja, członek zarządu i […]

Czytaj dalej


Grand Green opening – Uniejów ecoActive&Spa

27 września w odbyło się oficjalne otwarcie nowego 3-gwiazdkowego Hotelu Uniejów ecoActive&Spa pod hasłem „Grand Green Opening”. Symbolicznego przecięcia wstęgi dokonała właścicielka hotelu Regina Wiatr wraz z córkami: Aleksandrą, Izabellą i Wiktorią. Symbolicznego przecięcia wstęgi dokonała właścicielka hotelu Regina Wiatr wraz z córkami: Aleksandrą, Izabellą i Wiktorią, a wśród zaproszonych gości była m.in. Dorota Soszyńska, […]

Czytaj dalej


Sound Garden to nowa jakość na rynku

Rozmowa z Miłoszem Stanisławskim, dyrektorem generalnym hotelu Sound Garden w Warszawie Sound Garden zapowiadany był jako nowatorski produkt na warszawskim rynku hotelarskim. Czym więc różni się od innych hoteli w Warszawie, np. od Novotelu Airport, który znajduje się dokładnie po drugiej stronie ulicy? Miłosz Stanisławski: Jeśli chodzi o naszą odmienność, to może być ona postrzegana […]

Czytaj dalej


O Polsce w Londynie

Podczas jednego z najważniejszych wydarzeń hotelarskich w Europie – konferencji Hotel Investment Conference Europe w Londynie – oddzielny panel poświęcony był rozwojowi rynku w Polsce i krajach nadbałtyckich. Wzięli w nim udział Ireneusz Węgłowski, wiceprezes Orbisu, Franz Jurkowitsch, prezes Warimpexu, a także Anders Braks, szef Event Hotels Group. Moderował Markus Beike z firmy doradczej Christie+Co. […]

Czytaj dalej


Wraca zainteresowanie Europą Środkową

Inwestorzy hotelowi ponownie zaczynają interesować się rynkiem transakcji hotelarskich w Europie Środkowej, przede wszystkim w miastach z dużymi węzłami komunikacyjnymi – wynika z danych międzynarodowej firmy doradczej Cushman & Wakefield. Według prognoz Cushman & Wakefield, w najbliższych sześciu miesiącach właścicieli mogą zmienić kolejne hotele: co najmniej jeden 5-gwiazdkowy w Polsce, cztery 5- i 4-gwiazdkowe w […]

Czytaj dalej


40 dni świętowania 40-lecia Mercure

Należąca do Accoru marka Mercure przez 40 dni, od 16 września do 25 października, obchodzi jubileusz swojego 40-lecia. Blisko 750 hoteli w 51 krajach, w tym 18 w Polsce, zaplanowało w tym czasie dla swoich gości liczne atrakcje, a także wydarzenia inspirowane lokalnymi tradycjami. W Mercure Warszawa Grand urodzinowy wieczór umilał gościom zespół muzyczny Jazz […]

Czytaj dalej