Otwarcie Hampton by Hilton Warsaw Airport

18 września nastąpiło uroczyste otwarcie hotelu Hampton by Hilton Warsaw Airport, którym zarządza spółka Port-Hotel. Wśród zgromadzonych na uroczystości osób znaleźli się m.in. podsekretarz stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki Katarzyna Sobierajska, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Rafał Szmytke, przedstawiciele Hilton Worldwide i Przedsiębiorstwa Państwowego „Porty Lotnicze”. Hotel otworzyli (od lewej): Andrzej Saja, członek zarządu i […]

Czytaj dalej


Grand Green opening – Uniejów ecoActive&Spa

27 września w odbyło się oficjalne otwarcie nowego 3-gwiazdkowego Hotelu Uniejów ecoActive&Spa pod hasłem „Grand Green Opening”. Symbolicznego przecięcia wstęgi dokonała właścicielka hotelu Regina Wiatr wraz z córkami: Aleksandrą, Izabellą i Wiktorią. Symbolicznego przecięcia wstęgi dokonała właścicielka hotelu Regina Wiatr wraz z córkami: Aleksandrą, Izabellą i Wiktorią, a wśród zaproszonych gości była m.in. Dorota Soszyńska, […]

Czytaj dalej


Targi hotelarskie potrzebne!

Pod koniec września odbyły się targi Invest-Hotel w Poznaniu, a na początku października WorldHotel w Warszawie – dwie najważniejsze imprezy dla branży hotelarskiej w Polsce. Na obydwu było mniej wystawców niż poprzednio, a wielu z nich narzekało też na mniejszą liczbę gości. Czy to znaczy, że formuła spotkań targowych się kończy? Zdecydowanie nie! Hotelarze chcą […]

Czytaj dalej


Jak wybrać franczyzodawcę?

Wybór odpowiedniej marki, pod jaką ma działać hotel, to proces skomplikowany z uwagi na liczbę czynników, które należy wziąć pod uwagę. Jeśli jednak franczyzobiorca chce, aby jego obiekt generował jak najwyższe zyski, musi być dociekliwy i dokonać gruntownej analizy, aby wybrać najlepszą ofertę. W ramach cyklu poświęconego franczyzie hotelowej była już mowa o przyczynach rozwoju […]

Czytaj dalej


Tożsamość marki, cz. 2

Marka – jak budować jej siłę Dylematów związanych z tworzeniem marki mają zdecydowanie mniej ci inwestorzy, który na samym początku inwestycji decydują się związać z siecią hotelową w ramach franczyzy, przekazania hotelu w dzierżawę czy umowy o zarządzanie. Ale takie sytuacje zdarzają się póki co rzadko, dlatego też określenie cech marki i jej przesłania dla […]

Czytaj dalej


Hotelarz odpowiada za rzeczy gości

„Hotel nie ponosi odpowiedzialności za rzeczy pozostawione przez gości w pokojach” – takie zapisy można spotkać w regulaminach wielu hoteli i innych obiektów noclegowych, które próbują w ten sposób wyłączyć swoją odpowiedzialność za zniszczenie lub kradzież rzeczy wniesionych przez gościa. Taki zapis z reguły wystarczy, żeby nieświadomy swoich praw klient zaniechał dochodzenia roszczeń wobec hotelu. […]

Czytaj dalej


Lektura obowiązkowa – umowa leasingowa

Najważniejszym punktem w całym procesie leasingu jest podpisanie samej umowy. Na co zwracać uwagę przed jej zawarciem? O co pytać przedstawiciela firmy leasingowej zanim ją podpiszemy? Gdzie czyhają pułapki? Każda umowa leasingowa powinna składać się z: – części głównej – harmonogramu opłat – warunków ogólnych oraz innych dokumentów typu: – protokół zdawczo–odbiorczy – porozumienia co […]

Czytaj dalej


Sponsoring jako forma reklamy, cz.2

Sponsoring jest jedną z najbardziej interesujących form reklamy w działalności hotelowej ze względu na specyfikę tej branży, będąc zarazem narzędziem do optymalizacji podatkowej. Jednak aby uzyskać zamierzone oszczędności podatkowe, należy spełnić szereg warunków. Jak należy postępować, żeby nie popaść w konflikt z fiskusem? W pierwszej kolejności należy zawrzeć umowę sponsoringu. Dla celów podatkowych szczególnie ważne […]

Czytaj dalej


Najnowsze technologie – Welcome to the future

Jak będzie funkcjonował hotel za pięć-siedem lat? Ktoś może stwierdzić, że nazwanie go „hotelem przyszłości” będzie chyba trochę na wyrost, bo to zbyt krótki okres od dzisiaj. Ale czy sześć lat temu wyobrażaliśmy sobie telefon bez klawiszy? A tyle minęło od premiery pierwszego modelu iPhone’a, który spowodował m.in. popularyzację smartfonów, tabletów, co z kolei wrzuciło […]

Czytaj dalej