Jak wybrać franczyzodawcę?

Wybór odpowiedniej marki, pod jaką ma działać hotel, to proces skomplikowany z uwagi na liczbę czynników, które należy wziąć pod uwagę. Jeśli jednak franczyzobiorca chce, aby jego obiekt generował jak najwyższe zyski, musi być dociekliwy i dokonać gruntownej analizy, aby wybrać najlepszą ofertę. W ramach cyklu poświęconego franczyzie hotelowej była już mowa o przyczynach rozwoju […]

Czytaj dalej


Tożsamość marki, cz. 2

Marka – jak budować jej siłę Dylematów związanych z tworzeniem marki mają zdecydowanie mniej ci inwestorzy, który na samym początku inwestycji decydują się związać z siecią hotelową w ramach franczyzy, przekazania hotelu w dzierżawę czy umowy o zarządzanie. Ale takie sytuacje zdarzają się póki co rzadko, dlatego też określenie cech marki i jej przesłania dla […]

Czytaj dalej


Hotelarz odpowiada za rzeczy gości

„Hotel nie ponosi odpowiedzialności za rzeczy pozostawione przez gości w pokojach” – takie zapisy można spotkać w regulaminach wielu hoteli i innych obiektów noclegowych, które próbują w ten sposób wyłączyć swoją odpowiedzialność za zniszczenie lub kradzież rzeczy wniesionych przez gościa. Taki zapis z reguły wystarczy, żeby nieświadomy swoich praw klient zaniechał dochodzenia roszczeń wobec hotelu. […]

Czytaj dalej


Lektura obowiązkowa – umowa leasingowa

Najważniejszym punktem w całym procesie leasingu jest podpisanie samej umowy. Na co zwracać uwagę przed jej zawarciem? O co pytać przedstawiciela firmy leasingowej zanim ją podpiszemy? Gdzie czyhają pułapki? Każda umowa leasingowa powinna składać się z: – części głównej – harmonogramu opłat – warunków ogólnych oraz innych dokumentów typu: – protokół zdawczo–odbiorczy – porozumienia co […]

Czytaj dalej


Sponsoring jako forma reklamy, cz.2

Sponsoring jest jedną z najbardziej interesujących form reklamy w działalności hotelowej ze względu na specyfikę tej branży, będąc zarazem narzędziem do optymalizacji podatkowej. Jednak aby uzyskać zamierzone oszczędności podatkowe, należy spełnić szereg warunków. Jak należy postępować, żeby nie popaść w konflikt z fiskusem? W pierwszej kolejności należy zawrzeć umowę sponsoringu. Dla celów podatkowych szczególnie ważne […]

Czytaj dalej


Najnowsze technologie – Welcome to the future

Jak będzie funkcjonował hotel za pięć-siedem lat? Ktoś może stwierdzić, że nazwanie go „hotelem przyszłości” będzie chyba trochę na wyrost, bo to zbyt krótki okres od dzisiaj. Ale czy sześć lat temu wyobrażaliśmy sobie telefon bez klawiszy? A tyle minęło od premiery pierwszego modelu iPhone’a, który spowodował m.in. popularyzację smartfonów, tabletów, co z kolei wrzuciło […]

Czytaj dalej


Hotel w objęciach technologii

Nowoczesne hotelarstwo już dawno przestało ograniczać się jedynie do komputerowej obsługi rezerwacji. Współczesne platformy zarządzania obiektem pozwalają na kompleksową obsługę całego pobytu klienta nie tylko przy recepcji. Czym mogą nas zaskoczyć systemy POS? Zintegrowane systemy point of sale przeznaczone dla hoteli stanowią ogromne ułatwienie nie tylko dla dużych obiektów. Zewnętrzna i wewnętrzna obsługa pomaga zarówno […]

Czytaj dalej


Gotówka w hotelu to już historia

Zintegrowane systemy zarządzania płatnościami są dziś nieodłącznym elementem nowoczesnych hoteli. Priorytetem właścicieli obiektów jest zapewnienie najwyższego bezpieczeństwa płatności i dotrzymywanie kroku nowościom technologicznym, tak by odpowiedzieć na oczekiwania klientów dotyczące szybkości i wygody przeprowadzanych transakcji. Płatności bezgotówkowe są tańszą, szybszą i bezpieczniejszą metodą niż gotówka. Karta płatnicza od wielu lat jest nieodłącznym elementem każdego podróżnika. […]

Czytaj dalej


Czego chce gość? Świeżego, pachnącego ręcznika

Rozmowa z Januszem Stankiewiczem z Electrolux Professional i Marcinem Chudeckim ze Skantrade na temat zasad korzystania z własnej pralni w hotelu Jak optymalizować koszty prania w hotelu? Nie wszystkie wydatki związane z funkcjonowaniem hotelu należy kalkulować co do grosza, gdyż idąc w tym kierunku można stracić to co jest najważniejsze – lojalnych, powracających gości. Każdy […]

Czytaj dalej


Jak nie przeinwestować w SPA

Przeinwestowanie to jeden z częstych błędów w zarządzaniu, również przy inwestycjach w hotelowe SPA. Hotelarze decydują się na wybudowanie SPA, które ma zwiększyć atrakcyjność obiektu hotelowego, ale zdarza się im przesadzić z zakupami urządzeń czy z samą koncepcją. Ryzyko w biznesie istnieje zawsze, można jednak spróbować je zminimalizować. Większość obiektów szuka rozwiązań, które zwiększyłyby obłożenie […]

Czytaj dalej